۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲

رای فیفا درباره بازی جنجالی مصر و سنگال رسما اعلام شد/ همه چیز به ضرر تیم سابق کی روش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پس از برگزاری دیدارهای مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، تیم‌های سنگال و کامرون با برتری مقابل مصر و الجزایر، مسافر قطر شدند که البته این صعود آن‌چنان هم بدون سروصدا نبود و جنجال‌های زیادی را در...

رای فیفا درباره بازی جنجالی مصر و سنگال رسما اعلام شد/ همه چیز به ضرر تیم سابق کی روش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پس از برگزاری دیدارهای مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، تیم‌های سنگال و کامرون با برتری مقابل مصر و الجزایر، مسافر قطر شدند که البته این صعود آن‌چنان هم بدون سروصدا نبود و جنجال‌های زیادی را در پی داشت و دو تیم بازنده با استناد به دلایل متفاوتی، شکایتی را نزد فدراسیون جهانی فوتبال برده و خواستار تکرار دیدارهای خود شدند.

فدراسیون فوتبال مصر در شکایت خود به فیفا موضوعاتی مبنی بر تلاش برای حمله به اعضای کاروان و بازیکنان فراعنه، عدم احترام هواداران سنگالی به سرود کشور مصر قبل از شروع مسابقه، استفاده از بنرهای نژادپرستانه علیه محمد صلاح، پرتاب بطری‌های آب به داخل زمین و مصدومیت الشناوی دروازه‌بان این تیم و در نهایت استفاده از لیزر هنگام ضربات پنالتی را مطرح کرده بود.

با وجود این مسائل، کمیته انضباطی فیفا ظهر امروز به‌صورت رسمی رأی خود را در خصوص شکایت دو تیم مصر و الجزایر را صادر کرد و آنها تصمیم گرفتند تا تنها به جریمه تیم‌ها پرداخته و از تکرار دیدارهای مصر با سنگال و همچنین الجزایر با کامرون خودداری کنند.

در رأی فیفا، سنگال علاوه بر محکومیت به پرداخته ۱۷۵ هزار فرانک سوییس، از برگزاری یک بازی خانگی نیز محروم شد. بدین ترتیب تمام امیدهای مصری‌ها برای تکرار این دیدار و زنده شدن شانس صعود به جام جهانی به باد رفت. البته رسانه‌های مصری مدعی شده‌اند که فدراسیون فوتبال این کشور قصد دارد تا پرونده را به دادگاه CAS بکشاند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط