۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

اخبار روانشناسی؛

روانشناسی شخصیت | افراد حسود را با این ۷ رفتار بشناسید

حسادت بیش از حد برای هیچ یک از طرفین سرگرم کننده نیست و اگر کنترل نشود، می تواند یک رابطه عالی را خراب کند.

روانشناسی زناشویی حسادت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اگر این ۷ رفتار را بشناسید، با فردی عمیقا حسود روبرو هستید. کمی حسادت در یک رابطه طبیعی است، درست است؟

همه چیزهایی دارند که نسبت به آنها حساس هستند یا نسبت به آنها ناامن هستند که گاهی اوقات کمی حسادت می کنیم، معمولاً جای نگرانی نیست زیرا این یک احساس طبیعی انسانی است.

کیتی شوبرت، دکترا، درمانگر جنسی و زوج و مدیر عامل مرکز سلامتی Cypress می گوید: «تجربه حسادت در یک رابطه کاملاً طبیعی است، به خصوص در یک رابطه جدید یا اگر رابطه در حال تغییر باشد.

ممکن است در یک رابطه باشید و متوجه حسادت شوید. احتمالاً از خود می پرسید که آیا این مقدار فقط یک مقدار طبیعی است یا اینکه بیش از حد است. در چه نقطه ای این موضوع به چیزی تبدیل می شود که نگران آن باشیم؟

شما در جای درستی هستید، امروز در مورد ۷ رفتاری صحبت می کنیم که نشان می دهد با یک فرد عمیقا حسود سر و کار دارید. شناخت رفتارها و درک اینکه از کجا می آیند، نیمی از نبرد در حل این مسائل با شریک زندگی تان است.

۷ رفتاری که نشان می دهد با یک فرد عمیقا حسود سر و کار دارید

۱) آنها دائماً شما را چک می کنند

آیا تا به حال این احساس را دارید که طرف مقابلتان دائماً شما را چک می کند؟

این را تصور کنید: برای شام و نوشیدنی با دوستان بیرون رفته اید. شما قبلاً به شریک زندگی خود اطلاع داده اید که کجا می روید و چه ساعتی انتظار دارید برگردید، اما این کافی نیست.

آنها همچنان در طول شب به شما پیام می دهند. آنها ناامید می شوند اگر شما فوراً پاسخ ندهید، گویی در حال انجام کاری هستید، در حالی که واقعاً فقط از برقراری ارتباط با دوستان لذت می برید.

مثل این است که آنها باید بدانند که شما دقیقاً کجا هستید، با چه کسی هستید و همیشه در حال انجام چه کاری هستید.

مطمئناً، خوب است که آنها به زندگی شما علاقه نشان می دهند، اما این بیش از این است. آنها کمی بیش از حد علاقه مند هستند تا جایی که فقط می خواهند شما را تحت نظر داشته باشند.

اگر همسرتان دائماً شما را اینگونه بررسی می کند، این یک علامت قرمز بزرگ است که آنها عمیقاً حسادت می کنند تا جایی که اگر شما بچه ها سریع آن را حل نکنید ممکن است مشکل ساز شود.

روانشناسی شخصیت | افراد حسود را با این 7 رفتار بشناسید

روانشناسی شخصیت | افراد حسود را با این ۷ رفتار بشناسید

۲) نسبت به چیزهای کوچک بیش از حد واکنش نشان می دهند

اگر شریک زندگی شما از چیزهای کوچکی که واقعاً مهم نیستند، کار بزرگی انجام می دهد، نشانه واضحی است که او احساس حسادت زیادی می کند.

من در مورد چیزهایی صحبت می کنم مانند چند دقیقه دیر رسیدن به خانه به دلیل ترافیک، لبخند زدن به پیشخدمت ها یا پیشخدمت ها، یا تبادل نظر دوستانه با یک غریبه. این چیزهای ساده می تواند واکنش بزرگی را از جانب شخصی که عمیقاً حسود است ایجاد کند.

دوستم و دوست پسرش با هم به تعطیلات رفتند و در پرواز خانه، کنار مردی با یک بچه نشسته بودند. همسرش هم در هواپیما بود اما صندلی هایشان کنار هم نبود.

مرد با دوستم صحبت دوستانه ای کرد. دوست پسرش آن را دوست نداشت و پس از آن، او را متهم کرد که عاشقانه به آن پسر علاقه دارد. در واقع، این چیزی بیش از یک گپ دوستانه نبود.

واکنش بیش از حد به موقعیت‌های بی‌گناهی مانند این، یک هدایای مرده است که شما با کسی که مشکلات جدی حسادت دارد سر و کار دارید.

۳) آنها شما و دیگران را در شبکه های اجتماعی تعقیب می کنند

آیا فکر می کنید شریک زندگی شما از طریق رسانه های اجتماعی شما را زیر نظر دارد؟

رسانه‌های اجتماعی واقعاً می‌توانند چیزهایی را برای شرکای حسود تحریک کنند، مانند افزودن سوخت به آتش. آنها نمی توانند نگاه کنند که شما با چه کسی در ارتباط هستید، چه عکس هایی را به اشتراک گذاشته اید یا در آنها تگ شده اید، و در آخر، افراد سابق یا حتی دوستانی که توسط آنها تهدید می شوند را تحت تعقیب قرار می دهند.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که شریک سابق یا فعلی خود را بدون اینکه بدانند تحت تعقیب قرار می‌دهند.

آنها این را به شما اعتراف نخواهند کرد، اما اگر شروع کنند درباره چیزهایی که در رسانه های اجتماعی شما اتفاق می افتد مانند افرادی که با آنها تگ شده اید یا نظراتی که روی پست ها گذاشته اید، شما را زیر سوال ببرند، این نشانه آن است که آنها حرکات آنلاین شما را تماشا می کنند و آنها به شدت حسود هستند

۴) نیاز به اطمینان دائمی دارند

همه ما هر از گاهی به کمی اطمینان نیاز داریم، درست است؟

خیلی خوب است که هرازگاهی در یک رابطه به یکدیگر اطمینان دهید. شما را نزدیکتر می کند و باعث می شود هر دو احساس امنیت کنید. اما اگر شریک زندگی شما همیشه به اطمینان نیاز دارد، این یک نشانه مطمئن از حسادت است.

چیزی که در مورد حسادت وجود دارد این است که در واقع به شما یا آنچه شریک زندگیتان در مورد شما فکر می کند نیست. همانطور که توسط استاد روانشناسی در کالج آلبرایت، دکتر گوندولین سیدمن بیان شده است. “تحقیقات نشان می دهد که حسادت اغلب ناشی از ناامنی است، نه عشق به شریک زندگی.”

حسادت با عزت نفس پایین، ناامنی و ترس از بی کفایتی مرتبط است. و اطمینان خاطر کمک زیادی به شریک زندگی شما می کند تا احساس بهتری داشته باشد. وقتی صحبت از برخورد با شریک حسود به میان می آید، سیدمن توصیه هایی دارد:

“شما باید بدانید که حسادت شریک زندگی شما به شما مربوط نیست. مربوط به آنهاست به ابراز حسادت با اطمینان دادن به همسرتان از عشقتان پاسخ دهید.»

اگر شریکی بیش از حد چسبنده دارید که نیاز به اطمینان دائمی دارد، می دانید که با یک فرد عمیقا حسود روبرو هستید. و برای آنها، کمی اطمینان بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

۵) زمانی که حسادت می آید کنار می کشند یا خاموش می شوند

یک بار با پسری قرار گذاشتم که خیلی با حسادت دست و پنجه نرم می کرد. وقتی می دید که من در حال خندیدن و شوخی با بچه های دیگر (البته دوستان) یا وقتی که من در مورد خاطرات خوش با معشوقه های سابق صحبت می کردم، نمی توانست تحمل کند.
و متوجه شدم: حسادت را تجربه کرده ام و این احساسی نیست که برای کسی آرزو کنم. اما این مرد در سطح بعدی بود. او دوست نداشت اعتراف کند که در آن لحظه احساس حسادت می‌کند، اما من می‌توانستم فوراً بگویم زیرا او فوراً خاموش شده بود و کنار می‌رفت.

این تاکتیک او برای کنار آمدن با این احساس فریبنده بود.

همانطور که مشخص است، کناره گیری عاطفی یک مکانیسم رایج مقابله ای برای افراد عمیقا حسود است. دکتر مری سی. لامیا، روانشناس بالینی توضیح می دهد: «از طریق کناره گیری، ممکن است امیدوار باشید که فردی که با او رابطه دارید متوجه پیوند شما شده و دوباره برقرار کند.

آیا الگویی را در حال ظهور می بینید؟ شما کاری را انجام می دهید که ممکن است باعث حسادت شود و شریک زندگی شما فوراً خاموش شود. این رفتار دیگری است که نشان می دهد آنها با حسادت زیادی سر و کار دارند.

۶) دوست ندارند شما با جنس مخالف هیچ گونه تعامل و ارتباطی نداشته باشید

آه، حالت کلاسیک حسادت کردن به این دلیل که شریک زندگی شما با فردی از جنس مخالف دوست است. این یکی از آن نشانه های قدیمی حسادت است.

در «دوستان» زمانی را به خاطر دارید که راس به دوستی ریچل با همکارش، مارک، حسادت زیادی کرد؟ این بسیار مرتبط است زیرا همه ما شاهد چیزی مشابه در یک مرحله یا مرحله دیگر بوده ایم.

۷) آنها به شما اعتماد ندارند

آیا تا به حال احساس می کنید که همسرتان به شما اعتماد ندارد؟

این یک کار خاص نیست که آنها انجام می دهند، بلکه همه چیزهای کوچک است. مثل اینکه وقتی از شما سوال می پرسند همیشه به شما مشکوک به نظر می رسند. مثل این است که پاسخ‌های شما را باور نمی‌کنند و تا زمانی که مدرکی دریافت نکرده‌اند که شما راست می‌گویید، هرگز راضی نمی‌شوند.

اگر دیر از سر کار به خانه می‌روید یا بعد از اینکه با دوستانتان یک شب بیرون رفته‌اید و شریک زندگی‌تان آنجا نبوده‌اید، به نظر می‌رسد که توسط FBI بازجویی می‌شوید. آن‌ها می‌خواهند تمام جزئیات شب را بدانند، گویی در حال تحقیق درباره یک جنایت هستند و در حال جمع‌آوری شواهد هستند.

همه این رفتارها باعث می شود احساس کنید به شما اعتماد ندارند، درست است؟ و ناامید کننده است. وقتی به همسرتان دلیلی برای اعتماد نکردن به شما نداده‌اید و او دائماً شما را آزمایش می‌کند، به شما می‌گوید که عمیقاً حسود است و همچنین عمیقاً ناامن است.

افکار نهایی

اگر تعدادی از این رفتارها را در شریک زندگی خود تشخیص دهید، می دانید که احتمالاً با یک فرد عمیقا حسود سر و کار دارید.

حسادت بیش از حد برای هیچ یک از طرفین سرگرم کننده نیست و اگر کنترل نشود، می تواند یک رابطه عالی را خراب کند.

امیدواریم به یاد داشته باشید که حسادت بیشتر به ناامنی های شریک زندگی شما مربوط می شود تا هر کاری که انجام می دهید. با کمی عشق، صبر و درک، شما بچه ها ممکن است بتوانید از آن عبور کنید و حتی بهتر از آن چیزی که فکرش را می کردید، رابطه ای داشته باشید.

حس هدف خود را از دست داده اید؟

در این عصر پربار اطلاعات و فشار برای برآورده ساختن انتظارات دیگران، بسیاری برای برقراری ارتباط با هدف و ارزش های اصلی خود تلاش می کنند. از دست دادن قطب نمای درونی خود آسان است.

ژانت براون این PDF کشف ارزش رایگان را ایجاد کرد تا به شما کمک کند تا عمیق‌ترین انگیزه‌ها و باورهای شما را روشن کنید. به عنوان یک مربی زندگی با تجربه و معلم خودسازی، ژانت افراد را از طریق تغییر و تحولات اساسی با همسویی مجدد با اصولشان راهنمایی می کند.

تمرین‌های ارزش‌های بینش‌گر منحصربه‌فرد او آنچه را که شما را الهام می‌بخشد، آنچه را که برای آن ایستاده‌اید و نحوه عملکردتان را روشن می‌کند. این به عنوان یک فیلتر با طراوت برای تنظیم نویزهای اجتماعی عمل می کند تا بتوانید انتخاب هایی را انجام دهید که ریشه در آنچه برای شما مهم است داشته باشید.

با تثبیت ارزش‌هایتان به وضوح، جهت، انگیزه و قطب‌نما را به دست می‌آورید تا تصمیم‌ها را از بهترین خود هدایت کنید – به جای احساسات زودگذر یا تأثیرات بیرونی.

دست از رانش بی هدف بردارید. با راهنمای شفافیت ارزش‌های ژانت براون، آنچه را که شما را زنده می‌کند، دوباره کشف کنید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط