۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

حاشیه نکنید نیمار و امباپه هم سر پنالتی بحث می‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی ،حاشیه نکنید نیمار و امباپه هم سر پنالتی بحث می‌کنند!.  فرم بازی و کیفیت آرش رضاوند در لیگ بیست و دوم، فراتر از فصل‌های قبلی است که او با لباس استقلال به میدان می‌رفت. بازیکنی که ...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی ،حاشیه نکنید نیمار و امباپه هم سر پنالتی بحث می‌کنند!.  فرم بازی و کیفیت آرش رضاوند در لیگ بیست و دوم، فراتر از فصل‌های قبلی است که او با لباس استقلال به میدان می‌رفت. بازیکنی که نیم‌فصل سال گذشته تهران را به مقصد اهواز ترک کرد و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای در لباس فولاد داشت. درخشش او در این تیم باعث شد تا نکونام اصرار زیادی روی دائمی کردن قرارداد رضاوند داشته باشد ولی مخالفت‌های ساپینتو باعث شد تا این بازیکن امسال را نیز در استقلال بازی کند.

رضاوند که در دیدارهای قبلی آبی‌پوشان جزو بهترین‌های تیم بود، در دیدار دیروز برابر نفت مسجدسلیمان برای دومین بازی متوالی توانست پاس گل بدهد و البته اتفاق مهم‌تر، گلزنی با لباس استقلال، پس از ۳ سال و ۲ ماه بود. بازیکنی که هرگاه خوب و روی فرم بوده، ریتم حرکتی آبی‌ها نیز در میانه میدان خوب و قابل قبول بوده است.

روز گذشته و پس از پایان دیدار استقلال، با آرش رضاوند در گوشه‌ای از میکسدزون استادیوم آزادی همکلام شدیم و صحبت‌های او با خبرنگار ورزش سه را در زیر می‌خوانیم:

* امسال در پست دلخواهم بازی می‌کنم

* برخلاف تصور همه، من بازیکن پست ۸ هستم
* اول فصل جو خوب نبود و خواستم به فولاد برگردم
* فصل قبل با رفتنم خواستم به خودم و استقلال کمک کنم
* با قایدی جر و بحثی نداشتیم و به‌خاطر صحنه پنالتی بود
* امباپه و نیمار بر سر پنالتی دعوا می‌کنند
* دوست دارم با لباس استقلال خداحافظی کنم

مشروح مصاحبه:

* از بازی برایمان بگو. پس از مدت‌ها توانستی برای استقلال گل بزنی.
رضاوند: گل زدن در تیم استقلال لذت‌بخش است. در چند سالی که برای تیم بازی می‌کنم، تمام تلاشم را کرده‌ام تا برنده شویم و این‌گونه نبوده که به فکر گل زدن خودم بوده باشم. شاید این یکی از ضعف‌های من بوده ولی من تمام تلاشم را کرده‌ام تا فقط تیمم برنده شود و امروز قسمت شد که گلزنی کنم.

* به پاس گلی که به قایدی دادی هم بپردازیم. قبل از اینکه توپ را از محبی بگیری، چند بار اطرافت را نگاه کردی و سپس توپ را به قایدی سپردی و در نهایت گل دوم استقلال.
رضاوند: مهدی بازیکن باهوشی است و جایگیری‌هایش عالی است. این اولین سال هم‌تیمی بودن من و او نیست و سه فصلی می‌شود که در کنار هم بازی می‌کنیم. ما شناخت خوبی از هم داریم. قبل از اینکه پاس بدهم، به قول شما او را دیدم. امروز توپ‌هایمان گل شد. بازی با ملوان دو پاس به رضا میرزایی و محمد محبی دادم که آن توپ‌ها گل نشد. در بازی با مس کرمان هم یک پاس خوب دادم که کمک داور آفساید گرفت و کارشناس‌ها گفتند تصمیم داور اشتباه بوده است. در کل باید بگویم که مهدی قایدی حرکات در عمق فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد.

* در حال سپری کردن یکی از فصل‌های درخشانت هستی. نظرت درباره رقابت‌های امسال چیست؟ 
رضاوند: امسال و از اول فصل، شرایط برای من خیلی خوب بود و جو خوبی وجود داشت. تقریبا می‌توانم بگویم که امسال در پست دلخواه خودم بازی می‌کنم. سال قبل سیستم تیم فرق می‌کرد. ممکن است برخی از بازیکنان در سیستمی جا بیفتند و در سیستم دیگری این‌گونه نباشند. ما فصل قبل با سیستم ۳۴۳ و با حضور ۲ هافبک دفاعی بازی می‌کردیم. ولی امسال با یک هافبک دفاعی و ۲ بازی‌ساز بازی می‌کنیم که این به پست خودم نزدیک‌تر است.

* اتفاقا سوال بعدی من هم در این خصوص بود. با حضور ساپینتو یک جورایی به عنوان بازیکن پست ۱۰ بازی می‌کنی. خودت از این موضوع راضی هستی؟

رضاوند: من در پست ۱۰ هم بازی کرده‌ام ولی اگر واقع‌بینانه باشیم، من بازیکن پست شماره هشت محسوب می‌شوم و صرفا یک بازیکن در پست ۱۰ نیستم. من سال قبل نیز برای فولاد در این پست بازی کردم و مشکلی برای حضور در آن بخش از زمین ندارم. ولی پست اصلی من شماره هشت است. بازیکنانی مانند مجتبی جباری، آیاندا پاتوسی و فرشید اسماعیلی پست شماره ۱۰ محسوب می‌شوند. شاید برخی از هواداران تصور کنند که من در پست شماره ۱۰ بازی می‌کنم ولی این‌گونه نیست.

* از فولاد صحبت کردی. ابتدای فصل نکونام اصرار زیادی داشت که به اهواز بروی ولی ساپینتو مخالف این موضوع بود. فکر می‌کنم خودت هم تمایل داشتی به فولاد برگردی. ولی این اتفاق رخ نداد و ماندن در استقلال به نفعت شد.
رضاوند: همه از علاقه قبلی من به استقلال آگاه هستند. ولی سال قبل شرایطی پیش آمد که من بدون اینکه صحبتی انجام دهم، تیم را ترک کردم. در فولاد شرایط برای من خیلی خوب پیش رفت. قبل از اینکه در ابتدای فصل دوباره به استقلال برگردم، کمی جو موجود خوب نبود. بیشتر به‌خاطر این مسائل بود که می‌خواستم به فولاد برگردم. ولی همه می‌دانند من چقدر استقلال را دوست دارم. در نهایت و پس از اینکه با ساپینتو صحبت کردم و به من دلگرمی داد که شرایط بهتر می‌شود، از من خواست در تیم بمانم و این‌گونه شد.

* بخواهم بی‌پرده بگویم، در بسیاری از بازی‌ها مورد انتقاد هواداران قرار می‌گرفتی. اما وقتی که آمار پایان بازی را چک می‌کردیم، جزو بهترین‌های تیم بودی. جالب این است تمام مربیانی که با تو کار کرده‌اند، از عملکردت رضایت داشته‌اند. از نظر خودت، چرا تلاشی که در زمین داری توسط مربیان دیده می‌شد ولی به چشم هواداران نمی‌آمد؟

رضاوند: شرایطی که شما می‌گویید بخاطر شرایط کرونا بود. چون هواداران نزدیک به ۲ سال و خرده‌ای نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. به نظر خود من، زمانی که هوادار به استادیوم می‌آید و بازی را از نزدیک می‌بیند، می‌تواند بهتر نظر بدهد چون همه چیز مقابل چشمان آن‌هاست. سال قبل ما هیچ شکستی نداشتیم ولی این اتفاقات برای من رخ می‌داد. تیم ما حتی تا آخر فصل نیز باختی نیاورد. یک زمانی تیم می‌بازد و این طبیعی است که هوادار انتقاد کند. ولی تیم ما در آن مقطع هیچ شکستی نداشت. روزی که من از استقلال جدا شدم، فکر کنم چهار یا پنج امتیاز از پرسپولیس فاصله داشتیم. شرایط تیم ما خوب بود و این‌گونه نبود که وضعیت بدی داشته باشیم. ولی در آن مقطع احساس کردم که با رفتنم می‌توانم هم به استقلال و هم به خودم کمک کنم. این شرایطی که می‌گویید تنها در بخشی از فصل قبل رخ داد. وگرنه ۲ سال قبل از آن نیز در تیم بودم و بازی کردم و مشکلی نبود. هر گاه هواداران من را جایی می‌بینند، همیشه احترام می‌گذارند. چه زمانی که تحت فشار بودم و چه قبل از آن. زمان استراماچونی، شاید جو از اکنون نیز برایم بهتر بود. باز هم می‌گویم، ممکن است این اتفاق برای هر بازیکنی در استقلال رخ دهد. شاید همین اکنون نیز بازیکنانی باشند که مقطعی از فصل تحت فشار بوده باشند. حالا بازیکنان دیگر در تیم ماندند و بازی کردند ولی من در آن مقطع تصمیم گرفتم تا با رفتنم هم به استقلال کمک کنم و هم به خودم.

* پس از پایان بازی، تصویری از تو و مهدی قایدی منتشر شد که گویا در حال صحبت درباره خطای پنالتی هستید. حواشی هم در این خصوص به وجود آمد. درباره آن صحنه توضیح می‌دهی؟
رضاوند: همیشه از این اتفاقات رخ می دهد. شما ببینید ما بازی قبل را بردیم، یک حاشیه‌ای برای تیم درست کردند، بازی امروز نیز این‌گونه است. همیشه از این اتفاقات برای استقلال رخ می‌دهد. هیچ بحث خاصی نبود. موقعی که پنالتی را به دست آوردیم، یکی دو نفر از بچه ها گفتیم سجاد شهباززاده این ضربه را بزند. خود مهدی بنده خدا گفت اگر سجاد می‌خواهد، بیاید و پنالتی را بزند ولی او نمی‎‌خواهد بزند. سجاد نیز گفت مهدی بزند تا هت تریک کند. صحبت‌ها در همین حد بود. حتی پس از آن، سجاد رفت و مهدی را بغل کرد و در رختکن نیز با همدیگر صحبت کردیم. این چیزها طبیعی است. حتی نیمار و امباپه سر پنالتی با یکدیگر دعوا می کنند. ما دعوایی نکردیم. چون شرایط تیم خوب است، خیلی‌ها دنبال حاشیه هستند. واقعیت این است اتفاقی رخ نداد. بحث درباره زدن پنالتی بین سجاد و مهدی بود که در نهایت قایدی آن را زد.

* رقابت در صدر جدول وحشتناک نزدیک است. فکر می‌کنی آخر فصل چه اتفاقی رخ دهد؟
رضاوند: شاید اگر دو، سه هفته قبل استقلال مدعی قهرمانی است، کسی باور نمی‌کرد، چون فاصله ما به ۸ امتیاز رسیده بود. ولی ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که بازی به بازی پیش برویم و به دور دست‌ها نگاه نمی‌کنیم. فقط تلاش می‌کنیم هر بازی عملکرد خوبی داشته باشیم. کاری هم به سایر تیم‌ها نداریم. فقط روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم تا هر بازی برنده باشیم. امیدوارم آخر فصل اتفاق خوبی برای تیممان رخ دهد.

* در بازی با ملوان تصویری از تو منتشر شد که پیش از گل اول استقلال، به جعفر سلمانی می‌گویی تا توپ را برای قایدی بفرستد. این اتفاق رخ داد و تیم به گل رسید. این صحنه می‌تواند به این معنا باشد که تو به تیم نظم می‌دهی؟

رضاوند: واقعیت قضیه این است چون ۲ ماهی مصدوم بودم و رباط داخلی من مشکل دارد، نمی‌توانستم خودم بچرخم. زمانی که به جعفر سلمانی پاس دادم، به او گفتم به قایدی پاس بدهد. اگر مشکل مصدومیت نداشتم و می‌توانستم بچرخم، خودم به مهدی پاس می‌دادم. ولی از آنجایی که خودم مصدوم بودم، تنها توانستم با دست اشاره کنم تا سلمانی توپ را به قایدی بدهد. اگر کل ۹۰ دقیقه بازی با ملوان را نگاه کنید، پای من خم شده است. رباط داخلی من به حدی مشکل دارد که به سختی بازی کردم. به نظر من آن پاس، روی هوش خود جعفر سلمانی بود و من در آن صحنه کار خاصی نکردم.

* چهارمین فصل حضورت در استقلال را سپری می‌کنی. تیمی که برای تشویقش به استادیوم می‌رفتی. فکر می‌کنی چند سال در استقلال بازی کنی؟
رضاوند: استقلال از آن دست تیم‌هایی است که باید همیشه شرایط خوبی داشته باشی و هواداران تو را بخواهند. تا زمانی که هواداران من را بخواهند، در تیم می‌مانم. هر وقتی هم من را نخواهند، از تیم جدا می‌شوم. اما از نظر علاقه قلبی بخواهم بگویم، همیشه دوست دارم تا در استقلال از فوتبال خداحافظی کنم. این مسئله به نظر هوادار بستگی دارد و هواداران در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط