۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۶ میلیون تومان می شود

به گزارش اندیشه معاصر؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سال گذشته تصویب شد و از فروردین ماه در حقوق بازنشستگان اعمال می شود. اعمال افزایش ۳۹ درصدی به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز توسط وزیر کار تایید شد و با ای...

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۶ میلیون تومان می شود

به گزارش اندیشه معاصر؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سال گذشته تصویب شد و از فروردین ماه در حقوق بازنشستگان اعمال می شود. اعمال افزایش ۳۹ درصدی به همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز توسط وزیر کار تایید شد و با این حساب حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ، ۶ میلیون تومان می شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از اصلی ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی است و پس از تصویب پرداخت ۸۹ میلیارد هزار تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اعلام شد که از فروردین همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرا میگیرد . امروز جزئیات مهم و جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد که در ادامه این خبر میخوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اگر خبر خوشی بود اما در این طرح حقوق بازنشستگان به ۴ میلیون و ۲۰۰ ارتقا یافت که موجب اعتراض بازنشستگان شد و آنها باز هم خود را زیر خط فقر میدانند. با توجه به تورم موجود در ایران و افزایش قیمت محصولات خوراکی این میزان حقوق برای بازنشستگان کافی نیست اما گفته می شود که علاوه بر همسان سازی ، افزایش ۳۹ درصدی حقوق نیز اعمال می شود و در سال جدید احتمال دارد تا بازنشستگان تامین اجتماعی تا سقف ۶ میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز در دستور کار قرار دارد و اعتبار و بودجه برای این کار در نظر گرفته شده است. متناسب سازی حقوق در سال جدید برای تمام بازنشستگان اعمال می شود و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می شود.

احکام بازنشستگان تامین اجتماعی اما هنوز قابل مشاهده نیست و بازنشستگان نمیتوان آن را ببینند.مدیر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که احکام بازنشستگان تامین اجتماعی که شامل میزان دریافتی بازنشستگان در سال جدید در دسترس قرار داد اما بازنشستگان میگویند نه تنها برای سال جدید بلکه برای سالهای قبل نیز از دسترس خارج شده است و احکام بازنشستگان در سایت قابل مشاهده نیست.

دیوان محاسبات کشور هم بر نظارت بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اجرای درست همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد و اعلام کرد که نظارت و پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان علاوه بر همسان‌سازی است

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیئت وزیران مصوب کرد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی گفت: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان است و بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

وی اعلام کرد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد.

شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری است.

جزئیات دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده و نه تنها مشکلی در این رابطه برای بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد، بلکه برای تامین اجتماعی هم این کار انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، گرچه متناسب‌سازی حقوق عده‌ای از بازنشستگان در مردادماه ۹۹ به صورت افزایش حقوق انجام شد، اما احکام این متناسب‌سازی را توانستیم مجدداً یکبار در اواخر اسفند و اکنون هم برای سال ۱۴۰۰ برای همه آنان اصلاح کنیم.

از مهر سال ۹۹ حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بر طبق فرمول ۹۰درصد به سرانجام رسید یعنی اینکه هر بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغل هم طبقه و همتراز خود را دریافت کند.

گفتنی است، بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی لحاظ شده است.

مطالب مرتبط