۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

برنامه تشییع پیکر «پله» در مراسمی ۲۴ ساعته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه تشییع پیکر «پله» در مراسمی ۲۴ ساعته. ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله که مدتی بود با بیماری سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام پنجشنبه شب تسلیم...

پله اسطوه فوتبال جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه تشییع پیکر «پله» در مراسمی ۲۴ ساعته. ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله که مدتی بود با بیماری سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام پنجشنبه شب تسلیم این بیماری شد و در سن ۸۲ سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال برزیل قرار است از ساعت ۱۰ امروز (دوشنبه به وقت محلی/ ۱۶:۳۰ به وقت تهران) از مبدأ ورزشگاه سانتوس واقع در شهر سانتوس برزیل آغاز شود. این مراسم ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید و پس از تشییع پیکر پله در خیابان‌های سانتوس و گذر از مقابل در خانه مادر پله، سرانجام در آرامگاه ابدی خود آرام خواهد گرفت.

پله که از او با لقب پادشاه فوتبال یاد می‌شود، بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ در عضویت تیم سانتوس بود و در ۶۵۹ بازی ۶۴۳ گل برای این تیم به ثمر رساند. او که بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ در عضویت تیم ملی فوتبال برزیل بود و در ۹۲ بازی ملی ۷۷ گل هم به ثمر رساند، به سلسائو برای فتح جام‌های جهانی ۱۹۸۵، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ کمک کرد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط