۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

اجتماعی

سامانه الکترونیکی بازنشستگان فولاد | سایت فیش حقوقی فولاد

برای دریافت فیش حقوقی بازنستگانفولاد چه کار باید بکنند؟

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان فولاد میتوانند با ورود به سامانه ومردنظر خودشان اطلاعات شغلی و فیش حقوقی خود را دریافت کنندو با توجه به آن بازنشستگان میتوانند از بخش های این سایت نهایت استفاده را بکنند. برای باخبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

معرفی سامانه فیش حقوقی irspf.ir

پیش از طراحی سایت irspf.ir، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد از طریق مراجعات حضوری صورت می گرفت. امروزه مراجعات بازنشستگان به صورت حضوری جهت دریافت فیش حقوقی ماهیانه امری مشکل و وقت گیر خواهد بود.

صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با راه اندازی سامانه irspf.ir جهت دریافت خدمات اینترنتی، انجام این کار را به صورت آنلاین در اختیار مستمری بگیران قرار داده و بازنشستگان برای دریافت فیش حقوقی خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و با به همراه داشتن کد کشوری، شماره پرسنلی، شماره حساب ۱۳ رقمی حقوق واریزی و شماره تلفن همراه خود به راحتی می توانند نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود در سامانه irspf.ir اقدام نمایند

بازنشستگان

بازنشستگان

معرفی سایت صندوق بازنشستگان فولاد irsbf.ir

صندوق بازنشستگان فولاد، چند سال پیش سامانه‌ آنلاین را به وجود آورد که بازنشستگان این سازمان بتوانند امور مربوط به بازنشستگی خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند. این سامانه آنلاین با ادرس اینترنتی irsbf.ir از بخش ‌های متعددی تشکیل‌ شده است و تقریباً می‌ تواند تمامی نیاز های بازنشستگان را مرتفع کند و دیگر نیازی نباشد که کارکنان بازنشسته این مؤسسه، برای پیگیری حقوق خود به ‌صورت حضوری به صندوق بازنشستگی فولاد مراجعه کنند.

این سامانه از هفت قسمت مختلف تشکیل ‌شده است که در این هفت قسمت تمامی نیازهای بازنشستگان پوشش داده‌ شده است. در قسمت مربوط به خدمات الکترونیک این سامانه هفت سامانه مرتبط دیگر با صندوق بازنشستگی فولاد قرار داده شده است. در صفحه‌ اصلی این وب‌ سایت مهم‌ ترین اخبار مربوط به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد گذاشته شده است و بازنشستگان این سازمان می ‌تواند از طریق صفحه اطلاع ‌رسانی این سامانه، از جدید ترین طرح ‌ها و مزایای این صندوق باخبر شوند.

سامانه های مرتبط با صندوق رفاهی فولاد امکانات مختلفی از قبیل استعلام فیش حقوقی، دریافت کارت اعتباری و … را در اختیار بازنشستگان قرار می دهند که در ادامه این مقاله سامانه های مرتبط با سامانه انلاین صندوق بازنشستگان فولاد به صورت کامل معرفی خواهند شد.

معرفی سامانه الکترونیک و خدمات سایت بازنشستگان فولاد

سامانه آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد، برای صدور تمامی گواهی ها و مجوز ها، بخشی جدایی را با نام سامانه‌ الکترونیکی بازنشستگان در نظر گرفته است. بازنشستگان با استفاده از این بخش می ‌توانند تمامی درخواست ‌های خود مبنی‌ بر درخواست وام، درخواست دفترچه درمان و مواردی از این قبیل را از طریق این سامانه پیگیری کنند. بازنشستگان فولاد برای ورود به این سامانه باید از اطلاعات سازمانی خود، از قبیل کد کشوری استفاده کنند. در ادامه شرح ورود به این سامانه به ‌صورت کامل شرح داده شده ‌است.

برای ورود به سامانه الکتریکی بازنشستگان و ثبت و پیگیری درخواست‌های مختلف، ابتدا باید با استفاده از مرورگرهای مختلف، وارد آدرس اینترنتی irsbf.ir شوید. پس ‌از ورود به این آدرس اینترنتی، شما با صفحه اصلی وب‌ سایت صندوق بازنشستگی فولاد مواجه می ‌شوید که باید از قسمت خدمات الکترونیک، گزینه سامانه الکترونیک بازنشستگان را انتخاب کنید.
پس ‌از ورود به این سامانه شما با صفحه ‌ای مواجه می ‌شوید که باید کد کشوری و شماره ‌حساب خود را وارد کنید تا بتوانید به سامانه الکترونیکی بازنشستگان صندوق رفاه وارد شوید و درخواست ‌های مختلف خود را ثبت و پیگیری کنید.

همان ‌طور که در قسمت ‌های قبل توضیح داده شد، سامانه‌ آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد دارای قسمت ‌های مختلفی است و خدمات متفاوتی را در این سایت به کاربران ارائه میکند. چند بخش مختلف مربوط به این سامانه در قسمت ‌های قبلی مقاله توضیح داده شد در ادامه می‌ خواهیم بخش ‌های معرفی نشده را در این مقاله به ‌صورت کامل معرفی کنیم. همان ‌طور که در قسمت‌ های قبل نیز به ‌صورت کامل توضیح داده شد وب ‌سایت irsbf.ir از هفت قسمت مختلف تشکیل ‌شده است در ادامه این هفت قسمت معرفی خواهند شد.

خانه: اولین قسمت این سایت مربوط به بخش صفحه‌ی اصلی آن است. صفحه اصلی این وب‌ سایت که با کلیک بر روی گزینه خانه می ‌توان به آن وارد شد اطلاعیه ‌های مهم مربوط به صندوق بازنشستگان فولاد و همچنین لینک دسترسی به بخش‌ های مختلف سایت قرار داده شده است.

خدمات الکترونیک: بخش بعدی سامانه آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد، مربوط به خدمات الکترونیک است. در این قسمت تمامی سامانه ‌های زیر مجموعه وب ‌سایت صندوق بازنشستگی فولاد آورده ‌شده اند. در قسمت ‌های قبلی مقاله برخی از این سامانه ها معرفی شدند. این بخش از هفت قسمت مختلف سامانه الکترونیک بازنشستگان، سامانه فیش حقوقی، سامانه‌ کارت اعتباری، سامانه گزارشات شرکت‌ های تابعه، سامانه درخواست وام خودرو، سامانه ثبت‌ نام فرزندان فارغ‌ التحصیل بازنشستگان فولاد و سامانه انتقادات و پیشنهادات تشکیل شده‌ است که مراجعه ‌کنندگان متناسب با نیاز هایشان می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

سامانه های استعلام: قسمت بعدی وب‌ سایت صندوق بازنشستگی فولاد، مربوط به سامانه‌ های استعلام است. این قسمت نیز سامانه ‌های زیر مجموعه این وب‌ سایت است. بازنشستگان می‌ توانند درخواست‌ های خود را از طریق این قسمت پیگیری کنند. این قسمت از دو سامانه استعلام گواهی ‌های بازنشستگان فولاد و استعلام افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی فولاد تشکیل‌ شده است.

خدمات: قسمت مربوط به مزایا و خدماتی که صندوق بازنشستگی فولاد در اختیار کارکنانش قرار می‌ دهد، دیگر قسمت مربوط به این وب ‌سایت است. در قسمت مربوط به خدمات، سه گزینه مختلف وجود دارد. بازنشستگان موسسه فولاد، می‌ توانند مزایای مربوط به درمان و همچنین حقوق بازنشستگی خود را از این قسمت پیگیری کنند.

سامانه شفافیت: یکی دیگر از زیر مجموعه ‌های وب‌ سایت صندوق بازنشستگی فولاد سامانه شفافیت است. قسمت مربوط به سامانه شفافیت از دو گزینه مختلف سامانه شفافیت وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی و سامانه شفافیت صندوق بازنشستگی فولاد تشکیل ‌شده است. در این وب سایت ها تمامی اطلاعات مربوط به صندوق بازنشستگی فولاد به‌ صورت کامل گذاشته شده‌ است و همچنین راهبرد های این سازمان نیز به‌ صورت کامل توضیح داده‌ شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صندوق بازنشستگی فولاد و یا وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می‌ تواند سامانه شفافیت بهره برد.

دفاتر و کانون ها: قسمت بعدی سامانه آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد، به دفاتر و کانون‌ های این سازمان تعلق دارد. این قسمت که از سه بخش مختلف تشکیل ‌شده است و آدرس کانون ‌ها و دفاتر مربوط به امور بازنشستگی صندوق رفاه قرار داده شده ‌است.

معرفی و ارتباط با ما: آخرین قسمت مربوط به سامانه آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد، بخشی است که کاربران این سامانه می‌ توانند اطلاعات مربوط به آن را ببینند و همچنین با کارکنان و مسئولان این سازمان به‌ صورت مستقیم در ارتباط باشند. این بخش نیز از شش قسمت مختلف تشکیل ‌شده است.

۱جهت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان فولاد تنها از سایت www.irspf.ir می توان اقدام نمود؟

بله، مستمری بگیران فولاد به راحتی می توانند جهت دریافت فیش حقوقی از این سامانه اقدام نمایند که مراحل آن نیز در متن مقاله آورده شده است.

۲- برای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگی فولاد در سایت www.irsbf.ir وارد نمودن کد کشوری الزامی است؟

بله، جهت مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان فولاد وارد نمودن کد کشوری و دیگر اطلاعات درخواستی الزامی می باشد که در متن مقاله آورده شده است.

۳- مستمری بگیران فولاد می توانند فیش حقوقی هر ماه از سال که مد نظر دارند را در سایت www.irsbf.ir دریافت نمایند؟

بله، می توانند با انتخاب ماه مد نظر خود فیش حقوقی آن ماه را دریافت نمایند که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

تجمع در تهران، اصفهان و قائمشهر

امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به مطالبات و خواسته‌های خود شدند.

این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه هیات مدیره عنوان کردند و گفتند: ما خواستار اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید هستیم.

بازنشستگان صندوق فولاد از مدیریت صندوق و مسئولان کانون خواستند به مطالبات آن‌ها در ارتباط با افزایش حقوق مستمری‌ها بر اساس نرخ تورم پاسخ دهند.

پرداخت حقوق

سید حجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تأمین کسری منابع به منظور پرداخت حقوق با اعمال افزایش ۲۰ درصد در سال جدید، حقوق فروردین ماه بازنشستگان در روز شنبه (اول اردیبهشت) طبق احکام جدید واریز می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط