۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

برنامه جامع توسعه علم و فناوری و نوآوری تدوین می شود

برنامه جامع توسعه علم و فناوری و نوآوری تدوین می شود رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از تدوین برنامه جامع توسعه علم و فناوری شامل آموزش عالی پژوهش و فناوری و توسعه و نوآوری خبرداد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ع...

برنامه جامع توسعه علم و فناوری و نوآوری تدوین می شود

برنامه جامع توسعه علم و فناوری و نوآوری تدوین می شود

برنامه جامع توسعه علم و فناوری و نوآوری تدوین می شود

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از تدوین برنامه جامع توسعه علم و فناوری شامل آموزش عالی پژوهش و فناوری و توسعه و نوآوری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام و معاونان این وزارت و حضور مجازی رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و با محوریت بررسی وضعیت آموزش عالی کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، غلامعلی منتظر، درباره نحوه ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اظهار داشت: مرکز نظارت تا پیش از این بیشترین وزن فعالیتش را روی ارزیابی آموزش قرار داده بود، از نیمه سال گذشته وزن کار را بر روی ارزیابی پژوهش و فناوری قرار داد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ ورود جامع‌تر به ارزیابی دانشگاه‌ها از ابعاد مختلف خواهیم داشت.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم همچنین درباره برنامه هفتم توسعه کشور گفت: مقرر شده که برنامه جامع توسعه علم و فناوری شامل آموزش عالی پژوهش و فناوری و توسعه و نوآوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نامه‌ای را برای دانشگاه‌های معین استان‌ها ارسال کردیم تا برآیند نظر دانشگاه‌ها را برای تدوین احکام علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه استخراج و تدوین کنیم.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار