۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲

روانشناسی رابطه | تکامل عشق در روابط / عشق می تواند گواهی بر ظرفیت های انسانی برای انتخاب و تداوم باشد

یکی از راه‌هایی که برای رهایی از وابستگی‌های من محوری مفید یافته‌ام، دعای متفکرانه بوده است. متمرکز کردن دعا یکی از اشکال تفکر است که شامل باز کردن قلب و ذهن فرد به حضور و عمل خدا در درون خود است. این

روانشناسی زناشویی سکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، معنویت چه تاثیری در روابط دارد؟ تکامل عشق در روابط چقدر است؟ عشق می تواند گواهی بر ظرفیت های انسانی برای انتخاب و تداوم باشد. وقتی وارد یک رابطه متعهدانه می شویم، با آن شخص به اتحاد می پیوندیم. این اتحاد به ارتباط بیشتر در سراسر کیهان و زمان کمک می کند. عشق در تجربه انسان بعد معنوی و عرفانی دارد.

عشق در تجربه انسان بعد معنوی و عرفانی دارد

عشق جهانی ترین، مهیب ترین و اسرارآمیزترین انرژی کیهانی است… جریان خون تکامل معنوی. -تیلارد د شاردن، ساختن زمین، به نقل از دافی (۲۰۱۶)

آیا عشق بیشتر از احساسی است که در روابط احساس می کنیم؟ آیا این یک انتخاب عمدی است که ما با وجود خطرات ذاتی آن انجام می دهیم؟ وقتی به تجربیات شخصی خود در مورد

عشق فکر می کنیم، چه چیزی به ذهنمان می رسد؟

پرسیدن این سؤالات می تواند به ما کمک کند آگاهانه مشاهده کنیم که چگونه عشق می تواند زندگی ما را شکل دهد – و حتی وجود ما را در یک زمینه گسترده تر. وقتی تصمیم می‌گیریم کسی را دوست داشته باشیم، به دنبال اتحاد با آن شخص و شاید ناآگاهانه با کیهان بزرگتر هستیم (دافی، ۲۰۱۶). در این مقاله، نقش عشق در تکامل، انرژی معنوی عشق، و اینکه چگونه عشق می‌تواند به ما کمک کند تا به عنوان شریک با عزیزانمان و انسانیت بزرگ بشویم را بررسی خواهیم کرد.

عشق در چارچوب تکامل چیست؟

در حالی که تکامل جنبه بیولوژیکی دارد، این مفهوم همچنین می تواند سفر معنوی و رشد ما را روشن کند (ولش، ۱۹۹۰). همه ما احساس می کنیم که عشق چیزی فراتر از احساسات قوی است، تا حدی به این دلیل که درک ما از آن در طول زمان و تجربیات تغییر می کند. خود جوان‌تر ما ممکن است عاشقان و دوستان را بدیهی تلقی کرده باشد، در حالی که خود باتجربه‌تر ما ممکن است قدردان دیگران – از جمله دیگرانی که ممکن است ندانیم – به خاطر موهبت‌ها و ضعف‌های منحصربه‌فردشان باشد. همانطور که به افراد بی‌خودی تبدیل می‌شویم که دیگران را به خاطر خودشان دوست دارند، ممکن است متوجه شویم که عشق ما با تجربه زندگی شکل می‌گیرد و پیامدهای گسترده‌تری نسبت به واقعیت فوری ما دارد.

همانطور که با تبدیل شدن به افراد دوست داشتنی تر، ما تمایل داریم که ارتباطی غیرقابل توصیف با دیگران احساس کنیم: گذشته و حال، شناخته شده و ناشناخته، دوست و دشمن. ایلیا دلیو (۲۰۱۳)، محقق فرانسیسکن دین و علم، اظهار می‌دارد که «همه ما در این عشق آشکار نقشی داریم… ما یک بدن هستیم و به دنبال یک ذهن و قلب، شخصی‌تر و متحدتر در عشق هستیم. این اصرار به سوی یگانگی دعوتی برای تکامل مسیحیت است» (ص ۲۰۸). به بیان دیگر، ما به دنبال ادغام با چیزی هستیم که از خود فردی ما بزرگتر است تا در عشقی جهانی شرکت کنیم که عمیق تر و غنی تر از آن چیزی است که هر کسی تصورش را بکند. ما ممکن است به آسانی چنین عشق زیربنایی و همه جا حاضر را نبینیم، اما مطمئناً به دنبال آن هستیم.

روانشناسی رابطه | تکامل عشق در روابط / عشق می تواند گواهی بر ظرفیت های انسانی برای انتخاب و تداوم باشد

روانشناسی رابطه | تکامل عشق در روابط / عشق می تواند گواهی بر ظرفیت های انسانی برای انتخاب و تداوم باشد

عشق به عنوان انرژی معنوی؟ واقعا؟

در زندگی معنوی، صرف نظر از سنت ایمانی، عشق انتخابی است برای آزادی جویی از طریق دستیابی به هدف تجربه انسانی: دوست داشتن خدا و همنوعان بدون محدودیت از دلبستگی ها (مه، ۲۰۰۳). از این نظر، عشق انتخابی است برای رهایی خود از بت های انرژی زا (مانند ترس از اشتباهات گذشته یا اضطراب از مشکلات آینده) که ممکن است ما را از زندگی آگاهانه در زمان حال با عزیزانمان منحرف کند (بورلی، ۲۰۰۴/۲۰۰۸). . وقتی تصمیم می گیریم ریسک کنیم و تسلیم راز عشق به چیزی بزرگتر از خودمان شویم – خدا، روح بزرگ و غیره – اجازه می دهیم منیت های خودساخته مان دگرگون شود. برخی این تجربه را به عنوان یک سفر معنوی مادام العمر توصیف می کنند که هر یک از ما به آن دعوت شده ایم (می، ۲۰۰۳؛ ولش، ۱۹۹۰). در نتیجه، عشق معنوی مستقیماً صمیمیت ما را با خود، عاشقانمان، انسانیت، کیهان و با خدایمان شارژ می کند.

چگونه عشق می تواند ما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد؟

یکی از راه‌هایی که برای رهایی از وابستگی‌های من محوری مفید یافته‌ام، دعای متفکرانه بوده است. متمرکز کردن دعا یکی از اشکال تفکر است که شامل باز کردن قلب و ذهن فرد به حضور و عمل خدا در درون خود است. این یک تمرین بسیار مفید و متحول کننده برای مقابله با چرخه های وسواس اجباری ناشی از OCD من بوده است (Culkin & Culkin, 2021). این تمرین شامل نشستن آرام در حالت ایستاده و حضور در برابر خدا یا نیروی زمینگیر است. هنگامی که افکار، تصاویر یا دیگر حواس‌پرتی‌ها به ناگزیر رخ می‌دهند، فقط کلمه مقدسی را که انتخاب کرده‌اید برای نشان دادن قصدتان برای رضایت به حضور خدا و عمل دگرگون‌کننده در درونتان، بگویید.

نتیجه

ما انرژی عشق را در تکامل، رشد معنوی و روابط بررسی کردیم. همانطور که با گسترش درک خود از قدرت بالقوه و دسترسی انرژی عشق رشد می کنیم، به خوبی توصیه می کنیم که توصیه دو شاردن را به خاطر بسپاریم که عشق عامل اصلی سفرهای معنوی ما به عنوان افراد، خانواده ها و کیهان است – تکاملی که ما در آن به وجود آورده ایم. نمی تواند نادیده بگیرد.

چگونه عشق عمیق تری را در روابط خود پرورش می دهید؟ با ما اطلاعات خود را در میان بگذارید و زیر همین متن کامنت بگذارید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط