۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

سرگرمی

کدام ماه میلادی ۲۸ روز است؟+ خصوصیت های متولدین هرماه

آیا ماهی وجود دارد که 28 روز است؟ / خصوصیت های متولدین با هم متفاوت است ؟ چگونه است؟

ماه میلادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تقویم میلادی مانند شمسی و قمری است که شروع سال آن با تولد پیامبر مسیحیان یعنی حضرت مسیح آغاز میشود . ۱۲ ماه میلادی دارند . برای مشاهده جزئیات بیشتر و دیدن اطلاعات کافی اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخچه ماه های میلادی

با گذشت زمان و پیشرفت تجهیزات نجومی کم کم از نواقص تقویم‌ها کاسته شد و شکل دقیق تری به خود گرفت. اما ماه های میلادی در چه برهه ای از زمان ارائه شد؟ پاسخ این سوال مستلزم سفری دور و دراز به چند قرن پیش است.پیدایش گاه‌شمار میلادی یا به اصطلاح دقیق تر، تقویم گریکوری به یونان باستان باز می‌گردد؛ جایی که همزمان با آغاز بازی های المپیک در سال ۷۳۶ پیش از میلاد قوانین جدیدی بر گاه‌شمارهای آن زمان که تعدادشان هم کم نبود، سایه انداخت. از مهم ترین تغییرات تقویم‌ها به معادلسازی سال‌ها به ۳۶۵.۲۵ روز می توان اشاره کرد. درست در همین زمان اصطلاح سال کبیسه پای خود را به گاه‌شمارهای مختلف باز کرد و سه سال ۳۶۵ روزه و یک سال کبیسه در تاریخ تقویم‌ها گنجانده شد تا امروز که مفهوم کبیسه در بین عوام مردم رایج باشد.

تقویم رومی، دومین گاه شمار تاثیر گذار بر تقویم میلادی محسوب شده، چرا که با تغییر تعداد ماه‌های قمری از ۱۰ ماه به ۱۲، نظم خاصی به قوانین داد و همانند نسخه یونانی، سال کبیسه در دل این تقویم جا باز کرد. حکمران معروف رومی ژولیوس سزار که علاقه زیادی به این مقوله داشت با تدوین اصلاحاتی روی گاهشمار رومی، این تقویم را رسمی اعلام نمود. بعدها به پاس این خدمت بزرگ ژولیوس سزار، این تقویم با نام ژولینی در میان مردم فراگیر شد! تقویم ژولینی یک سال را معادل ۳۶۵ روز و ۱۲ ماه در نظر می گرفت و هر چهار سال، یک سال به عنوان کبیسه در این تقویم جا گرفت. این تقویم در نگاه کلی با سال خورشیدی که بر پایه گردش خورشید به دور زمین و مطالعات دقیق نجومی استوار بود، تفاوت چندانی نداشت!

ماه میلادی

ماه میلادی

 

معنای اسم ماه های میلادی چیست؟

تبار اسم ماه های میلادی به فرهنگ یونان و روم باستان برمی‌گردد. اینجا یک مرور کوتاه اما جذاب بر این ماه‌ها داریم تا با مفهوم هر کدام آشنا شویم:

ژانویه: ماه اول تقویم میلادی به افتخار «ژانوس» یعنی الههٔ گشایش و خدای «درها و دروازه‌ها»، ژانویه نام‌گذاری شده است. ژانویه دروازه ورود به سال نو است.

البته کلمهٔ ianua هم در زبان لاتین یعنی «در». خود کلمه ژانویه یا January از این کلمه گرفته شده چون ژانویه مثل دری است که لولایش از یک سال به سال دیگر می‌چرخد!

فوریه: کلمه februum در لاتینی به معنی خلوص و پاک‌سازی است. رومیان در نیمه ماه دوم یک مراسم دینی برای پاک‌سازی وجود خود برگزار می‌کردند. به مناسبت همین کلمه و این مراسم، ماه دوم فوریه یا February نام‌گذاری شد.

مارس یا مارچ: مارس اسم الهه جنگ است. در تقویم رومی در ماه مارس است که بهار به جنگ زمستان می‌روید. گفته‌اند که رومی‌ها آغاز جنگ‌هایشان در این ماه قرار می‌دادند. احتمالاً شما هم کلمه «مارش» را در جنگ‌ها یا رژه‌های نظامی شنیدید، بله این کلمه هم از همین March گرفته شده است. هرچندکه الان در دوزاده فصل سال جنگ به‌راه است!

آوریل: کلمه aperire لاتینی به‌معنای بازشدن منشأ نام April است. آوریل ماه بازشدن گل‌ها و رویش طبیعت است. البته April خدای عشق یونانیان هم هست و این ماه به‌نام عشق و عاشقان مزین شده است!

می: خدای زمین در دین باستانی روم «مایا» است. مایا یا همان Maia الهه‌ی حاصل‌خیزی و باروری است. ماه پرحاصل می نیز از نام همین خدای پربرکت گرفته شده است.

ژوئن یا جون: نام لاتین ملکه خدایان روم باستان ژونو (Juno) است. نام‌گذاری ژوئن به‌افتخار این ملکه بوده است.

جولای: جولیوس سزار (Julius Caeser) در این ماه چشم جهان را به حضورش روشن کرده است. نام این ماه بر اساس همین تولد تاریخی به این شکل درآمده است.

اوت یا همان آگوست: این ماه هم به افتخار Augustus یعنی اولین پادشاه روم نام‌گذاری شده است.

سپتامبر: تقویم رومی با ماه مارس یا همان ماه اول بهار شروع می‌شد. بر اساس آن تقویم سپتامبر هفتمین ماه لقب می‌گرفت. در زبان لاتینی رومیان septem به معنای هفتمین است.

اکتبر: در لاتین Octo به معنای هشت است. در تقویم رومی اکتبر October هشتمین ماه بود.

نوامبر: در لاتین novem یعنی نه. در تقویم کهن رومیان نوامبر یا November ماه نهم است.

دسامبر: در لاتین Decem یعنی ده. در تقویم رومی دسامبر یا December ماه دهم بوده است هرچند در تقویم میلادی ماه آخر یعنی دوازدهم است.

ماه ۲۸ روز میلادی

فوریه (به فرانسوی: Février ) دومین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری است. کوتاهترین ماه گاهشماری میلادی و تنها ماهی که ۲۸ یا ۲۹ روز دارد.

خصوصیات ماه های مختلف

رازهای رفتاری متولدین فروردین

در کارهای خصوصی متولدین فروردین ماه دخالت نکنید، متولدین فروردین ماه به دنبال ارضای خواسته‌ها وتوقعات خود هستند و در این زمینه، بسیار خودمحور و خودبین به شمار می‌آیند.هرگز نگذارید متولدین فروردین ماه به راحتی دل شما را به دست آورند وگرنه به همان آسانی نیز شما را از دست خواهند داد و تا ابد فراموش‌تان میکنند.آنها به سمت افرادی جذب میشوند که شخصیتی مستقل و آزاده از خود بروز دهند و هر روز برای آنها به منزله آغازی جدید است، پس خودتان را آماده مواجهه با هر واکنش غیرمنتظره از سوی آنها کنید.در مقابل آنها، سربلند و مغرور ظاهر شوید و همیشه آنها را تحسین کنید و به وجودشان افتخار نمایید.هرگز مزاحم آنها نشوید و در کارهای خصوصیشان دخالت نکنید و آنها را مورد انتقاد قرار ندهید ؛ دوستانشان را بپذیرید و از آنها خرده نگیرید.هرگز از متولد فروردین ماه پول قرض نگیرید و اگر به درخواست‌های آنها، پاسخ منفی دهید، باید منتظر مشاهده واکنش‌هایی بسیار تند و غیرمنطقی از سوی آنها باشید.

رازهای رفتاری متولدین اردیبهشت

حس حسادت اردیبهشتی ها را تحریک نکنید ؛ متولدین اردیبهشت تابع احساسات و عواطف درونیشان هستند و در عین حال به احساسات طرف مقابلشان نیز احترام کامل میگذارند از این رو، همسران آنها بسیار خوشبخت خواهند بود. آنها عاشق مواد غذایی هستند و غذا خوردن، برای آنها بسیار محترم است، پس تا جای ممکن، غذاهای مورد علاقه‌شان را بپزید.

برای راه یافتن به قلب آنها محیطی خیال‌انگیز به همراه یک موسیقی رمانتیک و آرام و چند شمع در گوشه‌ای فراهم آورید و محبت کردن و لی لی به لا لا گذاشتن آنها را هرگز فراموش نکنید. آنها همیشه و در همه حال به یاد دوستانشان هستند و هر گز نمیگذارند که آنها به حال خود رها شوند پس، شما هم در همه حال حامی و یاور آنها باشید .آنها بسیار سخاوتمند هستند، به خصوص نسبت به همسر و عزیزانشان، پس انتظار گرفتن هدایای متعدد را از سوی آنها داشته باشید.

بی ‌جهت و ناخالصانه آنها را تحسین نکنید ؛ آنها در هنگام آغاز ارتباط ، بسیار کند و تدریجی پیش میروند پس اگر صبر و حوصله به خرج دهید، با صمیمیت و محبت عمیق و خالصانه و ابدی آنها مواجه خواهید شد.هرگز و تحت هیچ شرایطی، به آنها دروغ نگویید، آنها هیچ وقت نمیتوانند افراد دروغگو را ببخشند.آنها افرادی وابسته و احساساتی هستند و همسری مثل خود میخواهند ؛ هرگز آنها را به اجبار وادار به گرفتن تصمیم نکنید وگرنه تبدیل به افرادی لجوج و بسیار سرسخت میشوند.اردیبهشتی‌ها زمانی ارتباطی را آغاز میکنند که مطمئن باشند که تا ابد آن را حفظ خواهند کرد ؛ هرگز و تحت هیچ شرایطی حس حسادت آنها را تحریک نکنید وگرنه تا ابد آنها را از دست خواهید داد.

رازهای رفتاری متولدین خرداد

خردادی ها به سمت افرادی فرهیخته جذب میشوند ؛ متولدین خردادماه از راه های عجیب و پیش‌بینی نشده، به دنبال ارضای خواسته‌های خود و دستیابی به محبت هستند.آنها از داشتن دوستان متعدد و ارتباطات متفاوت به وجد می‌آیند.برای راه یافتن به قلب آنها، باید سخت تلاش کنید، چون آنها از دست و پنجه نرم کردن با هر چالشی لذت وافر میبرند ؛ آنها ذاتا به سمت افراد فرهیخته و صاحب نظر جذب میشوند.

آنها از گفت ‌و گوهای طولانی شب هنگام لذت میبرند. اگر مایلید ارتباطتان را با آنها حفظ کنید باید گاه و بیگاه آنها را به حال خود رها کنید و در حقیقت، آنها را از آزادی طبیعی‌شان محروم نسازید. همیشه چیزهای تازه و جدیدی برایشان فراهم آورید تا دچار یکنواختی در یک ارتباط نشوند، در غیر این صورت به محض کسل شدن از طرف مقابلشان دل زده میشوند و بیدرنگ، آن ارتباط را قطع می کنند. زمانیکه آنها با شما حرف میزنند شنونده خوبی برایشان باشید؛ از پیروی از آداب قدیمی و کهنه دست بکشید و در عوض با جریان نوین روز پیش بروید تا همیشه در قلبشان جای خاصی داشته باشید.

رازهای رفتاری متولدین تیر

تحت هیچ شرایطی متولد تیر ماه را دست نیندازید ؛ متولدین تیر ماه برای ارضای خواسته خود به دنبال عشق و محبت خالص، حقیقی و ابدی هستند.آنها از دریافت گل و هدایای مختلف لذت زیادی میبرند ؛ به آنها توجه زیادی نشان دهید ؛ انها از این که ساعات طولانی را با همسر یا عزیزانشان در محیطی صمیمی و گرم سپری کنند، خیلی به وجد می‌آیند.آنها عاشق خانه و خانواده‌شان هستند ؛ همیشه تاریخ‌های مهم مثل سالگرد تولد، ازدواج یا اولین روز آشنایی‌تان را به یاد داشته باشید و به آنها هدیه بدهید.آنها دوست دارند مورد عشق و علاقه کامل طرف مقابلشان قرار بگیرند پس به آنها عشق بی قید و شرط بورزید و محبت کنید.

آنها از دریافت کارت‌های تبریک در مواقع مختلف لذت میبرند ؛ هرگز و تحت هیچ شرایطی، آنها را دست نیاندازید و مسخره‌شان نکنید چون ممکن است شوخی‌های شما را خیلی جدی بگیرند و احساساتشان خدشه‌دار شود.اگر موقعیت و شرایط مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد، ممکن است برخی مواقع خاص تبدیل به افرادی فریب کار شوند.آنها روابط دوستانه تدریجی را ترجیح می‌دهند ؛ همواره به اعضای خانواده آنها احترام بگذارید تا مورد احترام آنها قرار بگیرید.

خصوصیات اخلاقی متولدین مرداد ماه

پر محبّت، متنفّر از دروغ، واقعاْ قدرتمند، ثابت قدم، عاشق شهرت، بسیار مغرور، سر حال و بشّاش، خودخواه و جاه طلب، بد پیله، خود بزرگ بین، مقتدر، مؤدّب، فعّال و کوشا، با ثبات و پایدار، قوی و با اراده، اهل معنویّات، خود نما، عاشق تعریف و تمجید، با جرأت و شهامت، رهبر و فرمانروا، زود گول می‌خورد، پر انرژی، بلند نظر، صدّیق و مهربان، سخاوتمند، وفادار، شجاع، علاقه‌مند به زندگی تجمّلی، لجوج، حساس، پر توقّع، پر تحمّل، دوستِ واقعی، یک پدر نمونه، بی ریا، رام شونده، دارای خشمی طوفانی، مدافع و پشتیبان اطرافیان، علاقه‌مند به موسیقی، باید مورد ستایش قرار گیرد، کمی حسود، کار آمد، دست و دلباز و تا حدودی ولخرج، با گذشت، ولی خودخواه، بدون کینه، فاقد بد ذاتی، خون گرم، ظریف کار، سریع الانتقال، خوش سیما و شکیل، همیشه تمیز، یکدفعه و ناگهانی عصبانی می شود، بسیار مؤدب و مورد احترام مردم.

مشخصات کلی متولدین شهریورماه:

حسّاس، با هوش، شاد و سر حال، دقیق، وظیفه شناس، خوش هیکل و خوش تیپ، سالم و تندرست، اهل سازش، سود جو، خجول، بد پیله، واقعاْ ساعی و کوشا، سرمایه دار، کمال گرا، صبور و آرام، عاشق سلامت خود، متّکی به نفس، خونسرد و خوددار، عاشق کامپیوتر، روشنفکر و دانشمند، قابل انعطاف، وسواسی، پر انرژی، مبتکر، اهل اعتدال و میانه روی، کمک رسان، اهل انتقاد، معتمد، وفادار، با ایمان، رام نشدنی، بی ریا و بی تزویر، خوش قلب، چشم و گوش بسته، با شرم و حیا، ثابت قدم، مورد حسد قرار می‌گیرد، دور از جرّ و بحث، گول زرق و برق را نمی‌خورد، فرشته خو، خیلی درس خوان، چابک، خیال پرداز، دارای ذائقه قوی، با انضباط و مستقل، کاردان و لایق، نکته سنج، خود کفا، پر توقّع، اهل همدردی، زود رنج، قاطع، دور اندیش، خرده گیر و خورده بین.

رازهای رفتاری متولد مهر

برای اتخاذ هر تصمیمی به متولد مهر ماه فرصت دهید ، متولدین مهرماه برای ارضای خواسته‌های خود به دنبال ابراز علاقه‌های آتشین و صمیمانه هستند و از محیط های رمانتیک و خیال‌انگیز لذت زیادی میبرند.اگر میخواهید راهی به قلب آنها باز کنید، بایستی میزان علاقه‌تان را نسبت به انواع هنرها و موسیقی افزایش دهید، در این صورت مورد تحسین آنها خواهید گرفت .

همیشه و در همه حال از آنها تعریف و تمجید به عمل آورید و قبل از شروع هر کاری، عقیده و نظر آنها را بپرسید، چون همیشه و در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارند .آنها افرادی تعلل ورز و مسامحه کار هستند و گاهی بی‌جهت امروز و فردا میکنند و انجام برخی از کارها را پشت گوش می‌اندازند از این رو، در تصمیم‌گیری ها تا حدی مغرور و متکبر میشوند ولی بهتر است در این طور مواقع به روی خودتان نیاورید و اعتراضی نکنید.آنها باید برای گرفتن هر تصمیمی مدت زیادی فکر کنند و به زمان زیادی در این زمینه نیاز دارند.

رازهای رفتاری متولد آبان

آبانی ها سریع دل بسته و سریع تر دل میکنند ؛ متولدین آبان ماه برای ارضای خواسته‌های خود گاهی نسنجیده و آنی عمل میکنند و در واقع، به همان سرعتی که دل میبازند، سریع‌تر دل میکنند!آنها معمولا خواهان عشق در یک نگاه هستند و به سرعت عاشق میشوند.همیشه آماده باشید تا در مورد عمیق‌ترین خواسته‌های درونی، اسرار زندگی و رویاهای شخصیتان با آنها صحبت و تبادل نظر کنید ؛ آنها خواهان مشاهده شور و شوق وافر در وجودتان هستند.

آنها عاشق سفر و تفریح هستند و اگر پا به پای آنها پیش نروید، بدون شک ترکتان میکنند.آنها در هنگام کار مایلند موسیقی بلندی بشنوند ؛ مردان متولد آبان ماه مایلند در طول روز هزاران مرتبه از شما ابراز علاقه ببینند تا خیالشان راحت شود.هرگز و تحت هیچ شرایطی حس حسادت آنها را تحریک نکنید وگرنه با واکنشی به مراتب بدتر از سوی آنها مواجه خواهید شد و به سرعت و قبل از آن که دریابید چه اتفاقی افتاده ترکتان میکنند.در حقیقت، سریع دل بستن و سریع‌تر دل کندن، یکی از عادات همیشگی آنها محسوب میشود.

مشخصات کلی متولدین آذر

پر شانس‌ترین فرد، ساده و بی آلایش، عاشق تعلیم و تربیت، سازش کار، با هوش و با نشاط، اهل دین و مذهب و معنویّات، کنجکاو، خوش قلب، دوست داشتنی، علاقه‌مند به مسافرت و گردش، اجتماعی و خوش مشرب، اهل تجربه، سخاوتمند، با ذوق، چالاک، یک دفعه حرف شیرین می‌پراند، انعطاف پذیر، فراموشکار، اهل عدالت، مشتاق و پر انرژی، زود خسته می‌شود، علاقه‌مند به معاشرت و دوست یابی، مرتّب کار عوض می‌کند، عاشق تنوّع، شاد و خندان، با شهامت، پاک و معصوم، دعوائی و زودرنج، اهل فرار از مسئولیّت، خوش ذات، صادق، کم دقّت، خوش بین، منطقی، مهمان دوست، ولخرج، رک گو، اهل سؤال و جواب، دمدمی مزاج، برای دوست هر کاری می‌کند، عاشق شهرت و افتخار، خونگرم، با معلومات، سریع الانتقال و باهوش، خوش گذران، چیز فهم، مشتاق بیان حقایق.

مشخصات کلی متولدین دی ماه

دارای شخصیّت عالی، خیلی لایق و کاردان، بهترین رئیس، انتقامجوی شدید، ساده پوش و بی آلایش، محتاط، آرام و صبور، مرد عمل، مقتدر، پر تحمّل، جدّی و جاه طلب، فعّال و کوشا، واقع بین، سرکش، پول دوست، بیهوده انرژی تلف نمی‌کند، از تجربیّات خود و دیگران به خوبی استفاده می‌کند، با شرف و با وجدان، تمیز، خودکفا و سودجو، دارای حس مسئولیّت زیاد، دشمن ولخرجی و اسراف، حسابگر، مخالف تجمّلات، صاحب شأن و مقام، سازمان دهنده خوب، تقریباْ سیاستمدار، کوشا و مطمئن و خونسرد، تودار، مالک همسر خود، حسود و بدبین، متنفّر از طلاق، دارای عدم اعتماد به نفس کافی، قدرت طلب، خانواده دوست، خشک، ولی مهربان، خشن، دارای زبان نیش دار، شاد و با نشاط، دارای باطن خروشان، غیر قابل گذشت، قدر شناس، گاهی اوقات خجالتی، باانضباط، بد اخم و بد عنق، دارای حافظ ه. قوی، زود سر کار می‌آید و دیر می‌رود، از تنبلی بیزار است، اهل دکتر و دارو، خونسرد و مداوم، ثابت قدم، خودکار، مذهبی، شنونده خوب و گاهی اوقات لجباز .

مشخصات کلی متولدین بهمن ماه

بسیار حساس، استوار و ثابت قدم، واقعا عاقل و تودار، بدون ریا و تزویر، انسان واقعا خوب، دانا، خونسرد، رک گو، روی خودش بیش از دیگران حساب می‌کند، مستقل، منطقی، عاشق بشریت و انسانیت، فکر دیگران را می‌خواند، ثابت قدم، آرامش دوست، کمک رسان، آسان زندگی می‌کند، پرسه زدن را دوست دارد، دارای حسّ ششم قوی، علاقه‌مند به دوستان، آزادی خواه، بلند پرواز، رام نشدنی، هر جا برود بر می‌گردد، جاه طلب، از اقرار به گناه منزجر است، دوستان بسیار زیادی دارد، رازدار و تو دار، اجتماعی، تا حدودی خودخواه و مغرور، انتقاد را قبول ندارد، فرشته خو، از تعریف لذّت می‌برد، راه و روش خود را به طور دائم تغییر میدهد، منافع خود را به خاطر دیگران به خطر می‌اندازد، سخاوتمند مخصوصاْ در دوستی، دوستی او عمیق و شکوهمند است، ولخرجیش از روی عقل است، خوش قلب و مهربان، کم حافظ ه.، بهترین مشاور، پرحرکت و بی قرار، کم علاقه به اصول سنتّی و قدرشناس.

رازهای رفتاری متولد اسفند

متولد اسفند را به تماشای فیلم اکشن نبرید ؛ متولدین اسفند ماه برای ارضای خواسته‌های خود، به وفور تغییر عقیده میدهند و از این شاخه به آن شاخه میپرند و گاهی اوقات رفیق نیمه راه شما میشوند.آنها از تماشای تئاتر و بازدید از موزه‌ها لذت میبرند و این مکان‌ها در واقع پاتوق مورد علاقه‌شان محسوب میشود.

آنها از تماشای فیلم‌های سوزناک و رمانتیک به وجد می‌آیند، از این رو هرگز آنها را به تماشای فیلم‌های اکشن و پر زد و خورد نبرید.آنها هرگز از یافتن نیمه گمشده خود ناامید نمیشوند و تا او را نیابند، دست از تلاش سرسختانه خود بر نمیدارند.تحت هر شرایطی باید با آنها احساساتی و عاطفی برخورد کنید تا عمیقا آزرده‌خاطر و دلخور نشوند و هرگز با خشونت با آنها رفتار نکنید.آنها علاقه چندانی به حل و فصل مسایل مالی ندارند و ترجیح میدهند که این طور مسایل را به شریک زندگی‌شان بسپارند و خود از آن دور بمانند.

آنها افرادی خیال‌پرداز هستند که به جای زندگی در دنیای مادی، در عالم معنویت به سر میبرند. اگر میخواهید هدیه‌ای به آنها بدهید که مورد توجه‌شان قرار بگیرد، بهتر است چیزی هنری مثل یک تابلوی زیبای نقاشی برایشان بخرید.آنها مایلند مثل شاهزاده‌ها زندگی کنند و به همراه چند شاخه گل رز در حالی که مقابل‌شان زانو زده‌اید از آنها خواستگاری کنید.بله، آنها مثل سیندرلای قصه‌ها منتظر شاهزاده‌ای سوار بر اسب سپید هستند و همواره خود را در قصر رویاهایشان مجسم میکنند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط