۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

اجتماعی

کانون بازنشستگان کشوری | ورود به سایت کانون بازنشستگان

اخرین اخبار کانون بازنشستگی کشور را در اندیشه معاصر مطالعه کنید

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان عزیز میتوانند با ورود به سامانه مربوط به بازنشستگان خیلی از اطلاعات خود را مشاهده کنید و ضمن این اطلاعات امکانات بازنشستگان را هم میتوانند مشاهده کنند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری www.cspf.ir

کلیه بازنشستگان کشوری که قصد استفاده از خدمات مختلف سایت کانون بازنشستگی کشوری، من جمله دریافت گواهی کسر از حقوق را دارند، می بایست که ابتدا به نشانی اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳ وارد شوند و سپس از خدمات مختلفی که در این سامانه ارائه می شود، استفاده نمایند.

لذا آشنایی با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان کشوری www.cspf.ir برای تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف سایت کانون بازنشستگی ۱۴۰۳ را دارند، لازم است. در ادامه نحوه ورود به سایت www.cspf.ir را توضیح می دهیم. دقت داشته باشید که می توانید بعد از ورود به سایت کانون، با کلیک کردن بر روی بخش های مختلف سایت صندوق بازنشستگی کشوری از خدمات مختلفی که در سایت قرار داده شده است، استفاده نمایید.

برای ورود به سایت صندوق بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳​، می بایست ابتدا یکی از مرورگرهای خود را باز کنید و در فیلد جستجوی گوگل عبارت سایت کانون بازنشستگی کشوری را تایپ نمایید و سپس، جستجو کنید. نکته: برای دسترسی بهتر به سایت صندوق بازنشستگی، بهتر است که از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس استفاده نمایید. پس از اینکه گوگل سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir را جستجو کرد، روی آن کلیک کنید تا به سایت اصلی صندوق بازنشستگی و یا همان سایت کانون بازنشستگی کشوری وارد شوید.

در حال حاضر، شما وارد سایت صندوق بازنشستگی ۱۴۰۳​ شده اید و می توانید برای استفاده از خدمات مختلف سایت بر روی هر یک از بخش های مورد نظر خودتان کلیک نمایید.

بازنشستگان

بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان‌های دولتی ایران است که وظیفه خدمات‌رسانی به بازنشستگان دولت را برعهده دارد و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌گردد. اداره امور بازنشستگی و از کار افتادگی، اجرای قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اجرای مصوبات شورای سازمان بازنشستگی کشوری نمونه‌هایی از مسئولیت‌های این سازمان است. صندوق بازنشستگی در ۳۱ استان کشور دارای نمایندگی فعال بوده بطوری‌که کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین در همان استان انجام می گیرد.

عمده “مشمولین” مقررات صندوق بازنشستگی کشوری عبارتند از :

مستخدمین رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری
مستخدمین رسمی مشمول آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی
قضات قوه قضائیه و دادگستری مشمول مقررات استخدامی قضات
مستخدمین رسمی (کادر سیاسی) وزارت امورخارجه مشمول مقررات استخدامی وزارت امورخارجه
مستخدمین ثابت شهرداری‌های سراسر کشور به استثناء شهرداری تهران .
مستخدمین پیمانی دستگاه‌های اجرایی (متقاضی استفاده از مقررات بازنشستگی و وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری)
خویش‌فرمایان (مستخدمین بازخریدی وزارت راه وترابری و ماده ۱۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه)

توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص «بیمه‌ تکمیلی» بازنشستگان

در اطلاعیه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: با توجه به عدم برگزاری مناقصه بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۳ و جهت تسهیل روند درمانی بیمه شدگان مشترک این صندوق، تا پایان اردیبهشت و مشخص شدن برنده مناقصه، جهت خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص و همچنین شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ معرفی‌نامه آنلاین صادر می‌شود.

همچنین پذیرش امانی اسناد خسارت درمانی سال ۱۴۰۳ در شعب آن شرکت همچنان صورت می پذیرد و بنابراین جای نگرانی برای بازنشستگان نیست.

در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.

امکانات سایت کانون بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳​

کلیه بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳​، می توانند با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به نشانی اینترنتی www.cspf.ir از خدمات مختلف این سایت استفاده نمایند. امکانات سایت کانون بازنشستگی کشوری www.cspf.ir بسیار متنوع می باشد و در صورتی که افراد بخواهند از درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳ استفاده نمایند، می بایست که اطلاعات مربوط به فیش حقوقی یا حکم حقوقی خود را در دسترس داشته باشند.

اگرچه که امکانات سایت کانون بازنشستگی کشوری www.cspf.ir بسیار متنوع است؛ اما در ادامه به بعضی از امکانات قابل ارائه در این سایت اشاره می کنیم.

دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعیه ها:

در صورتی که قصد مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه های منتشر شده از سوی کانون بازنشستگی کشوری را دارید، می توانید از طریق صفحه اصلی سایت این اخبار را مشاهده نمایید. همچنین، با کلیک کردن بر روی قسمت اخبار در بالای سایت می توانید تمامی اخبار را بر اساس دسته بندی ها مختلف بین المللی، اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و رفاهی و … مشاهده نمایید.

دریافت اپلیکیشن صبا:

اپلیکیشن صبا، اپلیکیشنی است که زیر نظر صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شده است و خدمات مختلفی را نیز به بازنشستگان کشوری ارائه می کند. کلیه بازنشستگان کشوری می توانند با کلیک کردن بر روی گزینه اپلیکیشن صبا این اپلیکیشن را دریافت نمایند. این اپلیکیشن در دو نسخه ios و اندروید منتشر شده است و امکانات مختلفی از جمله دریافت فیش حقوقی بازنشستگان و احکام جدید بازنشستگان کشوری را فراهم نموده است.

وضعیت کنونی

صندوق بازنشستگی کشوری در ۳۱ استان کشور دارای نمایندگی فعال بوده بطوری‌که کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین در همان استان انجام می‌گیرد. سامانه‌های مکانیزه صندوق بازنشستگی کشوری این امکان را به وجود آورده‌است تا کلیه اطلاعات بازنشستگان و موظفین از دفاتر نمایندگی سازمان در مراکز استانها همه روزه با سیستم مرکزی تبادل شده و امکان صدور احکام بازنشستگان در مراکز استانها فراهم گردد. تعداد پرسنل صندوق بازنشستگی در ساختمان مرکزی و دفاتر تهران بالغ بر ۱۵۸ نفر و در نمایندگیهای سازمان در مراکز استانها نیز مجموعاً ۲۰۳ نفر می‌باشد.

در آذر ۱۴۰۱، نعمت‌الله ترکی از سوی صولت مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد. وی پس از مشکلات مدیریتی در صندوق بازنشستگی کشوری و عزل مدیرعامل سابق، از سوی سید صولت مرتضوی به عنوان سرپرست و در ۵ بهمن ۱۴۰۱ به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری معرفی شد. اما در شبانگاه سوم مهرماه ۱۴۰۲، در خبری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران آن را منتشر کرد، با پایان ماموریت نعمت الله ترکی در صندوق بازنشستگی کشوری، «مهدی مسکنی» معاون تعاون این وزارتخانه با حفظ سمت، عهده دار سرپرستی این صندوق شد.

صندوق بازنشستگی کشوری پس از سازمان تأمین اجتماعی دومین صندوق بازنشستگی و بیمه ای ایران است که تا ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته و وظیفه بگیر دولت را زیرپوشش خود قرار داده‌است.

این صندوق علاوه بر رسیدگی به امور بازنشستگان کشوری در حوزه حقوق و دستمزد، در زمینه‌های دیگر از جمله پرداخت وام ضروری، احداث و فعال کردن خانه‌های امید بازنشستگان، برگزاری جشنواره‌های ورزشی استانی و ملی برای بازنشستگان، بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر، ارائه تسهیلات سفرهای سیاحتی و زیارتی، وام ازدواج فرزندان، پورتال پایش، تسهیلات خرید کالا (طرح یاری)، ارائه تخفیف از فروشگاه‌های مختلف به بازنشستگان، استفاده از خدمات پزشکی و آزمایشگاهی در محل با استفاده از وبسایت آزمایش آنلاین، تقدیر از بازنشستگان نمونه در سالروز ۲۵ ذی الحجه یا روز خانواده و تکریم بازنشستگان و .. به ارائه خدمت به بازنشستگان می‌پردازد.

برخی از مطالعات صورت گرفته توسط بانک جهانی و نیز تحقیقات علمی انجام شده نظیر مطالعات مشترک دکتر سید محمد عباس‌نیا، دکتر محمدهاشم بت‌شکن و دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، که توسط مجمع تشخیص مصلحت نیز مورد تأیید قرار گرفت، یکی از چالشهای کلیدی در صندوقهای بازنشستگی را فقدان یک نهاد ناظر تخصصی می‌دانند. موضوعی که به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح گردید اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط