۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

پدر و مادر ها حتما بخوانند؛

بلوغ و بحران های ذهنی نوجوانان | بحران سلامت روان نوجوانان در ایام بلوغ + وظائف والدین

وقت آن است که والدین دوباره پدر و مادر شوند. تعیین مرزهای روشن و معقول، دادن فضایی به کودکان برای آزمایش و انجام خطاهای خود به جای عجله برای نجات آنها از عواقب شکست های جزئی، و اطمینان از اینکه کودک می داند که والدین یک دوست نیست، بلکه یک...

رسانه های اجتماعی نوجوانان بحران سلامت روان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بلوغ و وضعیت ذهنی نوجوانان مساله بسیار مهمی است که در اندیشه قرن مورد بررسی قرار گرفته است. ما باید بفهمیم که چه چیزی باعث بحران سلامت روان نوجوانان می شود.سلامت روان نوجوانان با افزایش نرخ افسردگی و ناامیدی در بحران است. رسانه‌های اجتماعی و فقدان محدودیت‌های والدین می‌توانند عوامل مهمی باشند.

راه‌حل‌ها شامل محدود کردن زمان تماشای صفحه نمایش کودکان توسط والدین و مشارکت آنها در فعالیت‌های دنیای واقعی است. بسیاری از شهرها دارای چالش هایی است اما معظل اصلی می تواند: رسانه های اجتماعی باشد.

یک متخصص گفت: “ما باید از دانش آموزان خود در برابر آسیب های آنلاین محافظت کنیم، از جمله خطرات فزاینده ای که رسانه های اجتماعی ارائه می کنند.” ما نمی‌توانیم کنار بیاییم و اجازه دهیم شرکت بزرگ فناوری از حریم خصوصی فرزندانمان پول درآورد و سلامت روان آنها را به خطر بیندازد.»

او زیاده روی نکرد: در سال ۲۰۱۹، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نوجوانان آمریکایی را مورد بررسی قرار داد و با گزارشی هشدار دهنده بازگشت: بیش از یک نفر از هر سه آنقدر در طول سال احساس ناامیدی و بی حالی می کردند که از این کار صرف نظر کردند. فعالیت های برنامه ریزی شده منظم این افزایش ۴۴ درصدی از سال ۲۰۰۹ و نشانه ای از ظهور یک اپیدمی بزرگ تنهایی نوجوانان بود.

و سپس COVID-19 آمد.

بلوغ و بحران های ذهنی نوجوانان | بحران سلامت روان نوجوانان در ایام بلوغ + وظائف والدین

بلوغ و بحران های ذهنی نوجوانان | بحران سلامت روان نوجوانان در ایام بلوغ + وظائف والدین

این بیماری همه گیر به شدت به همه افراد ضربه زد، به خصوص نوجوانانی که در لحظه ای از زندگی که شروع به تسلط بر دوستی ها، روابط و سایر اجزای حیاتی خود کردند، از تعاملات اجتماعی محروم شدند. CDC اکنون گزارش داده است که بازدیدهای اتاق اورژانس برای تلاش های مشکوک به خودکشی، تا ۵۰ درصد برای دختران نوجوان افزایش یافته است. در مطالعه ای گزارش شده است نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰ درصد از نوجوانان علائم اختلال افسردگی اساسی را نشان دادند.

به طور خلاصه، وضعیت بدتر از قبل بدتر شد و نوجوانان آمریکایی احساس ناامیدی کردند و نمی‌توانستند دوران سالمی را در زندگی خود تجربه کنند. این در نیویورک مانند همه جای دیگر آمریکا صادق است.

پس ما باید چه کار کنیم؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی به این بحران سلامت روان کمک می کند.

اندیشه معاصر نوشت” ماکارین “پیوند قابل توجهی” بین دسترسی دانش آموزان به فیس بوک و کاهش شدید سلامت روان آنها پیدا کرد.

برای یک چیز، رسانه های اجتماعی منبعی بی پایان از محتوای بدون نظارت هستند، به این معنی که کودکان به راحتی می توانند در معرض عکس ها و فیلم های خشونت آمیز، افراطی یا نامناسب قرار بگیرند. الگوریتم‌های آن‌ها همچنین کاربران را به شیوه‌ای پیچیده ردیابی می‌کنند و رفتار اعتیادآور را تحریک می‌کنند.

به همین دلیل است که ۴۱ ایالت و ناحیه کلمبیا از متا، شرکتی که مالک فیس بوک و اینستاگرام است، شکایت کرده و غول فناوری را به اجرای “طرح بهره برداری از کاربران جوان برای سود” و دروغ گفتن در مورد ایمنی، حریم خصوصی و سایر نگرانی های مهم متهم می کنند.

نوجوانان جوانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد سلامت روان هستند ممکن است به راحتی توسط الگوریتم پلتفرم مورد هدف قرار گیرند و با محتوای مرتبط با خودکشی و خودآزاری پر شوند، که ممکن است به جای کمک به بهبودی، احتمال افکار خودکشی را افزایش دهد.

مقصر دوم ارتباط نزدیکی دارد اما یکسان نیست. یک نظرسنجی اخیر در مورد استفاده از زمان، والدین را دچار سردرگمی کرد، زمانی که متوجه شد نوجوانان روزانه هشت ساعت و نیم را روی صفحه نمایش می گذرانند، یا معادل ۴۰ ساعت کار در هفته. طبیعتاً، هر دقیقه ای که با تلفن هوشمند یا تبلت سپری می شود، صرف وقت گذرانی با دوستان، بازی در فضای باز، حضور در یک خانه عبادت یا شرکت در فعالیتی نمی شود که باعث ایجاد و ایجاد یک جامعه واقعی و پایدار شود.

در نهایت – و برای برخی، مشکل‌کننده‌ترین – والدین هستند.

دوران “پدر و مادر بهتر می دانند” مدت ها پشت سر ماست. والدین مدرن، تحت تأثیر هر چیزی از کتاب های روانشناسی رایج گرفته تا تلویزیون و فرهنگ عامه، به اندازه گذشته با تعیین حد و مرز و اجازه دادن به کودکان برای تلاش و شکست راحت نیستند. این روزها، مادران و باباها یا روی پوست تخم مرغ راه می روند یا می خواهند با بچه هایشان دوست شوند. والدین تصور می‌کنند که رابطه‌ای که بر اساس هر چیزی غیر از تفریح با هم باشد، احتمالاً خیلی خشن است و احتمالاً رشد عاطفی کودک را متوقف می‌کند.

این قابل درک است، اما اغلب وقتی صحبت از کسب و کار دشوار اما ضروری بزرگ شدن، بلوغ و رشد شخصیتی متمایز می شود، به کودکان آسیب می رساند. و جای تعجب نیست که احساس کردن خود در وضعیت کودکی همیشگی می تواند به راحتی فرد را ترسو و افسرده کند.

گاهی اوقات، والدین فرصت‌هایی را برای حل مسئله و کسب تسلط و اعتماد به مهارت‌های کودک در اختیار او می‌گذارند. علاوه بر این، اگر کودکی شکست بخورد، ممکن است یک تلقیح ملایم پریشانی وجود داشته باشد که برای به دست آوردن انعطاف‌پذیری در موقعیت‌های آینده ضروری است – به آنها نشان می‌دهد که عدم موفقیت به فاجعه کامل ختم نشده است.

پس چه می توانیم بکنیم؟

اولین پاسخ این است که هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد. پاسخ دوم این است که هیچ بهانه ای برای تلاش نکردن وجود ندارد. در اینجا چند ایده وجود دارد.

اندیشه معاصر: اول، وقت آن است که والدین دوباره پدر و مادر شوند. تعیین مرزهای روشن و معقول، دادن فضایی به کودکان برای آزمایش و انجام خطاهای خود به جای عجله برای نجات آنها از عواقب شکست های جزئی، و اطمینان از اینکه کودک می داند که والدین یک دوست نیست، بلکه یک محافظ، تأمین کننده و پرورش دهنده است. توصیه های محکمی هستند که باید بسیار جدی در نظر گرفته شوند.

و اگر به این فکر می کنید که چه گام آسانی می توانید برای بهبود به عنوان والدین و حفظ سلامت روان فرزندتان بردارید، در اینجا یک پیشنهاد وجود دارد: یک گفتگوی صادقانه در مورد رسانه های اجتماعی داشته باشید. در اینجا هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد، اما قانون کلی این است که هر چه پسر یا دختر شما زمان کمتری را در TikTok، اینستاگرام، فیس‌بوک و موارد مشابه صرف کند، بهتر است. اگر نمی‌توانید دسترسی فرزندتان به این پلتفرم‌ها را محدود کنید، این حق را برای خود محفوظ می‌دارید که بر فعالیت او نظارت داشته باشید و هر زمان که محتوای مضر یا بالقوه مضر را مشاهده کردید، مکالمات دشوار و ضروری داشته باشید.

در نهایت، به فرزندتان کمک کنید تا جامعه بسازد. به خانواده و خانواده گسترده و سنت ها متمایل شوید. آنها را تشویق کنید که به یک لیگ ورزشی جوانان محلی بپیوندند. با یک جامعه درگیر یک سرگرمی باشید، مانند بافندگی یا صنایع دستی. به دنبال فرصت‌هایی برای داوطلب شدن باشید، که یک فعالیت خانوادگی فوق‌العاده است که معنا می‌بخشد و شخصیت می‌سازد. امکانات بی پایان هستند، اما هدف این است که یاد بگیرید با همسایگان، دوستان و عزیزان زندگی کنید. امیدواریم این کار خیلی سخت نباشد، به خصوص اگر در شهر نیویورک زندگی می کنید.

اینها کارهای آسانی نیستند، اما شکست یک گزینه نیست. نوجوانان ما به ما می گویند که به ما نیاز دارند. نیویورکی ها می توانند به این چالش برسند./ اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط