۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹

رتبه بندی فرهنگیان | پرداخت معوقات براساس قانون رتبه بندی معلمان +میانگین حقوق معلمان و میزان افزایش حقوق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حقوق معلمان و پرداخت معوقات پس از اجرای رتبه بندی سوال مهم معلمان و فرهنگیان عزیز کشور ماست. در این گزارش به این موضوع پرداخته ایم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید. پرداخت معوقات قانون رتبه بندی...

رتبه بندی فرهنگیان | پرداخت معوقات براساس قانون رتبه بندی معلمان +میانگین حقوق معلمان و میزان افزایش حقوق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حقوق معلمان و پرداخت معوقات پس از اجرای رتبه بندی سوال مهم معلمان و فرهنگیان عزیز کشور ماست. در این گزارش به این موضوع پرداخته ایم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید.

پرداخت معوقات قانون رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور

آقای رضا حاجی پور گفت: دولت و آموزش و پرورش موظف به پرداخت معوقات قانون رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون هستند.

لایحه نظام رتبه بندی معلمان ۱۶ اسفند ماه پارسال در شورای نگهبان تأیید شده بود و رئیس جمهور آن را بیست و سوم همان ماه برای اجرا در دستگاه ها ابلاغ کرد.

میزان حضور معلمان در مدرسه پس از ابلاغ رتبه بندی

بر اساس این قانون کارمندان رسمی آموزش و پرورش را که در هفته ۲۴ ساعت در کلاس حضور دارند، به عنوان معلم، از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رتبه بندی می کند.

خبر رتبه بندی معلمان | حقوق معلمان در سال 1401 چند درصد افزایش می یابد؟ / رتبه بندی به کجا رسید؟

بودجه دولت برای اجرای رتبه بندی

مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، با افزایش بودجه ۲۵ میلیارد تومانی دولت، آن را به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رساند. دولت در نیمه دوم فروردین ماه باید آیین‌نامه های این قانون را تهیه کند تا احکامش صادر شود.

میانگین حقوق معلمان در سال ۱۴۰۰

مسئولان می‌گویند میانگین حقوق معلمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تومان بوده که این میانگین امسال با اعمال رتبه‌بندی می‌تواند ۳ میلیون تومان افزایش یابد.

میانگین حقوق معلمان با اعمال رتبه‌بندی چقدر افزایش می‌یابد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ به طور قطعی بودجه رتبه بندی معلمان را در نظر گرفته و دولت هرچه سریع‌تر آن را عملیاتی کند.

رتبه بندی فرهنگیان | پرداخت معوقات براساس قانون رتبه بندی معلمان +میانگین حقوق معلمان و میزان افزایش حقوق

پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان؟

وی گفت: پرداخت این معوقات در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید زمان اجرا و پرداخت معوقات آن را از شهریورماه سال ۱۴۰۰ محاسبه کنند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پرداخت معوقات قانون رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید زمان اجرا و پرداخت معوقات آن را از شهریورماه سال ۱۴۰۰ محاسبه کنند.

وی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز به طور قطعی قانون رتبه‌بندی معلمان دیده شده و بودجه آن نیز در اختیار دولت و وزارت آموزش و پرورش است که هرچه سریع‌تر نسبت به عملیاتی کردن آن باید اقدام کنند

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: مجلس تمام تلاش خود را برای تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام داد و امید است وزارت آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر نسبت به تدوین آئین نامه اجرایی آن اقدام کند تا فرهنگیان عزیز بتوانند از امتیاز رتبه‌بندی برخوردار شوند.

حاجی پور افزود: ضرورت دارد جایگاه معلمان در کشور ارتقا یابد و در صورتی که برای اجرای این طرح با محدودیت منابع مالی مواجه شویم، بهتر است از حقوق کارمندانی که از سقف معمول بیشتر است کاهش داده و به معلمان اختصاص یابد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار