۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

فرهنگیان

رتبه بندی معلمان/ امتیاز رتبه‌ بندی این افراد افزایش یافت/رقم افزایش حقوق معلمان شاغل و بازنشسته به کجا رسید؟

وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت:

به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

رقم افزایش حقوق معلمان شاغل و بازنشسته به کجا رسید؟

مطالب پیشنهادی

رقم افزایش حقوق معلمان شاغل و بازنشسته به کجا رسید؟
فاز نخست رتبه‌بندی معلمان سرانجام پس از حدود یک دهه توقف و انتظار، سال ۱۴۰۰ توسط دولت سید ابراهیم رئیسی پس از تدوین آیین‌نامه اجرایی آن، عملیاتی شد و تمام معلمان در رتبه‌های «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» طبقه‌بندی شدند.معلمان متناسب با رتبه کسب شده از افزایش حقوق بهره‌مند شدند و به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی، حداقل ۲۶ درصد به حقوق هر معلم مشمول اضافه شد.

هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، افزایش کیفیت در نظام آموزش و پرورش کشور و حمایت بیشتر از معلمانی است که در کار تدریس خود به دنبال ارتقا و کیفیت هستند اما اکنون، عمده هدف این قانون به بهبود وضعیت معیشت معلمان خلاصه شده است و هدف اصلی یعنی افزایش کیفیت آموزش و پرورش از طریق حمایت از معلمان توانمند و خلاق‌تر در فرع موضوع قرار گرفته است!

با این حال، فاز نخست رتبه‌بندی معلمان با اتمام رسیدگی به اعتراضات معلمان به آخر خط رسید و اکنون قرار است در گام‌های بعدی با تغییر آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، تغییراتی در شیوه کار ایجاد شود.

با وجود آنکه دولت سیزدهم با اختصاص بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان، سرانجام پس از یک دهه انتظار، رتبه‌بندی معلمان را اجرا کرد اما با اتمام فاز نخست این طرح همچنان برخی معلمان از وضعیت پرداختی‌ها به واسطه رتبه‌بندی ناراضی هستند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط