۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳

مربی برزیلی پرسپولیس چرا اجازه داد بیرانوند با ماسک بازی کند؟/ بازیکن پرسپولیس من را یاد هم‌تیمی‌هایم در دهه ۶۰ انداخت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی،مربی برزیلی پرسپولیس چرا اجازه داد بیرانوند با ماسک بازی کند؟/ بازیکن پرسپولیس من را یاد هم‌تیمی‌هایم در دهه ۶۰ انداخت!. بهروز سلطانی که پیش از بازی استقلال و پرسپولیس از نقش ویژ...

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبرورزشی،مربی برزیلی پرسپولیس چرا اجازه داد بیرانوند با ماسک بازی کند؟/ بازیکن پرسپولیس من را یاد هم‌تیمی‌هایم در دهه ۶۰ انداخت!. بهروز سلطانی که پیش از بازی استقلال و پرسپولیس از نقش ویژه گلرها در تعیین نتیجه این دیدار حرف زده بود، در این رابطه گفت: بله، به هر حال گلرها در دیدارهای حساس نقش مهمی برعهده دارند. شما درفینال جام جهانی هم دیدید مارتینز گلر آرژانتین در واپسین دقایق وقت اضافی یک توپ تک به تک را با پا گرفت تا تیمش را امیدوار به ضربات پنالتی نگه دارد. اگر آن توپ گل می‌شد فرانسه برای دومین دوره متوالی قهرمانی جام جهانی را جشن می‌گرفت اما چنین نشد.

وی ادامه داد: گلر آرژانتین که شاید به نظر دروازه بان خیلی تاپ یا ستاره‌ای هم نباشد به لطف همان سیو دقایق آخری چنان روحیه گرفت که یکی پس از دیگری در ضیافت پنالتی‌های فینال جام جهانی، ضربات فرانسوی‌ها را مهار کرد. این همان نقش ویژه‌ای است که یک دروازه بان می‌تواند در بازی‌های مهم ایفا کند و تیمش را از مهلکه نجات دهد یا به پیروزی برساند. من هم پیش بینی می‌کردم در این دربی گلرهای اول و دوم تیم ملی یک رقابت درونی هم با یکدیگر داشته باشند.

گلر پیشین تیم ملی ایران و پرسپولیس افزود: این طرف علیرضا بیرانوند و آن طرف سید حسین حسینی حضور داشتند و تصور من این بود این دو گلر ملی پوش کار را در بیاورند. البته به نظر من علیرضا بیرانوند هم با آن علیرضا بیرانوند گذشته فاصله داشت. من نمی‌دانم چرا او با ماسک بازی کرد؟ یک دروازه بان باید دید وسیعی در حین مسابقه داشته باشد و این ماسک اجازه نداد علیرضا بتواند راحت دروازه بانی کند. مگر او مقابل آمریکا بدون ماسک بازی نکرد؟ چرا در دربی دوباره این ماسک مزاحم را روی صورت او گذاشتند؟ یک دروازه بان با مدافع یا هافبک و … فرق می‌کند. او نمی‌تواند با مزاحمت ماسک راحت کار کند و متأسفانه هیچ کسی هم این تذکر را نداد تا کار برای او سخت شود.

وی در ادامه تأکید کرد: البته من نمی‌دانم چرا مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس که این همه رزومه اش را قطار می‌کنند متوجه این موضوع نشد؟ اگر علیرضا بیرانوند نمی‌تواند بر اساس دستور پزشکان بدون ماسک بازی کند پس چرا جلوی آمریکا آن هم در جام جهانی بدون ماسک بازی کرد؟ باید این مسئله بررسی شود یا اینکه حداقل دوستان اطلاع رسانی کنند تا ما هم بدانیم قضیه از چه قرار است؟ بیرانوند گلر خوبی است و آمار مناسبی هم در این فصل داشت اما دربی آن را خراب کرد و من احساس می‌کنم ماسک مزاحم اضافی بود.

بهروز سلطانی همچنین افزود: پرسپولیس با یک مشکل بزرگ مواجه شد و من از این موضوع هم سر در نیاوردم که چه طور یک بازیکن خارجی با وجود داشتن قرارداد اصلا تعهدی به تیمش ندارد؟ چرا باید اجازه داد یورگن لوکادیا در آستانه چنین بازی مهمی‌تیمش را رها کند و برود؟ در فصل جاری تمام برنامه‌های گلزنی پرسپولیس روی این مهاجم هلندی برنامه ریزی شده و به یک باره او می‌رود. چرا؟ چرا کسی در باشگاه پرسپولیس نتوانست مانع سفر لوکادیا شود؟ مطمئن هستم اگر پرسپولیس یورگن لوکادیا را در ترکیب خودش داشت راحت تر برابر استقلال بازی می‌کرد و چه بسا به پیروزی هم می‌رسید. من نمی‌دانم برنامه بعدی این مهاجم چیست؟ باشگاه باید شفاف سازی کرده و پیگیر وضعیت یورگن لوکادیا باشد که ببیند تکلیف چیست؟

گلر اسبق سرخپوشان تهرانی درخصوص عملکرد تیم پرسپولیس در دربی اظهار داشت: پرسپولیس در غیاب لوکادیا و شیخ دیاباته شروع خوبی داشت. بدون مهاجم بازی کرد اما زود به گل رسید. پرسپولیس باید منطقی و با هوش تر بازی می‌کرد اما اشتباهات عجیب و غریبی مرتکب شده و برخی مدافعان این تیم سهل انگاری کردند تا استقلال نه تنها جبران کند بلکه گل برتری را هم بزند. باز خدا پدر و مادر ساپینتو را بیامرزد که تعویض‌هایش به سود پرسپولیس تمام شد.

او روزبه چشمی‌و ارسلان مطهری هر دو گلزن تیمش که روحیه بالایی هم داشتند را تعویض کرد تا کار را برای تیم خودش سخت و پرسپولیس آسان کند. وقتی روزبه چشمی‌از زمین خارج شد من با خودم گفتم الان خط میانی و حتی حمله پرسپولیس راحت تر کار می‌کند و در نهایت به گل هم رسیدند.

وی ضمن تعریف از عملکرد گئورگی گولسیانی، یادآور شد: تفاوت یک بازیکن خارجی حرفه‌ای با یکی مثل لوکادیا را در دربی دیدیم. گئورگی گولسیانی جوری بازی کرد که یاد همبازیان خودم در دهه ۶۰ افتادم. خیلی با غیرت و با تعصب بازی کرد و به عنوان مدافع ۲ گل در دربی زد که کار هر کسی نیست. این مدافع گرجستانی بعد از پایان بازی هم خیلی از خود بی خود نشد و من مصاحبه اش را دیدم که گفته بود در دفاع اشتباه داشتیم. او منطقی و حرفه‌ای حرف زد و نه کُری خواند و نه ادعای اضافی کرد. بازیکنانی مثل گئورگی گولسیانی برای پرسپولیس مثل طلا هستند و باید قدر چنین فوتبالیستی را دانست.

سلطانی در پایان در خصوص وضعیت پرسپولیس گفت: پرسپولیس روز شنبه باید با پیکان بازی کند. در لیگ ۱۶ تیمی‌هیچ بازی آسان نیست و من پرسپولیس را در دربی خیلی خوب ندیدم. شاید تعطیلی طولانی لیگ برتر روی عملکرد تیمی بچه‌ها تأثیر گذاشته باشد اما باید پیکان را برد. پرسپولیس اگر می‌خواهد این فصل جام بگیرد به ۳ امتیاز مسابقاتی مثل پیکان نیاز مبرم دارد. این دیدار بسیار مهم است و جمع آوری حداکثر امتیازات در چنین بازی‌هایی باید در دستور کار پرسپولیس قرار بگیرد. امیدوارم بچه‌ها دربی را فراموش کرده و استارت قوی برای شکست دادن پیکان بزنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط