۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

نرم افزار صحیفه سجادیه رونمایی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،حجت الاسلام آسمانی در مراسم رونمایی از نرم افزار صحیفه سجادیه که امروز در مرکز کامپیوتری نور در قم برگزار شد گفت: این صحیفه مهمترین میراث شیعه، بعد از قرآن و نهج البلاغه ا...

صحیفه سجادیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،حجت الاسلام آسمانی در مراسم رونمایی از نرم افزار صحیفه سجادیه که امروز در مرکز کامپیوتری نور در قم برگزار شد گفت: این صحیفه مهمترین میراث شیعه، بعد از قرآن و نهج البلاغه است و روی همین مسئله هم توصیفات زیادی در مورد همچون زبورآل محمد(ص) مطرح شده است.

مدیر گروه قرآن، دعا و اخلاق مرکز کامپیوتری نور اضافه کرد: صحیفه کتابی معرفتی است و می تواند طریق خوبی برای ارتباط انسانها با خدای متعال باشد.
وی افزود: صحیفه کامله سجادیه دربرداره برخی از دعاهای امام چهارم شیعیان، علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام می باشد که در قالب پنجاه و چهار دعا، گنجینهای غنی از معارف الهی و ارتباط انسان با خداوند متعال را ارائه کرده است. این کتاب همواره مورد توجه جدی بسیاری از عالمان و عارفان راستین قرارگرفته است تا جائیکه به آن لقب زبور آل محمد داده اند.

حجت الاسلام آسمانی بیان داشت: به دلیل اهمیت مسئله، این مرکز به سمت دیجیتالی کردن آن رفته تا بتواند گام بهتری در عرصه ارتباط مردم با خدای متعال در بحث دعا بردارد.

معرفی نرم افزار صحیفه سجادیه همراه

مدیر گروه قرآن، دعا و اخلاق مرکز کامپیوتری نور اضافه کرد: این اپلیکیشن دارای برنامه کاربردی، برای اولین بار و استفاده در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

وی افزود: در این نسخه علاوه بر متن صحیفه کامله سجادیه؛ ترجمه ها و شروح مختلف صحیفه، ارائه شده است. همچنین قابلیت‌های دیگری از قبیل جستجوی محتوا، فهرست موضوعی، لغتنامه و صوت صحیفه و.. برای کاربران فراهم گردیده است.

حجت الاسلام آسمانی بیان داشت: تمامی محتوای برنامه به صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت نمایش داده می شود ولی کاربران می توانند پس از قطع ارتباط با شبکه از متن صحیفه، ترجمه‌ها، دو شرح و لغتنامه به صورت آفلاین استفاده کنند. ضمن اینکه صوت‌های صحیفه نیز بعد از دانلود قابلیت اجرا به صورت آفلاین را دارند.

مدیر گروه قرآن، دعا و اخلاق مرکز کامپیوتری نور با اشاره به محتوای این اپلیکشن و نرم افزار اضافه کرد: متن صحیفه کامله سجادیه: مشتمل بر پنجاه و چهار دعا همراه با ترجمه و صوت؛ ترجمه و شرح مشتمل بر ترجمه های صحیفه به زبان فارسی، و شروح آن به زبان های فارسی و عربی؛ فهرست موضوعی همچون فهرست موضوعی صحیفه سجادیه در دو بخش عربی و فارسی ولغتنامه شامل ارائه ترجمه کلمات صحیفه سجادیه ذیل هر فراز است.

وی با اشاره به امکانات و قابلیت ها این نرم افزار گفت: این نرم افزار علاوه بر فهرست موضوعی و متن عربی صحیفه که قابلیت جستجوی عناوین و متن دعا در آن است، در بخش های ترجمه و شرح نیز امکان جستجوی محتوایی در آن نیز وجود دارد.

گفتنی است این نرم افزار ۲۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۹ با حضور حجج الاسلام والمسلمین بهرامی، رییس مرکز تحقیقاتی کامپیوتری علوم اسلامی و راشدی نیا، معاون پژوهشی این مرکز در نمایشگاه بین المللی کتاب، در نیم طبقه شبستان واقع در تهران، مصلی امام خمینی رحمه الله رونمایی می شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط