۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸

به زودی شاهد تحول بنیادی در دانشگاه قم خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدحسین شریف، رییس دانشگاه قم شریفی در نشست که با موضوع گرامیداشت یوم الله یوم الله دهه فجر و تأسیس دانشگاه قم در این دانشگاه برگزار شد، یکی از افتخارات، این دانشگاه را توج...

به زودی شاهد تحول بنیادی در دانشگاه قم خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدحسین شریف، رییس دانشگاه قم شریفی در نشست که با موضوع گرامیداشت یوم الله یوم الله دهه فجر و تأسیس دانشگاه قم در این دانشگاه برگزار شد، یکی از افتخارات، این دانشگاه را توجه به فعالیت در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و بیان داشت: حضور ۵۱ شرکت در این دانشگاه نشانه همین مسئله است. هم اکنون ۷ مورد مجوز دانش‌بنیان را کسب کرده و باقی این شرکت‌ها در مسیر کسب مجوز هستند.

وی تعامل سازنده این دانشگاه با با مجموعه‌های صنعتی استان را هم مورد توجه قرار داد و بیان داشت: منعقدشدن ۳۱ قرارداد کاری دلیل این مسئله است.وی ساختن خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه قم از سوی خیرین را از فعالیت های دیگر مسئولین این دانشگاه بیان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۱۰ زوج دانشجو در آن ساکن و در ادامه هم. چندخوابگاه دیگر هم کامل می شود.حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شریفی با بیان این که این دانشگاه از دانشگاه های تازه تأسیس می باشد که دارای عمر کمتری نسبت به سایر دانشگاه های کشور است، بیان داشت: در حال حاضر ۶ دانشکده، یک پردیس دانشگاهی بین‌اللملی دارد. در این مرکز ۳۳ گروه آموزشی در رشته‌های مختلف، ۱۴۳ گرایش رشته تحصیلی، ۳۸ رشته دکترای تحصصی، ۷۶ رشته گرایش در کارشناسی ارشد و ۳۲ رشته گرایش تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود دارد.رییس دانشگاه قم افزود: در مقطع تحصیلی دکترا ۹۴۳ دانشجو، در ارشد ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو داریم، علاوه بر این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو خارجی از سوریه، عراق، لبنان، پاکستان و… در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی نشریات این دانشگاه، را ۶ مجله دارای رتبه علمی‌پژوهشی و مجوز در حال فعالیت عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۳ نشریه هم در مسیر کسب مجوزهای لازم هستند.وی ادامه داد: برای اولین‌بار در کشور یکی از نشریات دانشگاه قم توسط مراکز اسناد بین‌المللی نمایه شده است.حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی یکی از مشکلات جدی دانشگاه را بی توجهی به نیازهای جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: تشکیل شورای تحولی در همین رابطه است تا بتواند برنامه های تحولی براساس نیاز جامعه را اجرایی کند.وی راه اندازی دانشکده های همچون علوم و فناوری‌های هم‌گرا، علوم انسانی فلسفه‌های کاربردی و دانشکده کارآفرینی را هم مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تأسیس این دانشکده ها براساس نیاز جامعه و ظرفیت و مزیت های خوب این دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار