۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

الگوی زندگی فاطمی شاخص گرفتن رضایت الهی برای هر کاری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی که با عنوان بصیرت فاطمی در قم برگزار شد با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تبلیغ با محوریت بقاع متبرکه ابراز کرد...

الگوی زندگی فاطمی شاخص گرفتن رضایت الهی برای هر کاری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی که با عنوان بصیرت فاطمی در قم برگزار شد با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تبلیغ با محوریت بقاع متبرکه ابراز کرد: لازم است آسیب‌های امر تبلیغ را به درستی ارزیابی کنیم و در کنار نیازشناسی و آسیب‌شناسی روز جامعه، محتوای تبلیغی مناسب را برای این ایام آماده کنیم.

وی افزود: یکی از چهره‌هایی که در سلسله جریان عظیم اسلام و بعد از نبی مکرم اسلام(ص) به تبیین دقیق مسائل دینی پرداختند، حضرت فاطمه زهرا(س) بودند و در کنار و بعد از ایشان امامان معصوم(ع) این وظیفه را بر عهده گرفتند و در طول قرون و اعصار بعدی، علما و مراجع تقلید، این جریان عظیم را ادامه دادند و همین مسئله است که موجب شده است دشمنان عقده و کینه زیادی نسبت به روحانیت داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نبی مکرم اسلام(ص)، تعبیرات بلندی در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) داشته‌اند که نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است.

وی ادامه داد: فاطمه(س) به مقامی رسیدند که نه تنها خداوند از او راضی هستند و او هم از خداوند راضی، بلکه رضایت او عین رضایت الهی به شمار می‌رود.

حسینی بوشهری با اشاره به مراتب نفس که توسط علما تعیین شده است گفت: خاتم انبیاء حضرت محمد(ص) درباره حضرت صدیقه طاهره(س) می‌فرمایند «فاطمه تو به جایی رسیده‌ای که به خاطر تو غضب تو خداوند غضب می‌کند و به خاطر رضایت تو رضایت می‌دهد» یعنی خشم و رضایت ایشان عین خشم و رضایت خداوند است و این مقام کمی نیست و حاکی از مقامی بالاتر از نفس مطمئنه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بالاتر از همه چیز آن است که حضرت زهرا(س) را الگوی و معیار زندگی خود قرار دهیم؛ حضرت ولی عصر(عج) فرموده‌اند دختر رسول‌الله(ص) مادرم زهرا، اسوه حسنه هستند، وقتی امام معصوم چنین می‌فرمایند، ما نیز باید همین سبک زندگی و الگو را برگزینیم.

وی اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه زهرا(س) حجت خداوند بر ما، این سخن هم نشان‌دهنده جایگاه والای ام ابیهاست.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به انواع انتخاب‌ها در زندگی انسان عنوان کرد: دلایل مختلفی برای انتخاب‌ها وجود دارند که شامل نیازها، تعصب، جوزدگی، ترس و … است، در این شرایط باید نکته‌های کلیدی را باز و در امر تبلیغ دین، معیارها را مشخص کرد، مبلغ کارکشته آن کسی است که بتواند فکر و تأمل را به مخاطب واگذارد و معیارها را برای او بازگو کند تا هر کس بتواند با اندیشه خود تصمیم بگیرد و انتخاب کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: معیار اصلی در زمانه ما، شناخت و بصیرت است، مانند شهید حاج قاسم سلیمانی که بر همین اساس تصمیم می‌گرفت و انتخاب می‌کرد و همین شد که به سعادت دنیا و آخرت رسید.

وی با بیان اینکه هرگاه در تاریخ، بصیرت از میان رفته، حق هم به محاق رفته است گفت: در جنگ‌های صدر اسلام هم این قضیه را دیدیم به طوری که بسیاری از مسلمانان دچار تفرقه و اشتباه شدند و گفتند روبروی اهل قبله نمی‌جنگیم و هر چه حضرت علی(ع) به آنها می‌فرمود اشخاص را ملاک قرار ندهید و شاخص‌ها را ملاک بگیرید، راضی نمی‌شدند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: اگر معیارهای انتخاب‌های حضرت زهرا(س) را به درستی بنگریم و به خوبی به آنها توجه کنیم، آنگاه می‌توانیم مدل درستی در زندگی داشته باشیم و انتخاب‌های ما نیز بر اساس شاخص‌های صحیح باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رضایت الهی به عنوان مهمترین شاخصه و ملاک انتخاب‌های بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) خاطرنشان کرد: اگر معیار انتخاب‌های ما نیز خدا و رضایت او باشد، به سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید و جاودانه می‌شویم چه اینکه دیدیم سردار سلیمانی نیز اینگونه بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار