۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

برای داشتن خواب خوب؛

این ۵ کار رو باید قبل خواب انجام بدی / ۵ کاری که قبل از خواب بناید انجام دهید و الا قید خواب رو بزنید

تنظیم دقیق برنامه‌های شبانه ما می‌تواند خواب سریع را آسان‌تر کند و در طول شب نیز بخوابد. در حالی که سرمایه گذاری بر روی بهترین تشک برای بدن شما کیفیت خواب شما را در دراز مدت بهبود می بخشد زیرا در رختخواب خنک تر و راحت تر خواهید بود، تغییر...

خواب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اگر می خواهید در طول شب بخوابید، ۵ چیزی که باید قبل از خواب اجتناب کنید. برای برخی از ما، خواب باکیفیت می تواند گریزان باشد. صرف نظر از نوشیدن کافئین در اواخر روز، خوابیدن روی تشک نامناسب یا حرکت بی‌خیال روی تلفن‌هایمان در حالی که در رختخواب هستیم، عادت‌های غیرمفید زیادی وجود دارد که می‌دانیم اگر می‌خواهیم شانس بیشتری برای خوابیدن در طول شب داشته باشیم، باید از آنها اجتناب کنیم.

تنظیم دقیق برنامه‌های شبانه ما می‌تواند خواب سریع را آسان‌تر کند و در طول شب نیز بخوابد. در حالی که سرمایه گذاری بر روی بهترین تشک برای بدن شما کیفیت خواب شما را در دراز مدت بهبود می بخشد زیرا در رختخواب خنک تر و راحت تر خواهید بود، تغییرات آسان دیگری نیز وجود دارد که می توانید همین حالا برای خواب بهتر امشب انجام دهید.

با این حال، هنگام ایجاد یک روال شبانه، عادات خاصی وجود دارد که باید درست قبل از خواب از آنها اجتناب کنید – این به این معنی است که آنها را یک ساعت قبل از خواب کنار بگذارید. و برخی از این عادات، مانند مسواک زدن قبل از خواب ممکن است شما را شگفت زده کند. پس بیایید نگاهی دقیق‌تر به پنج چیزی که باید قبل از خواب از آنها دوری کنید، بیاندازیم تا شانس خوابیدن در طول شب را افزایش دهید.

۵ چیزی که باید درست قبل از خواب اجتناب کنید تا به شما کمک کند تا در طول شب بخوابید

۱. مسواک زدن

متخصصان هشدار می‌دهند که تمیز کردن دندان‌ها درست قبل از خواب می‌تواند کل روال قبل از خواب شما را مختل کند. علیرغم اینکه این یکی از آخرین کارهایی است که اکثر ما قبل از رفتن به رختخواب انجام می دهیم، اما جیمز ویلسون، متخصص خواب، در اوایل سال جاری هنگامی که با او صحبت کردیم، به ما توصیه کرد که دندان های خود را درست قبل از خواب تمیز نکنیم.

ویلسون توضیح داد: “قبل از شروع به استراحت برای عصر، مطمئن شوید که همه کارهایی را که معمولا قبل از خواب انجام می دهید، مانند وارد شدن به PJ و مسواک زدن دندان های خود انجام داده اید.” به جای انجام هر کاری که ممکن است شما را بیدار کند.”
در عوض چه باید کرد: ترکیبی از ایستادن زیر نور شدید حمام و آب سرد می‌تواند به خواب رفتن سخت‌تر شود، بنابراین قبل از شروع خوابیدن برای شب، دندان‌های خود را مسواک بزنید و برای خواب آماده شوید.

۲. فکر کردن به وظایف فردا

اگر یکی از آخرین کارهایی که قبل از رفتن به رختخواب انجام می دهید این است که به وظایف روز بعد فکر کنید، همین جا توقف کنید. افکار فردا می توانند به راحتی به چرخه منفی نشخوار فکری تبدیل شوند، یعنی زمانی که ما روی احساساتی تمرکز می کنیم که باعث ناراحتی و اضطراب ما می شوند.

به طور طبیعی، این به راحتی می تواند مانع از خواب آرام ما شود. علاوه بر این، محرومیت از خواب می تواند اضطراب را تشدید کند، که پس از آن می تواند به خواب رفتن را حتی سخت تر کند.

به جای آن چه باید کرد: قبل از شروع به خوابیدن، استرس های کاری خود را بنویسید – یا هر چیزی که نگران آن هستید – در اتاقی که در آن می خوابید. روشی مبتنی بر علم برای کمک به کاهش اضطراب

۳. تماشای هر چیزی که بیش از حد محرک است

اگر می خواهید سریع بخوابید، باید از تماشای یا خواندن هر چیزی که بیش از حد ناراحت کننده یا فکر برانگیز است خودداری کنید تا از تحریک بیش از حد مخرب خواب جلوگیری کنید. دکتر لیندسی براونینگ به ما توصیه کرد: «مثلاً تماشای اخبار ساعت ۱۰ ممکن است کاری نباشد که شما باید قبل از خواب انجام دهید، زیرا باعث می شود درباره آن فکر کنید و چیزهای اضطراب آور زیادی را به ذهن بیاورید. وقتی با او در مورد تنظیم یک برنامه روتین قبل از خواب برای خواب بهتر صحبت کردیم.

این 5 کار رو باید قبل خواب انجام بدی / 5 کاری که قبل از خواب بناید انجام دهید و الا قید خواب رو بزنید

این ۵ کار رو باید قبل خواب انجام بدی / ۵ کاری که قبل از خواب بناید انجام دهید و الا قید خواب رو بزنید

به جای آن چه باید کرد: چه اخبار شبانه، یک فیلم ترسناک یا پادکست جنایی واقعی، باید از مصرف هر گونه رسانه ای که باعث افزایش هورمون های استرس در بدن شما می شود، که دشمن طبیعی خواب هستند، خودداری کنید. درعوض، ساعتی را تا زمان خواب برای فعالیت‌های آرامش‌بخش، مانند خواندن کتاب، صرفه‌جویی کنید (نه استفان کینگ).

۴. نوشیدن یک لیوان آب

ما می دانیم که نوشیدنی های کافئین دار یا الکلی می توانند به خواب رفتن سخت شوند، اما حتی نوشیدن یک لیوان آب نیز می تواند خواب شما را از مسیر خارج کند. نوشیدن آب در عرض دو ساعت قبل از خواب می تواند منجر به اختلال در خواب شود زیرا به سادگی به توالت بیشتر نیاز خواهید داشت. سفرهای مکرر به حمام نه تنها خواب شما را مختل می کند، بلکه ممکن است به سختی دوباره به خواب بروید.

به جای آن چه باید کرد: به جای اینکه دقیقاً قبل از خواب منتظر بمانید تا آب بدن خود را تامین کنید، در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا هنگام خواب کمتر تشنه شوید. داشتن یک لیوان آب در کنار تختتان راهی عالی برای جلوگیری از سرفه گزگز یا خشکی دهان است، اما اگر از قبل هیدراته شده باشید، تمایل کمتری به نوشیدن کامل آن خواهید داشت.

۵. برای آخرین بار گوشی خود را چک کنید

چک کردن تلفن درست قبل از خواب خواب شما را خراب می کند – و مطالعات بی شماری برای اثبات آن وجود دارد. نور آبی ساطع شده از تلفن شما نه تنها تولید ملاتونین طبیعی بدن شما (هورمون خواب آلود) را سرکوب می کند، بلکه می تواند منجر به افزایش اضطراب شود که تقریباً دور شدن از آن را برای شما غیرممکن می کند.

اگر ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب تلفن خود را چک کنید، احتمالاً در معرض چیز جدیدی قرار خواهید گرفت، که باید به آن فکر کنید یا با آن کنار بیایید، خواه این یک نوع دوستی باشد. دکتر براونینگ توضیح می دهد.

به جای آن چه باید کرد: از تعویق زمان خواب انتقام جویانه خودداری کنید و ممنوعیت شدید تلفن قبل از خواب را اجرا کنید. در دنیای ایده آل، تلفن شما یک ساعت قبل از خواب خاموش می شود یا در اتاق دیگری قرار می گیرد، اما فعال کردن حالت خواب (که هشدارها و اعلان های پیام جدید را خاموش می کند) یا روشن کردن حالت هواپیما می تواند کمک کننده باشد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط