۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

وقتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احیای امر اهل‌بیت(ع)می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در آیین تکریم رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: آن حضرت برای همه فرماندهان اسوه شد و سرد...

وقتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احیای امر اهل‌بیت(ع)می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز چهارشنبه در آیین تکریم رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: آن حضرت برای همه فرماندهان اسوه شد و سردمدار تمام معارف الهی و اسلامی بود. وی اضافه کرد: حضرت فاطمه(س) به‌ویژه در سال‌های پس از رحلت پیامبر(ص) و انحراف جامعه اسلامی، چهره به چهره با زنان مهاجر و انصار گفت‌وگو می‌کرد و با قرائت خطبه فدک تلاش کرد تا مسیر جامعه اسلامی از راه مستقیم منحرف نشود.

وی ادامه داد: خطبه‌خوانی حضرت در مسجد پیامبر(ص) تدبیری بود که آن حضرت با حفظ عفاف، حجاب و طهارت مسائل اصلی را گوشزد کرد، ولی افسوس که مردم آن زمان قدر امامت حضرت علی(ع) و حجت خدا، حضرت زهرا(س) را نشناختند که این مساله نشان‌دهنده نقش مهم مردم در جامعه است. آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر فرزندی از فرزندان حضرت زهرا(س) با تاسی به آن حضرت برای دفاع از کیان اسلام، ولایت، فقه شیعه و احکام الهی قیام کرد و مردم اجابت کردند و امر اهل‌بیت(ع) به برکت این قیام، خون شهدا و تلاش مردم احیا شد که این تلاش و جهاد همچنان ادامه دارد.

امام جمعه قم با تاکید بر الگوگیری از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از حضرت زهرا(س) الگو گرفت، جلو رفت و دیگران را نیز برای گام برداشتن در این مسیر تشویق کرد. وی بیان کرد: رهنمودهای اهل‌بیت(ع) در سخنرانی‌ها و کتاب‌ها نشان می‌دهد احیای امر اهل‌بیت(ع) در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، نظامی، اقتصاد، طهارت و بهداشتی ضرورت دارد که امیدواریم همه مصادیق را بپذیریم و باعث افتخار شویم. تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع نسبت به رعایت مسایل بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا، تصریح کرد: کسانی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی التزام دارند، زینت اهل‌بیت(ع) هستند.

وی بیان کرد: دکتر قدیر رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم در زمانی مسوولیت این دانشگاه را بر عهده گرفت که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده بود و در قم نیز دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود داشت که وی با متانت و درایت توانست فضا را مدیریت کند. وی ابراز امیدواری کرد: این راه پرافتخار که از مصادیق احیای امر اهل‌بیت(ع) است، با مدیریت دکتر مصری سرپرست جدید این دانشگاه ادامه یابد

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط