۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

پریسا کربلایی حسنی مطرح کرد: روش های تقویت حافظه بلندمدت در کودکان و نوجوانان

به گزارش تحریریه پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،پریسا کربلایی حسنی روان شناس بالینی کودک و نوجوان در مصاحبه با خبرنگار اندیشه معاصر درباره  روش های تقویت حافظه بلندمدت در کودکان و نوجوانان مطرح کرد: تقویت حافظه بلندمدت یکی از موارد مهم ...

پریسا کربلایی حسنی مطرح کرد: روش های تقویت حافظه بلندمدت در کودکان و نوجوانان

به گزارش تحریریه پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،پریسا کربلایی حسنی روان شناس بالینی کودک و نوجوان در مصاحبه با خبرنگار اندیشه معاصر درباره  روش های تقویت حافظه بلندمدت در کودکان و نوجوانان مطرح کرد: تقویت حافظه بلندمدت یکی از موارد مهم در توسعه شخصیت کودکان و نوجوانان است. برخی روش‌های زیر می‌توانند به کودکان و نوجوانان کمک کنند تا حافظه خود را تقویت کنند:

۱. تمرین حافظه: مثلاً با بازی های حافظه، تقلید حالات بدنی مختلف، پیدا کردن تفاوت ها و یا حل مسائل ریاضی، کودکان و نوجوانان می‌توانند به ساختار حافظه خود کمک کنند.

۲. تمرین حرکتی: تمرینات جسمی مثل دویدن، شنا، رقصیدن و یا هر فعالیت دیگری که بدن را به چالش بکشاند، می‌تواند به افزایش قابلیت تمرکز و حافظه کودکان و نوجوانان کمک کند.

۳. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و مناسب به دنبال یک زندگی سالم و فعال، و در نهایت به افزایش حافظه کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

۴. خواب کافی: خواب کافی جزء عواملی است که برای تقویت حافظه کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، چرا که مغز در طول خواب به دور از هرگونه تحریکات خارجی اطلاعات را پردازش می‌کند.

۵. استفاده از فناوری: بازی های آنلاین و کامپیوتری هدفمند، که طراحی شده‌اند تا قابلیت حافظه و تمرکز را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند، می‌تواند مفید باشد.

درپایان این روانشناس کودک و نوجوان تصریح کرد: به طور کلی، تمرینات شناختی و حرکتی، تغذیه سالم، خواب کافی و استفاده از فناوری می‌تواند به کودکان و نوجوانان در تقویت حافظه شان کمک کند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط