۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

نمایش مقتدرانه نیروهای هوایی تایوان و فرانسه در رزمایش سالانه مشترک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جزئیات نمایش مقتدرانه نیروهای هوایی تایوان و فرانسه در رزمایش سالانه مشترک را در ادامه بخوانید.در حالی که خلبانان جنگنده تایوانی و فرانسوی در تمرینات جدید حمله شبیه سازی شده را دفع می کنند، هواپی...

2000-5Ei-

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جزئیات نمایش مقتدرانه نیروهای هوایی تایوان و فرانسه در رزمایش سالانه مشترک را در ادامه بخوانید.در حالی که خلبانان جنگنده تایوانی و فرانسوی در تمرینات جدید حمله شبیه سازی شده را دفع می کنند، هواپیماهای جنگی چین به عقب رانده شدند

نیروهای هوایی تایوان و فرانسه اخیراً برنامه تبادل سالانه خود را در پایگاه نیروی هوایی Chiashan در Hualien انجام دادند و نمایشی قانع کننده از همکاری و مهارت‌سازی را به نمایش گذاشتند.

این رویداد در ۱۴ اکتبر تیم های مختلط از خلبانان هر دو کشور را گرد هم آورد. به گفته یک منبع، خلبانان هر دو کشور در تمرینات تاکتیکی هوایی علیه اسکادران های شبیه سازی شده دشمن (بدون شک چین) با هدف افزایش قابلیت های خود شرکت کردند.

در جریان تبادل، بال جنگنده تاکتیکی پنجم نیروی هوایی جمهوری چین (RoCAF) اسکادران هفدهم نقش دشمن شبیه سازی شده را بر عهده گرفت و آنها را قادر ساخت تا در سناریوهای نبرد تاکتیکی هوایی شرکت کنند و مانورهای مختلف را تمرین کنند.

هدف اصلی این رزمایش تقویت مهارت رزم هوایی خلبانان تایوانی میراژ ۲۰۰۰ و جنگنده اف-۱۶ وی بود. همچنین به عنوان فرصتی ارزشمند برای RoCAF برای ارزیابی استقرار و کارایی عملیاتی جت های جنگنده میراژ خود عمل کرد.

برنامه مبادله سالانه جایگاهی حیاتی در تلاش‌های مشترک بین تایوان و فرانسه با هدف مشترک افزایش قابلیت‌های نیروهای هوایی مربوطه دارد. فرانسه هر سال خلبانان فعال یا بازنشسته را برای این مبادلات استراتژیک و تاکتیکی به شرق تایوان اعزام می کند.

جت های جنگنده میراژ که برای دفاع هوایی تایوان ضروری هستند، نقش اساسی در رهگیری در ارتفاع بالا ایفا می کنند و به طور قابل توجهی به امنیت جزیره کمک می کنند. هواپیمای جنگنده فرانسوی به عنوان ستون فقرات نیروی هوایی تایوان است.

در سال ۱۹۹۲، تایوان با خرید ۶۰ فروند جت جنگنده داسو میراژ ۲۰۰۰-۵، متشکل از ۴۸ رهگیر تک سرنشین و ۱۲ مربی دو سرنشینه، قابلیت های دفاع هوایی خود را تقویت کرد.

این هواپیماها در سال ۱۹۹۷ در نیروی هوایی جمهوری چین (ROCAF) ادغام شدند و به سنگ بنای دفاع از حاکمیت فضای هوایی جزیره تبدیل شدند.

با این حال، از آنجایی که این جت‌های میراژ در نزدیکی مرحله آخر چرخه عمر عملیاتی خود هستند، هزینه‌های نگهداری و تعمیر بیشتری را متحمل می‌شوند.

در نتیجه، در پاسخ به قاطعیت فزاینده چین، نیروی هوایی تایوان به طور فعال در حال بررسی افزایش عمر ناوگان جنگنده جنگنده Mirage-2000 فرانسوی خود است.

 

کره جنوبی، آمریکا و ژاپن اولین رزمایش را انجام می دهند

در ۲۲ اکتبر، در اقدامی مهم، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک تمرین هوایی را در نزدیکی شبه جزیره کره انجام دادند. این تمرین نشان دهنده تعهد مشترک سه کشور برای تقویت همکاری امنیتی در پاسخ به تهدیدات کره شمالی است.

رزمایش سه جانبه در جنوب شبه جزیره کره، جایی که مناطق شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی و ژاپن تلاقی می کنند، برگزار شد. این شامل مشارکت یک بمب افکن استراتژیک و جت های جنگنده USAF از کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن بود.

در یک بیانیه مطبوعاتی، نیروی دفاع از خود هوایی ژاپن فاش کرد که این رزمایش شامل یک B-52 و سه F-16 از نیروی هوایی ایالات متحده، به همراه چهار F-2 از نیروی دفاع شخصی هوایی ژاپن و دو F-2 از نیروی هوایی ژاپن است. -۱۵ هزار فروند از نیروی هوایی کره جنوبی.

اگرچه نیروی هوایی ایالات متحده قبلاً در مانورهای دوجانبه انفرادی با همتایان کره جنوبی و ژاپنی در مجاورت شبه جزیره کره شرکت داشته است، این رویداد نشان دهنده نقطه عطف مهمی بود زیرا اولین نمونه از گرد هم آمدن هر سه کشور برای مانورهای هوایی مشترک بود.

نیروی هوایی کره جنوبی توضیح داد که این رزمایش نشانی ملموس از تعهد آنها به توافقات دفاعی است که در جریان نشست کمپ دیوید در ماه اوت برگزار شد.

هدف اولیه تقویت توانایی های واکنش جمعی سه کشور در برابر پیشرفت های مداوم کره شمالی در تهدیدات هسته ای و موشکی بود.

این تمرین اخیر به دنبال توافقی صورت گرفت که در جریان اجلاس کمپ دیوید در ماه آگوست، جایی که رئیس جمهور یون سوک یول از کره جنوبی، رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن و نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا متعهد به تقویت همکاری امنیتی و اجرای منظم “سالانه، نامگذاری، چند جانبه” شدند. دامنه سه جانبه” تمرینات.

در اوایل ماه جاری، سئول، واشنگتن و توکیو برای اولین بار در هفت سال گذشته برای یک تمرین سه جانبه منع دریایی در جنوب شبه جزیره کره به نیروهای خود پیوستند.

در واکنش به این همکاری سه جانبه، کره شمالی به شدت مخالفت خود را اعلام کرد و کیم جونگ اون رهبر این کشور ماه گذشته آن را “بدترین تهدید واقعی” توصیف کرد. در ارتباط با این موضع، این کشور اصلاحات قانون اساسی را برای تحکیم سیاست توسعه نیروی هسته ای خود انجام داد.

 

*زهراشیخ باقری

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط