۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳

روش تهیه پیتزا با پخت آسان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حتماً برای شما هم پیش آمده که گاهی شدیداً هوس غذاهای رستورانی یا فست فودی کرده باشید، اما به دلایل مختلف نتوانید یک شکم سیر از این غذاهای پر از چربی و نمک و در عین حال خوشمزه میل کنید. در چنین شرای...

روش تهیه پیتزا با پخت آسان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حتماً برای شما هم پیش آمده که گاهی شدیداً هوس غذاهای رستورانی یا فست فودی کرده باشید، اما به دلایل مختلف نتوانید یک شکم سیر از این غذاهای پر از چربی و نمک و در عین حال خوشمزه میل کنید. در چنین شرایطی، بهترین کار این است که خودتان دست به کار شوید و یک فست فود خانگی خوشمزه درست کنید. پس بهتر است آشپزی و پخت فست فودها را از روی طرز تهیه پیتزا خانگی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، شروع کنید.

واقعیت این است که شما می توانید به راحتی در خانه پیتزایی درست کنید که با بهترین پیتزاهای پخته شده در عالی ترین رستوران ها برابری کند. البته حرفه ای شدن در این کار نیاز به برنامه ریزی و تمرین دارد. حتی اگر یک آشپز نسبتاً تازه کار هستید، جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم قدم های ابتدایی به سمت حرفه ای شدن را بردارید. برای همین، در این مقاله دستور پخت پیتزا با پخت آسان را برایتان در نظر گرفتیم که طعم آن دست کمی از پیتزاهای رستورانی ندارد و سالم تر هم هست.

مواد لازم برای پیتزا با پخت آسان

  • پیاز (کوچک – خرد شده) ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم
  • سیر (خرد شده) ۲ حبه
  • فلفل قرمز ۱/۳ قاشق چای خوری
  • ادویه ایتالیایی ۱ قاشق چای خوری
  • سس پیتزا (یا سس اسپاگتی) ۱ فنجان
  • خمیر پیتزا ۱ عدد
  • پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده ۱/۲ فنجان
  • پنیر موزارلا (موتزارلا) رنده شده ۱ فنجان

طرز تهیه پیتزا با پخت آسان

فر را با دمای ۲۱۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) گرم کنید. در یک قابلمه، پیاز، گوشت و سیر را تفت دهید تا اینکه گوشت کاملا بپزد و بعد هرگونه چربی را از داخل قابلمه بیرون بیاورید. فلفل قرمز، ادویه ایتالیایی و سس پیتزا را اضافه کرده و هم بزنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه آرام بجوشد.

در این زمان، قالب پیتزا را یا روغن چرب کنید و خمیر را داخل قالب پخش کنید و روی خمیر یک چهارم فنجان پنیر پارمسان را پخش کنید و نصف مخلوط گوشت را روی پنیر بریزید و پخش کنید و یک دوم فنجان پنیر موزارلا را پراکنده کنید و دوباره باقیمانده مخلوط گوشت را روی آن بریزید سپس روی گوشتها باقیمانده پنیر پارمسان و پنیر موزارلا را پخش کنید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا برشته طلایی شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط