۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

کَش وب سایت گوگل هنوز در دسترس است + آنچه گوگل در مورد کش صفحه وب گفت

اکثر صفحاتی که گوگل ایندکس کرده است، نسخه کش نیز دارند. هنگامی که صفحه ای نسخه کش ندارد، استفاده از کش: عملگر جستجو برای یافتن نسخه ذخیره شده با شکست مواجه می شود…”

گوگل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کش وب سایت Google هنوز در دسترس است (در حال حاضر) ما در اندیشه معاصر نتایج جدید از کش گوگل را ارائه کرده ایم. اسناد کش به روز شده گوگل نشان می دهد که کش هنوز در جستجو در دسترس است (در حالی که به عنوان گزینه منو نیز وجود دارد)

گوگل اخیراً اسناد Google Cache خود را در کش وب سایت خود به روز کرده است و با این کار به طور غیرمستقیم یادآوری می کند که کش هنوز برای تقریباً هر صفحه وب که گوگل فهرست کرده است در دسترس است.

آنچه گوگل در مورد کش صفحه وب گفت

آنچه در مورد حافظه پنهان گوگل گزارش شده است ممکن است ناخواسته این تصور را ایجاد کرده باشد که برای همیشه و به طور غیرقابل برگشتی از بین رفته است. اما هنوز اینطور نیست.

در اینجا اعلامیه در توییتر آمده است:

«هی، در حال گرفتن. بله حذف شده است می دانم، غم انگیز است. من هم غمگینم این یکی از قدیمی ترین ویژگی های ما است. اما این برای کمک به افراد برای دسترسی به صفحات در زمان بازگشت بود، شما اغلب نمی‌توانید به بارگذاری صفحه وابسته باشید. این روزها اوضاع خیلی بهتر شده است. بنابراین تصمیم گرفته شد که بازنشسته شود.

من شخصاً امیدوارم که ما پیوندهایی را به @internetarchive از جایی که قبلاً پیوند کش را داشتیم، در About This Result اضافه کنیم.

این چنین منبع شگفت انگیزی است. برای هدف سواد اطلاعاتی About The Result، من فکر می‌کنم که این نیز مناسب خواهد بود – به مردم اجازه می‌دهد به راحتی ببینند یک صفحه در طول زمان چگونه تغییر کرده است. بدون قول ما باید با آنها صحبت کنیم، ببینیم همه چیز چگونه ممکن است پیش برود – شامل افرادی فراتر از من می شود. اما فکر می کنم همه جا خوب باشد.

به عنوان یادآوری، هر کسی که یک حساب کنسول جستجو دارد می‌تواند از URL Inspector استفاده کند تا ببیند خزنده ما در صفحه خود چه چیزی دیده است: https://support.google.com/webmasters/answer/9012289”

کش واقعاً از جستجوی گوگل حذف شده است. اما همچنان به عنوان اپراتور جستجو در دسترس است.

این گزارش درست بود که حافظه پنهان از جستجو حذف شده بود، اما قسمت مربوط به در دسترس بودن آن به عنوان اپراتور جستجو در نویز غرق شد.

 

ارتباط در مورد اپراتور جستجو پیشتاز بود.

توییت او ادامه داد:

“شما قرار است حافظه پنهان را ببینید: در آینده نزدیک نیز از بین بروید.”

اپراتور جستجوی “Cache:” هنوز کار می کند

گوگل اخیراً اسناد جستجوی مرکزی خود را در حافظه پنهان به‌روزرسانی کرده است: اپراتور جستجو برای حذف دستورالعمل‌های نحوه مشاهده مستقیم حافظه پنهان از نتایج جستجو. اما همین است. هیچ سلب مسئولیت دیگری وجود ندارد که حافظه پنهان: اپراتور جستجو از بین می رود.

اسناد به روز شده گوگل ارجاع به حافظه پنهان در جستجو را از دو بخش حذف کرد.

اسناد جملات زیر را حذف کرد:

دو راه برای یافتن نسخه کش یک صفحه وجود دارد:

جستجو برای کش: به دنبال URL صفحه، به عنوان مثال:

حافظه پنهان:https://example.com/your/page.html
URL را جستجو کنید، سپس روی ۳ نقطه یا فلش در گوشه نتیجه کلیک کنید تا به پیوندی به نسخه ذخیره شده صفحه دسترسی پیدا کنید.

اسناد جدید Google پاراگراف بالا را با متن بازنویسی شده زیر جایگزین کرد:

برای پیدا کردن نسخه کش یک صفحه، cache: و سپس URL صفحه را جستجو کنید، برای مثال:
حافظه پنهان:https://example.com/your/page.html”

تغییر دوم ارجاعات به حافظه پنهان در جستجو را از این قسمت حذف کرد (قسمت مورب حذف شده است):

اکثر صفحاتی که گوگل ایندکس کرده است، نسخه کش نیز دارند. وقتی صفحه ای نسخه کش ندارد، روش های ذکر شده قبلی برای یافتن نسخه کش با شکست مواجه می شوند…”

متن فوق با متن زیر جایگزین می شود:

اکثر صفحاتی که گوگل ایندکس کرده است، نسخه کش نیز دارند. هنگامی که صفحه ای نسخه کش ندارد، استفاده از کش: عملگر جستجو برای یافتن نسخه ذخیره شده با شکست مواجه می شود…”

SearchLiaison گوگل گفت که اپراتور cache: search در آینده نزدیک از بین خواهد رفت. پیشنهادی مبنی بر اینکه گوگل ممکن است پیوندی به Internet Archive اضافه کند جایگزین مفیدی نیست.

دلیل مفید نبودن آن این است که اپراتور cache Google: جستجو برای بررسی اینکه آیا صفحات رقیب ایندکس شده اند یا نه یا اخیراً فهرست شده اند مفید است – که اطلاعات مفیدی است.

اپراتور جستجوی حافظه پنهان هنوز هم از آن لذت ببرید تا زمانی که ادامه دارد./ اندیشه معاصر

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط