۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

سرقت ۱۸ دستگاه آیفون ۱۳ از پیک موتوری در ولنجک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد. تولید روغن موتور‌های تقلبی در کهریزک سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار...

سرقت ۱۸ دستگاه آیفون ۱۳ از پیک موتوری در ولنجک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

تولید روغن موتور‌های تقلبی در کهریزک

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: با به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی فرصت طلب و سودجو اقدام به تولید روغن موتور تقلبی در کارگاهی در محدوده کهریزک می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات لازم پس از شناسایی کارگاه مذکور در کهریزک با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی از این کارگاه، ۶۰ هزار لیتر روغن موتور تقلبی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان کرد: ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد تومان برآورد شده است و کارگاه تولیدی با دستور قضائی پلمب شد.

به گفته این مقام انتظامی در این عملیات پلیسی ۳ نفر دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

انهدام باند خانوادگی توزیع تریاک در تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: چندی پیش اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک اعضای یک باند خانوادگی به این پلیس اعلام شد.

وی افزود: طی اقدامات اطلاعاتی به دست آمد که اعضای این باند در پوشش مسافرت خانوادگی به استان‌های مرزی کشور مراجعه و ضمن تهیه مواد مخدر در حال بازگشت به شهر تهران هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تیمی از ماموران این پلیس پس از هماهنگی‌های قضائی به استان قم اعزام شد، گفت: با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قم خودرو متهمان در محور‌های مواصلاتی به استان شناسایی و در یک عملیات پلیسی خودرو متوقف و هر ۳ عضو این باند دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: در بررسی از خودروی متهمان ۱۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف و متهمان به جرم ارتکابی در همان تحقیقات اولیه معترف شدند.

سرقت ۱۸ دستگاه آیفون ۱۳ از پیک موتوری در ولنجک

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: بیست و سوم آبان ماه با وقوع یک فقره زورگیری و سرقت ۱۸ دستگاه تلفن همراه مدل آیفون ۱۳ پرومکس به همراه ایرپاد از سرنشین یک پیک موتوری با استفاده از سلاح سرد موضوع در دستور کار کلانتری ۱۶۳ ولنجک قرار گرفت.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری با رصد‌های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، هویت ۴ سارق ۱۸ الی ۲۷ ساله را شناسایی کردند و متوجه شدند متهمان برای فروش گوشی‌ها به پاساژ قائم مراجعه کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: ماموران کلانتری در یک عملیات هماهنگ در ۲ نقطه از شمال پایتخت ۴ سارق را دستگیر و گوشی‌های مسروقه از متهمان را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان سابقه دار در بازجویی‌ها پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر زورگیری با استفاده از سلاح سرد به ارزش یک میلیارد تومان در شمال تهران اعتراف کردند.

سارقی که با یک پا زورگیری می‌کرد

سرهنگ محمد قاسم طرهانی جانشین پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: بیست و دوم آبان ماه گشت انتظامی پلیس در شمال تهران فعال بودند که ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک ۲ مرد را هنگام سرقت موبایل از یک شهروند مشاهده کردند و بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری می‌شوند که ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز با شلیک تیرهوایی متهمان را بازداشت کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران گفت: ماموران کلانتری در بازرسی بدنی یکی از متهمان متوجه شدند یکی از پا‌های وی مصنوعی است و چند سال قبل در یک تعقیب و گریز با پلیس تهران به دلیل سرقت، در خیابان تصادف کرده و پای سمت راست خود را از دست داده است.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری ۱۲۴ قلهک در بازجویی‌های فنی به جرم خود مبنی بر سرقت موبایل قاپی در مرکز تهران اعتراف کردند و گوشی تلفن همراه مسروقه که از سارقان کشف شد توسط مالباخته شناسایی شد.

تیراندازی به شهروندان با سلاح سلاچمه‌ای

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: با وقوع تیراندازی با سلاح ساچمه زنی در درگیری ۸ شرور و مجروح شدن ۲ شهروند رهگذر از ناحیه کمر موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد قرار گرفت.

وی افزود: تیم عملیات کلانتری مهرآباد در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند درگیری به دلیل اختلاف بین ۲ گروه خلافکار است و نفرات بعد از تیر اندازی بلافاصله با ۲ خودروی پراید و پژو ۲۰۶ فاقد پلاک از محل متواری شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع ماموران کلانتری ۱۱۹ با رصد‌های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی هویت این افراد را شناسایی کردند و این اطلاعات را در اختیار تمامی واحد‌های گشت در تهران قرار دادند.
وی افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان یک متهم را در غرب تهران شناسایی و در یک عملیات بازداشت کردند که در هنگام دستگیری با استفاده از سلاح سرد به ماموران حمله ور شد که در ادامه توسط ماموران مهار و دستگیر شد و نفر دوم هم طی عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ موقوفه‌ای ادامه داد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های فنی صراحتا به جرم خود مبنی بر درگیری و تیراندازی اعتراف کردند.

فرار سارق سابقه دار از دست پلیس با نردبان

سرهنگ حسین رئیس کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد اظهار کرد: بیست و چهارم آبان ماه حوالی ساعت ۲ بامداد، ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد در حال گشت زنی بودند که یک سارق را هنگام سرقت از خانه‌ای مشاهده کردند و وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم پس از مشاهده گشت انتظامی با نردبانی که در دست داشته به خودرو پلیس حمله کرده و به خودروی پلیس خسارت وارد کرده که ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز طولانی با ایجاد طرح مهار سارق را دستگیر کردند.

رئیس کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد تصریح کرد: متهم سابقه دار است و چندین بار به جرم‌های مختلف ازجمله سرقت منزل روانه زندان شده است و در بازجویی‌ها پس از مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل اعتراف کرد.

مطالب مرتبط