۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

درمان ریزش مو با روش ها و دستور العمل های طبیعی

دستور العمل های طبیعی یکی از راه حل های ایده آل برای درمان ریزش مو در نظر گرفته می شود و این دستور العمل ها شامل مواردی است در اندیشه معاصر برای شما آورده ایم.

رشد مو تقویت مو زیبایی مو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برخی از زنان از شکاف در مو رنج می برند که به عنوان یک مشکل بسیار نگران کننده در نظر گرفته می شود، زیرا ممکن است در آن نقاط ایجاد شده و منجر به طاسی شود، بنابراین درمان فوری آن مهم است و روش های درمانی در سه مرحله ارائه می شود: درمان پزشکی. از طریق کرم هایی که او تجویز می کند دکتر، لیزر درمانی و درمان با دستور العمل های طبیعی و در خانه من، پادشاهی من، روش های درمان ریزش مو با دستور العمل های طبیعی را به شما پیشنهاد می کنیم که برای رشد مجدد مو موثر است.

گام هایی برای کمک به رشد مجدد مو

اندیشه معاصر نوشت: شما نباید صرفاً به دستور العمل های طبیعی یا درمان های پزشکی تکیه کنید. مراحلی وجود دارد که با رعایت آنها به رشد مجدد موها کمک می کند و از جمله این مراحل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماساژ پوست سر

این کار با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند رزماری و نعناع و ماساژ پوست سر با آن‌ها انجام می‌شود، زیرا با استفاده مداوم، دوباره رشد مو را تحریک می‌کنند.

شامپوی تصفیه کننده

از شامپوی تصفیه کننده استفاده کنید که موها را از رسوبات و روغن های موجود در آن تمیز و تمیز می کند.این شامپو با رنگ شفاف آن مشخص می شود.هنگام شستن موها ترجیحاً قبل از شستن، چند دقیقه روی موها مالیده شود. و هفته ای یکبار مصرف آن را تکرار کنید ولی باید دانست که جایگزین شامپوی اصلی نمی شود.

ویتامین B

مصرف ویتامین B به عنوان یک مکمل غذایی باعث تحریک مجدد رشد مو می شود، اما ابتدا باید با پزشک مشورت کنید.

شانه زدن مو

شانه زدن روزانه موها مهم است زیرا باعث تحریک جریان خون در پوست سر می شود، ترجیحاً شانه ای با دندانه های پهن باشد تا باعث شکستگی مو نشود.

درمان ریزش مو با روش ها و دستور العمل های طبیعی

درمان ریزش مو با روش ها و دستور العمل های طبیعی

علل ریزش مو

ریزش مو به دلایل مختلفی ایجاد می شود که به شرح زیر است:

عدم تعادل هورمونی:

وجود اختلالات هورمونی در زنان، ناشی از افزایش هورمون تستوسترون و کمبود هورمون زنانه استروژن، که به عنوان “طاسی مردانه” شناخته می شود. این بیماری نادری است که برخی از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولا همراه با تخمک گذاری ضعیف یا تخمدان پلی کیستیک.

عامل ژنتیکی:

این یکی از دلایلی است که منجر به طاسی تدریجی جلوی سر در مردان یا زنان و وجود موهای نازک می شود که به مرور زمان در نتیجه سابقه خانوادگی پدر یا پدربزرگ می ریزند.

حالت دادن به مو:

با شانه کردن شدید از جلوی مو، به خصوص اگر درشت و وز باشد.

موها را محکم ببندید:

در خانم ها با کشیده شدن طولانی مدت تمام موهای جلویی، این امر باعث بلندتر شدن پیشانی (فاصله بین ابرو و ابتدای مو) می شود و با گذشت روزها موها شروع به ریزش کرده و شکاف می کنند. بین آنها ظاهر شود.

دلایل دیگر:

مانند بروز اختلالات روانی، سوء تغذیه (کم خونی)، گیجی در فرآیند گوارش، یبوست مزمن و همچنین در نتیجه رعایت برنامه کاهش وزن (رژیم غذایی کرش) و همچنین مصرف برخی داروها و داروها.

درمان ریزش مو با دستور العمل های طبیعی

اندیشه معاصر نوشت: دستور العمل های طبیعی یکی از راه حل های ایده آل برای درمان ریزش مو در نظر گرفته می شود و این دستور العمل ها شامل موارد زیر است:

آب پیاز

این روش را می توان با برش دادن برش های پیاز تازه و خیس کردن آنها در آب یا قرار دادن آنها در مخلوط کن با کمی آب تا زمانی که آب پیاز گرفته شود، سپس شروع به مالیدن قسمت جلویی سر که دچار شکاف است می کنیم. و چند دقیقه به ماساژ دادن ادامه دهید سپس آب پیاز را به مدت یک ساعت بگذارید یا دو ساعت روی موها بپوشانید سپس با آب و لیمو بشویید تا بوی بد آن برطرف شود سپس موها را طبق معمول با شامپو و ولرم بشویید. آب، تا خوب تمیز شود.

آب شاهی

آب شاهی برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، زیرا به تقویت، رشد از ریشه و طولانی شدن آن در مدت زمان کوتاهی کمک می کند، این کار با شستن و فشار دادن دستی برگ های شاهی انجام می شود تا آب سبز آن به دست آید و یا قرار دادن آن آنها را در مخلوط کن برقی با کمی سرکه و روغن کرچک، سپس پوست سر را ماساژ دهید. مخلوط را چند دقیقه روی سر خود بگذارید، سپس بگذارید نیم ساعت بماند، سپس موهای خود را طبق معمول با شامپو و آب بشویید.

سیر و روغن

یک سر سیر کامل را با تمام حبه هایش پوست بگیرید، سپس آن را له کنید و در بطری بریزید، سپس مقدار مناسبی روغن زیتون روی آن بریزید، سپس در آن را ببندید و به مدت ده روز در دمای معمولی قرار دهید.

مخلوط را به مدت دو روز در یخچال قرار دهید، سپس به مدت یک هفته هر روز پوست سر موهای نازک را با این مخلوط ماساژ دهید، سپس در هفته دوم هر روز هر روز و در هفته سوم هر سه روز یک بار ماساژ دهید تا در نهایت موهای پرپشتی داشته باشید. .

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط