۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴

دختربچه مشهدی اشک همه را در آورد / او فرشته نجات چند کودک شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه، کودک مرگ مغزی “مهنا سعادتی” که از بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در مشهد معرفی شده بود پس از تأیی...

دختربچه مشهدی اشک همه را در آورد / او فرشته نجات چند کودک شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه، کودک مرگ مغزی “مهنا سعادتی” که از بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در مشهد معرفی شده بود پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در هزار و صد و هشتاد و نهمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کلیه‌های زنده یاد سعادتی در بیمارستان منتصریه مشهد به یک کودک ۶ ساله ساکن بجنورد و یک کودک ۸ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد این کودک مرگ مغزی به بیمارستان بوعلی سینای شیراز برای پیوند ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط