۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳

انحنای ستون فقرات در کودکان: علل و درمان

در برخی موارد، اسکولیوز در کودکان ممکن است به دلیل بیماری های عضلانی مانند ضعف عضلانی ارثی (Shutterstock) باشد.

ستون فقرات کمردرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دکتر ینس سیفرت گفت که اسکولیوز در کودکان بیماری است که ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که با چرخش مهره ها از یک طرف به سمت دیگر پیچ بخورد.

این پزشک ارتوپد آلمانی توضیح داد که اسکولیوز در کودکان اغلب دلیلی ندارد، اما در برخی موارد ممکن است به دلیل یک عامل ژنتیکی باشد.

بیماری های عضلانی و عصبی

در برخی موارد، اسکولیوز در کودکان ممکن است به دلیل بیماری های عضلانی مانند ضعف عضلانی ارثی باشد و همچنین ممکن است به دلیل سفتی مادرزادی مفاصل باشد.

علاوه بر این، آسیب به سیستم عصبی نیز ممکن است منجر به اسکولیوز شود، مانند میلیت ویروسی، آتروفی عضلانی نخاعی، فلج مغزی و فلج عضلانی.

انحنای ستون فقرات در کودکان: علل و درمان

انحنای ستون فقرات در کودکان: علل و درمان

علائم

انحراف ستون فقرات را می توان با مشاهده برخی علائم مانند تفاوت ارتفاع شانه ها، S شکل ستون فقرات، کج شدن لگن و کج شدن سر استنباط کرد.

علائم اسکولیوز همچنین شامل قوز کناری، کمردرد و تنش عضلانی است.

به محض مشاهده این علائم باید فوراً با پزشک مشورت شود تا تحت درمان به موقع قرار گیرد تا از عواقب جدی ناشی از انحنای ستون فقرات جلوگیری شود، زیرا اندام های داخلی مانند ریه یا قلب ممکن است در معرض پیچ خوردگی قرار گیرند.

روش های درمانی

انحنای ستون فقرات با توجه به درجه انحنا که با مقیاس انحنا اندازه گیری می شود، درمان می شود. اگر انحنای ۱۰ درجه باشد با فیزیوتراپی درمان می شود. اگر انحنای ۲۰ درجه باشد، با استفاده از بریس ارتوپدی تا رشد کامل ستون فقرات درمان می شود.

همچنین انجام ورزش هایی که عضلات بالاتنه و کمر را تقویت می کند مانند شنا و کوهنوردی بسیار مهم است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط