۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه حق اولاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه حق اولاد چقدر است؟ به استناد بخشنامه شماره ۶٩۶۴٨٨ مورخ ١٣٩٨/١١/٣٠ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ضریب کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه اولاد به...

کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه حق اولاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه حق اولاد چقدر است؟

به استناد بخشنامه شماره ۶٩۶۴٨٨ مورخ ١٣٩٨/١١/٣٠ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ضریب کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه اولاد به مستخدمین رسمی شاغل که براساس دستور العمل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز٨١٠ برای عائله مندی و ٢١٠ امتیاز برای هر اولاد تعیین شده بود، از تاریخ ١٣٩٨/١٢/١ با ۵٠ درصد افزایش به ترتیب به ١٢١۵ و ٣١۵ امتیاز افزایش یافت که این امتیاز ضربدر ضریب سال می شود.

به استناد بند ٢ ضریب حقوق سال ١۴٠٠ (تصویبنامه شماره ٨٠١٣/ت۵٨٧٠٨هـ مورخ.است ریال٣.٠۴٨ (وزیران هیأت ١۴٠٠/١/٢٩ حداکثر سن برای اولادی که از مزایای این بند استفاده می کنند به شرط ادامه تحصیل ونیز شاغل نبودن فرزند ذکور ٢۵سال تمام و نداشتن شوهر برای اولاد اناث خواهد بود.

تبصره ١: فرزندان معلول و از کار افتاده به تشخیص مراجع پزشکی ذیربط مشمول محدودیت سنی مزبور نمی باشند.

تبصره ٢: مستخدمین زن شاغل که دارای همسر نبوده و یا همسر آنان معلول و یا از کار افتاده باشد و یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند از مزایای کمک هزینه عائله مندی بهره مند می شوند.

تبصره ٣: کمک هزینه عائله مندی براساس قوانین و مقررات تامین اجتماعی خواهد بود عائله مندی و حق اولاد بر اساس رای شماره٣٠/۴/٣٠۴۴ مورخ ١٣٧١/۴/٢۴ هیئت عمومی شورایعالی مالیاتی از پرداخت مالیات حقوق معاف می باشد.

تبصره ۴: کمک هزینه عائله مندی و اولاد طبق ماده ٨۶ قانون تامین اجتماعی مشمول کسر حق بیمه نمی شود.

منبع:

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط