۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸

رتبه بندی ۸۷۰ هزار معلم از ۹۷۰هزار فرهنگی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ / ۴۰۰ پست در آموزش و پرورش رتبه بندی نمی شوند / لزوم کلاس های ۲۰ نفره برای شمول رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: از جمعیت ۹۷۰ هزار نفری کارکنان آموزش و پرورش ۸۷۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند. ع...

رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: از جمعیت ۹۷۰ هزار نفری کارکنان آموزش و پرورش ۸۷۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوند.

عباس نجار ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر با اشاره به اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان به تصویب رسیده است اظهار داشت: قانون رتبه‌بندی معلمان در اسفند ماه به تصویب رسید و آیین‌نامه اجرایی آن در مجلس تنظیم و تقدیم دولت شده و به‌زودی با تصویب هیئت دولت عملیاتی می‌شود.

اعتبار رتبه بندی

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرا قانون رتبه‌بندی معلمان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده مجلس شورای اسلامی برای ۱.۵ سال قانون رتبه‌بندی از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان است که با صدور احکام، مطالبات معلمان پرداخت می‌شود.

تعدادمعلمانی که رتبه بندی می شوند

وی با اشاره به اینکه از جمعیت ۹۷۰ هزار نفری معلمان در کشور ۸۷۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند، خاطر نشان کرد از این جمعیت ۸۰۶ هزار نفر کسانی هستند که تا اسفند حقوق دریافت کرده و به غیر از این جمعیت ۶۱ هزار نفر نیروی بازنشسته در نیمه دوم سال گذشته هستند که این افراد نیز مشمول این قانون هستند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرا قانون رتبه‌بندی معلمان برای کارکنان اداری اظهار کرد: تمام کارکنان اداری که از بخش آموزشی وارد بخش اداری شدند و به‌عنوان ۲۳۰ معروف و مشمول بخشنامه ۱۳۵۸ هستند به این معنی که از به دلیل نبود نیرو از معلمان برای تصدی پست اداری استفاده شده مشمول این قانون می‌شوند.

پست های اداری ای که رتبه بندی نمی شوند

نجار با بیان اینکه اکنون سه هزار و ۴۰۰ پست اداری در آموزش و پرورش وجود دارد که مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند ادامه داد: امید می‌رود این مشمول از قانون رتبه‌بندی معلمان شامل سایر عوامل اداری این وزارتخانه نیز شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با اجرا این قانون معلمان به جز آموزش دغدغه مالی نداشته باشند چرا که آموزش و پرورش متولی نظام تعلیم و تربیت است.

رتبه بندی 870 هزار  معلم از 970هزار فرهنگی آموزش و پرورش در سال 1401 / 400 پست در آموزش و پرورش رتبه بندی نمی شوند / لزوم کلاس های 20 نفره برای شمول رتبه بندی

رتبه بندی ۸۷۰ هزار معلم از ۹۷۰هزار فرهنگی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ / ۴۰۰ پست در آموزش و پرورش رتبه بندی نمی شوند / لزوم کلاس های ۲۰ نفره برای شمول رتبه بندی

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت امسال گفت: ۵۰۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای جذب ۳۴ هزار معلم در این آزمون شرکت کردند .

وی با بیان اینکه این وزارتخانه با ۱۶۰ هزار کمبود نیرو آموزشی مواجه است گفت: این کمبودها از طریق نیروهای حق‌التدریس جبران می‌شود.

نجار اظهار داشت: استاندارد حضور دانش‌آموز در هر کلاس باید ۲۰ نفر باشد درحالی که برخی کلاس‌ها تا ۳۰ نفر و در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به بیش از آن می‌رسد که به سبب کمبود نیرو است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

عباس

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


جناب آقای نجار طولانی شدن و به تاخیر انداختن زیاد این قانون چه قبل از تصویب و چه بعد از قانون شدن بسیار زیاد بوده و بی اعتمادی شما کارگزاران را از طرف ما فرهنگیان فرهیخته بدنبال داشته است ضمن اینکه پرداختن به امتیازاتی که اصلا باعث رشد و پویایی و بالندگی در سیستم آموزش‌و‌پرورش کشور نبوده و باعث نگرانی ناراحتی و ناامیدی ما فرهنگیان گشته که البته بهتر این بود که چون گروه کارگران با اعتماد و استفاده از صنوف معترض دانا و واقف به امور آموزش‌و‌پرورش باعث بهتر انجام شدن و تصویب درست و کامل ایین‌نامه قانون رتبه‌بندی می‌شدید که این موضوع متاسفانه انجام نشد و این آیین‌نامه بسیار ناقص بی‌ارزش و غیرقابل اجراست و بعدها البته بزودی نواقص و کاستی‌های آن به منصه‌ی ظهور خواهد رسید و آن‌زمان هم تلخ و هم تغییر آن دشوار و غیرممکن خواهد بود و این نگرانی و ناراحتی روز افزون ما فرهنگیان را بدنبال خواهد داشت...‌

نظرات بسته شده است