۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

خشونت خانگی

خشونتِ شریک صمیمی چیست؟ | خشونت، شریک زندگی مشترک است + درمان خشنونت زندگی مشترک

خشونت شریک صمیمی رفتاری از سوی یک شریک صمیمی یا شریک قبلی است که باعث آسیب فیزیکی، جنسی یا روانی، از جمله پرخاشگری فیزیکی ، آزار روانی و رفتارهای کنترلی می شود.

روانشناسی خشونت علیه زنان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خشونت شریک مشترک است. از بین بردن این توهم که خشونت شریک صمیمی نادر است. خشونت شریک صمیمی بیشتر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند. درک اینکه چقدر IPV رایج است می تواند به افراد کمک کند تا مشخص کنند چه زمانی ممکن است برای آنها یا اطرافیانشان اتفاق بیفتد. درک IPV باعث افزایش شفقت می شود و موانع را برای کسانی که تحت تأثیر قرار می گیرند از بین می برد.
منابعی برای کسانی که تحت تأثیر IPV قرار گرفته اند وجود دارد.

چند لحظه وقت بگذارید و عنوان این مقاله را در خود جای دهید: “خشونت شریک رایج است.” برای این مقاله، عنوان نکته اصلی است. بوته است. پس چرا انتخاب کردم که عنوان کل مقاله باشد؟ زیرا افراد زیادی نمی دانند که چقدر رایج است یا در پاسخ به این دانش چه کاری باید انجام دهند.

خشونت شریک صمیمی چیست؟

کلمات “خشونت شریک زندگی مشترک است” مستقیماً از صفحه واقعیت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در مورد فراوانی خشونت شریک جنسی آمده است . خشونت شریک صمیمی (یا IPV) رفتاری از سوی یک شریک صمیمی یا شریک قبلی است که باعث آسیب فیزیکی، جنسی یا روانی، از جمله پرخاشگری فیزیکی ، اجبار جنسی، آزار روانی و رفتارهای کنترلی می شود (سازمان بهداشت جهانی، ۲۰۲۱).

هنگامی که این نوع سوء استفاده مطرح می شود، بسیاری به اصطلاحات قدیمی مانند «خشونت خانگی» و «کتک زدن» فکر می کنند که فراگیرترین اصطلاحات در مورد این موضوع نیستند و اصطلاحاتی که معمولاً تعاریف آنها فقط بر خشونت فیزیکی یا جنسی متمرکز است .

روانشناسی خشونت علیه زنان

خشونتِ شریک صمیمی چیست؟ | خشونت، شریک زندگی مشترک است + درمان خشنونت زندگی مشترک

خشونتِ شریک صمیمی  در چه رفتارهایی بروز می کند؟

روش هایی که در آن خشونت شریک صمیمی ممکن است رخ دهد نامحدود است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فیزیکی: سیلی زدن، لگد زدن، ضرب و شتم، ضربه زدن، مشت زدن، هل دادن و غیره.

جنسی: رفتارها یا آمیزش جنسی اجباری، اجبار به رفتارها یا آمیزش جنسی، اجبار یا الزام یا اجبار شریک به بیرون آوردن لباس در مقابل او و غیره.

عاطفی یا روانی: توهین، تهدید (آسیب، آسیب رساندن به دیگران، بردن کودکان یا حیوانات خانگی )، رفتارهای ترسناک (مانند پرتاب کردن یا از بین بردن اشیا)، تحقیر، تحقیر و غیره.

رفتارهای کنترلی: کنترل امور مالی یا محدود کردن دسترسی به امور مالی، نظارت بر ارتباطات یا تعامل با دیگران، تعقیب ، کنترل نیازهای اساسی (مثلاً منابع غذایی، اجازه ندادن به یک شریک زندگی برای خوابیدن، و غیره)، منزوی کردن فرد از عزیزانش، محدود کردن دسترسی. به منابع (استخدام، مراقبت های پزشکی و غیره) و غیره.

خشونت چقدر شایع است؟

خشونت از طرف شریک صمیمی هر ساله توسط میلیون‌ها نفر تجربه می‌شود که حداقل ۱ از هر ۳ زن و ۱ مرد از هر ۴ مرد در طول زندگی‌شان در ایالات متحده تاثیر می‌گذارد (CDC، ۲۰۲۴). اگرچه این آمار دارای تمرکز دوتایی جنسیتی است، IPV همچنین بر افراد غیردودویی و افراد با هر گرایش جنسی ، نژاد، قومیت ، سن، نوع عصبی، مذهب، وضعیت رابطه، فرهنگ یا طبقه تأثیر می‌گذارد.

به عنوان یک درمانگر تروما ، من این فرکانس را در کار با چندین مشتری که تجربه IPV داشته اند، خواه متوجه شده باشند یا نه، از نزدیک دیده ام.

به عنوان یک نویسنده وبلاگ متخصص در زمینه تروما، من نیز این را دیده ام. وقتی چند سال پیش شروع به نوشتن برای Psychology Today کردم ، خواننده ای (که به عنوان یک مرد سیسجندر معرفی شد) پس از خواندن مقاله ای که در آن درباره اسطوره هایی درباره تروما بحث می کرد، با من تماس گرفت .

او بابت مقاله ام از من تشکر کرد و به اشتراک گذاشت که احساس می کند دیده شده است زیرا بسیاری از مردم او را به عنوان فردی که می تواند از IPV بازمانده باشد نمی بینند. او در مورد اینکه چگونه احساس اعتبار، شنیدن و درک می‌کند، صحبت کرد. IPV اغلب شامل ترومای دلبستگی شدید به قربانی/بازمانده (یا قربانیان/بازمانده‌ها) می‌شود، زیرا IPV می‌تواند شامل چرخه‌ای بین دو یا چند شریک نیز باشد، که می‌تواند ذاتاً منزوی باشد.

هدف این مقاله از بین بردن این انزوا و افسانه نادر بودن با کمک به قربانیان و بازماندگان IPV است تا بدانند که دیده می شوند و تنها نیستند .

هدف دیگر این مقاله حمایت از همه ما در درک این موضوع است که نمی‌توانیم به این موضوع به عنوان یک اتفاق نادر برخورد کنیم. این پدیده ای است که احتمالاً زندگی همه خوانندگان این مقاله را تحت تأثیر قرار داده است، چه زندگی آنها و چه زندگی شخصی که دوستش دارند.

با این دانش چه کنیم؟

دانش قدرت است. هنگامی که بدانیم این یک اتفاق رایج است، می‌توانیم آن را زمانی که در زندگی، جامعه و دنیای ما رخ می‌دهد نام ببریم. پس از نامگذاری آن، می‌توانیم به کسانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند دلسوزی کنیم و شروع به یافتن منابع کنیم.

اگر IPV بر شما یا کسی که دوستش دارید تأثیر گذاشته است، منابع متعددی در دسترس هستند. برای چند مورد مفید به بخش مرجع مراجعه کنید.

اجازه دهید چرخه IPV را هر بار یک آمار، یک داستان و یک منبع بشکنیم.

برای پیدا کردن یک درمانگر در نزدیکی خود، به فهرست درمان روانشناسی امروز مراجعه کنید .

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط