۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

طرز تهیه باقالی پخته؛ گرم و خوشمزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قبل از اینکه کرونا تمام سبک زندگی و تفریحاتمان را تغییر دهد، خوردن باقالی پخته‌های کثیف کنار خیابانی عجیب برای‌مان لذت‌بخش بود، اما حالا باید در خانه دست به کار شویم و یک باقالی پخته خوشمزه درست ک...

طرز تهیه باقالی پخته؛ گرم و خوشمزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، قبل از اینکه کرونا تمام سبک زندگی و تفریحاتمان را تغییر دهد، خوردن باقالی پخته‌های کثیف کنار خیابانی عجیب برای‌مان لذت‌بخش بود، اما حالا باید در خانه دست به کار شویم و یک باقالی پخته خوشمزه درست کنیم.

مواد لازم:

  • باقالی تازه: ۴ کیلو
  • سرکه: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • سماق و گلپر: به مقدار لازم

 طرز تهیه باقالی پخته؛ گرم و خوشمزه

 

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا ۴ کیلو باقالی تازه را از پوست درآورید. اگر باقالا خشک باشد به مدت یک روز در آب سرد بخوابانید. باید روی باقالی‌ها را یک وجب آب پر کند که موقع خیس خوردن آب کم نیاورید. زیرا بعد از یک روز درشت می‌شوند و آماده پخت می‌شوند.

۲. پس از شستن باقالی، در قابلمه‌ای بزرگ باقالی را بریزید و سپس آب زیاد روی باقالی‌ها بریزید و در ظرف را بگذارید و روی اجاقی با شعله‌ای متوسط بگذارید تا آب به جوش بیاید. حواستان باشد که تا جوش آمدن آب سعی کنید بالاسر باقالی بمانید، چون وقتی آب به نقطه جوش رسید باعث به حرکت درآوردن باقالی در ظرف شده و در نتیجه باعث سرریز شدن آب از ظرف می‌شود.

۳. وقتی آب باقالی جوشید شعله گاز را تا حد متوسط کم کنید که فقط آب داخل ظرف بیرون نریزد. اجازه بدهید باقالی‌ها به خوبی بپزند؛ نمی‌شود زمانی را مشخص کرد، زیرا زمان پخت باقالی بسته به جنس آن دارد.

۴. در مراحل آخر پخت نمک روی باقالی‌ها بریزید. اگر از ابتدا نمک بزنید باعث دیرپز شدن باقالی‌ها می‌شود و وقتی باقالی خوب پخته شد، مقداری از آب باقالی را دور بریزید تا جایی که آب و باقالی تقریبا هم سطح شوند.

۵. مقداری سرکه و فلفل، بسته به ذائقه و علاقه خود، در باقالا بریزید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا خوب با آب و باقالی مخلوط شود، اگر بی نمک است پس از آن نمک را به مواد بیافزایید تا جایی که با نمک بودن را در آن حس کنید. سعی کنید زیاد شور نشود.

۶. باقالی آماده است می‌توانید با گلپر یا سماق آن را سرو کنید.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار