۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

اولین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو برگزار می شود

فردو 19 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است، اظهار داشت: برگزاری 32 یادواره شهدای فردو، فارغ از نگاه فرهنگی، آثار ارزشمندی را بر جامعه داشته است.

جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو

فردو ۱۹ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است، اظهار داشت: برگزاری ۳۲ یادواره شهدای فردو، فارغ از نگاه فرهنگی، آثار ارزشمندی را بر جامعه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علی واحدی، دبیر جشنواره و سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو در نشستی که با موضوع برنامه های اولین جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو با عنوان «وصال، شهدا و امام زمان(عج)» در قم برگزار شد گفت: بعد از برگزاری ۳۲ یادواره از سال گذشته با توجه به ظرفیت های ایجاد شده، تصمیم بر این شد تا نخستین کنگره شهدای روستایی کشور با محوریت فردو راه اندازی شود.
وی با بیان این که روستای پرافتخار فردو ۱۲۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است، اظهار داشت: روستای فردو هم اکنون میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است.
واحدی در ادامه ضمن تشریح برنامه های این گنگره، به محفل وصال با محوریت شهدا و امام زمان(عج) اشاره کرد و با بیان این که ناظر به پیشینه موضوعات پیرامونی شهدا و ایثارگران، موضوع شهدا و امام زمان(عج) انتخاب و فرایند جشنواره در ۱۰ قالب فیلم، مستند، داستان و رمان شعر و نثر ادبی، کتاب نوشته، دل نوشته، مقالات کوتاه، مقالات بلند، موشنگرافی و نقاشی برگزار می گردد.
سخنگوی کنگره ملی شهدای فردو با بیان این که بیشتر تمرکز خود را بر روی جامعه نخبگانی و مراکز حوزوی صورت گرفته تا پایان فروردین مهلت ارسال آثار خواهد بود، اظهار داشت: جشنواره کنگره روستایی شهدای فردو  در موضوعات مختلفی چون؛ امام زمان(عج)، شهدا، مهدویت، انتظار، شهادت و شهدای فردو برپا خواهد شد.
واحدی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از تنوع شهدای روستای فردو دانست و با بیان این که فردو ۱۹ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است، اظهار داشت: برگزاری ۳۲ یادواره شهدای فردو، فارغ از نگاه فرهنگی، آثار ارزشمندی را بر جامعه داشته است.
وی اظهار داشت: ۱۲۵ شهید، ۱۲۵ خدمت شعار یادواره شهدای فردو بود که تنها در حوزه بهداشت و درمان بیش از ۱۲۵ خدمت پزشکی از جمله خرید تجهیزات پزشکی و داندان پزشکی صورت گرفته است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره ملی می توانند آثار خود را در شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۱۲۴۵۱۳۳۱۰ یا ۰۹۹۳۵۲۹۸۲۹۲ و به نشانی؛ قم؛ بلوار شهید کریمی، خیابان نظام پزشکی، کوی ۷، پلاک۷، واحد ۳ کد پستی: ۳۷۳۹۱۶۴۲۶۹ ارسال نمایند.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط