۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸

رفقای قدیمی به یاد میناوند/ گل‌محمدی: هنوز هم رفتن مهرداد را باور نمی‌کنم!/خشم گل محمدی از اتفاقات بازی با فولاد؛ این فوتبال نبود، لجن بازی بود/ حمله استقلالی‌ها به یحیی گل‌محمدی با کلیدواژه لجن‌بازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رفقای قدیمی به یاد میناوند/ گل‌محمدی: هنوز هم رفتن مهرداد را باور نمی‌کنم!/خشم گل محمدی از اتفاقات بازی با فولاد؛ این فوتبال نبود، لجن بازی بود/ حمله استقلالی‌ها به یحیی گل‌محمدی با کلیدواژه لجن‌با...

توفان توئیتری هواداران پرسپولیس علیه گل‌محمدی/ رضاخان یحیی را اخراج کند / فرهاد تابوشکنی کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رفقای قدیمی به یاد میناوند/ گل‌محمدی: هنوز هم رفتن مهرداد را باور نمی‌کنم!/خشم گل محمدی از اتفاقات بازی با فولاد؛ این فوتبال نبود، لجن بازی بود/ حمله استقلالی‌ها به یحیی گل‌محمدی با کلیدواژه لجن‌بازی. به‌مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد درگذشت مهرداد میناوند اسطوره باشگاه پرسپولیس و بازیکن اسبق تیم‌ملی، اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با اهدای شاخه‌گل‌هایی به وی ادای احترام کردند و یادش را گرامی داشتند.

حدود ۲ سال قبل و در اوج بیماری کرونا در کشور، فوتبال ایران در شوک عجیبی فرو رفت و یکی از بهترین های خودش را از دست داد. مهرداد میناوند اسطوره باشگاه پرسپولیس و ملی‌پوش اسبق کشورمان دو سال قبل به‌دلیل ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

مثل چشم به هم زدن رفتن مهرداد ۲ ساله شد ولی هنوز خیلی ها مرگ او را باور نکردند.  مراسم دومین سالگرد درگذشت این پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس روز جمعه در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا (س) تهران با حضور جمعی از بزرگان فوتبال ایران برگزار شد.

علاوه‌بر آن، بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال پرسپولیس که نتوانسته بودند به دلیل سفر به اهواز برای بازی مقابل فولاد راهی بهشت زهرا شوند و در مراسم سالگرد میناوند شرکت کنند، امروز قبل از شروع تمرین‌ خود با اهدای شاخه‌گل‌هایی در برابر قاب‌عکس مرحوم مهرداد میناوند، به دفاع‌چپ اسبق فوتبال کشورمان ادای احترام کردند و یاد و خاطر او را زنده نگه‌داشتند.

در پرسپولیس فعلی یحیی گل محمدی، کریم باقری و افشین پیروانی از دوستان بسیار نزدیک و رفقای قدیمی مهرداد بودند و بعد از فوت میناوند هم تا مدت ها رخت عزا بر تن کردند.

گل محمدی و پیروانی از دوستان صمیمی مرحوم میناوند بودند و هنوز هم وقتی اسمی از مهرداد به میان می‌آید، این دو بغض می‌کنند. حتی سرمربی پرسپولیس می‌گوید هنوز هم رفتن مهرداد را باور نکرده است و برایش هضم اینکه یکی از بهترین رفقای خود را دیگر در کنار خودش نمی‌بیند، خیلی سخت است.

خشم گل محمدی از اتفاقات بازی با فولاد؛ این فوتبال نبود، لجن بازی بود | تن و بدن داور می لرزید!

سرمربی پرسپولیس بعد از شکست برابر فولاد گفت: یک سوال از مسئولان دارم؛ چرا این بازی بدون تماشاگر شد؟ برای اینکه اجازه دادند تا کادرفنی حریف صدایشان به داور برسد و بازی را خراب کنند.

به گزارش همشهری آنلایت یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل فولاد درباره این بازی اظهار داشت: خیلی دوست داشتم درباره بازی و مسائل فنی حرف بزنم اما اتفاقاتی که در ۹۰ دقیقه افتاد حال آدم را از فوتبال بد می کند. اسم این بازی را می‌شود فوتبال گذاشت؟ یک سوال از مسئولان دارم؛ چرا این بازی بدون تماشاگر شد؟ برای اینکه اجازه دادند تا کادرفنی حریف صدایشان به داور برسد و بازی را خراب کنند.

وی ادامه داد: نمی دانم چرا بازی بدون تماشاگر شد. نه آنها فوتبال بازی کردند نه ما. اصلا فوتبال نبود. ۳ سال در این تیم بازی کردم. فوتبال خوزستان این شکلی نبود. استعداد اینجا زیاد است و نیازی به این حواشی نبود. داور هم تحت تاثیر این اتفاقات بود. تن و بدن او می لرزید. در صحنه پنالتی ترسید سوت بزند. عرضه برگزاری بازی با تماشاگر یا بدون تماشاگر را نداریم. اگر رفعتی ناظر بازی نبود امروز در زمین جنگ می شد.

سرمربی پرسپولیس گفت: درباره بازی که لجن بازی بود صحبتی ندارم. نمی دانم این شویه بازی برای فولاد عاقبت دارد یا نه. تاسف می خورم به حال این مجموعه. از اسپانیا مربی آوردند اما فقط داد می زد. نکونام مربی جوان و خوبی است و نیازی به این کارها ندارد. ما ۳ امتیاز را از دست دادیم اما کاش جوری بازی کنیم که فنی امتیاز بگیریم. وقتی بازی این شکلی می شود باید تاسف خورد به حال برگزار کنندگان بازی. در این چند بازی صدای ما در نیامد و نجابت به خرج دادیم اما خیزش بدی برای تیم ما به وجود می آید. سهیل مهدی باید حواسش را جمع کند. ما خیلی چیزها را می بینیم. امروز بنیادی فر از داوران خوب فوتبال ماست اما او هم ترسیده بود! اگر برای ما پنالتی می گرفت اتفاقات بدی برای او می‌افتاد.

گل محمدی عنوان کرد: برای داور خوشحالم که جان سالمی از اینجا به در برد. امروز متاسف شدم چون گرفتن ۳ امتیاز با هر روشی ارزش ندارد. ما باید از بازی لذت ببریم اما متاسفانه این احترام را امروز در فوتبال ندیدیم. این شیوه اگر باب شود برای فوتبال ما اتفاق خوبی نمی‌افتد. در ایران به این چیزها اهمیت نمی دهند. می خواهیم لیگ دورهمی برگزار کنیم اما این مشکلات وجود دارد. این چیزها برای فوتبال ما فقط آبروریزی خواهد داشت.

حمله استقلالی‌ها به یحیی گل‌محمدی با کلیدواژه لجن‌بازی

حواشی به وجود آمده در خلال برگزاری دیدار تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس خواسته یا ناخواسته پای استقلالی ها را هم به ماجرای گل محمدی و نکونام باز کرد.

پس از بروز حواشی ناشی از سر و صداهای کنار زمین در دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس موعود بنیادی فر داور این مسابقه جواد نکونام را با کارت قرمز از بازی اخراج کرد تا این موضوع به شدت مورد اعتراض اعضای کادر فنی فولاد خوزستان قرار بگیرد.

پیش از اخراج نکونام و روی چند صحنه مشکوک، اعضای کادر فنی تیم خوزستانی نسبت به تصمیمات داور مسابقه اعتراض می‌کردند که در نهایت این اعتراض ها با واکنش اعضای کادر فنی پرسپولیس و سرانجام تیم داوری مسابقه مواجه شد اما مسئول کادر فنی پرسپولیس پس از پایان این مسابقه در نشست خبری از واژه ای استفاده کرد که چندان به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد.

گل محمدی درباره اتفاقات حاشیه ای در محوطه فنی نیمکت تیم فولاد از عبارت لجن بازی استفاده کرد تا این موضوع به کلید واژه هواداران استقلال در حمایت از سرمربی استقلالی تیم فولاد تبدیل شود.

هواداران استقلال که خیلی از آنها پیش‌بینی می‌کردند جواد نکونام در تابستان امسال به جای فرهاد مجیدی سکان هدایت تیمشان را در دست بگیرد و حتی همین حالا نیز تصور می کنند اولین و نزدیک ترین گزینه به جانشینی ساپینتو، سرمربی پرتغالی تیم شان همین مربی استقلالی و کاپیتان اسبق استقلال است در حمایت از جواد نکونام به گل محمدی حمله کردند.

طرفداران استقلال با یادآوری برخی مسائل مثل جنجال های دربی فصل گذشته به میزبانی پرسپولیس که یحیی گل محمدی تا میانه‌های زمین رفت و با داور جر و بحث کرد، سرمربی سرخپوشان تهرانی را به یاد رفتارهای خودش انداخته و معتقد بودند نکونام اگر هم اعتراضی داشت در محدوده فنی تیم خودش بود و هرگز وسط زمین نرفت تا آنجا یقه داور را بگیرد. استقلالی ها نوشتند: “آقای گل‌محمدی! لطفاً شما به نکونام درس اخلاق نده!”.

لازم به ذکر است؛ هواداران استقلال به شدت علیه یحیی گل‌محمدی موضع گیری کرده و با اشاره به نمونه های دیگر مشابه با دربی برگشت فصل قبل، حمایت کامل خودشان از سرمربی استقلالی فولاد را از این طریق بیان کردند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط