۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

ارزش سهام عدالت امروز پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاخص بورس امروز صعودی بود و تمامی نمادهای سهام عدالت روند افزایشی داشتند، هرچند رشد شاخص بورس امروز کمتر از یک درصد بود. ارزش سهام عدالت امروز رشد ۰.۷ درصدی داشت و هر سهام عدالت ۱ میلیونی به قیمت ...

ارزش سهام عدالت امروز پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاخص بورس امروز صعودی بود و تمامی نمادهای سهام عدالت روند افزایشی داشتند، هرچند رشد شاخص بورس امروز کمتر از یک درصد بود. ارزش سهام عدالت امروز رشد ۰.۷ درصدی داشت و هر سهام عدالت ۱ میلیونی به قیمت ۶ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۶۹۵ تومان فروخته شد. در ادامه ارزش سهام عدالت امروز ۶ خرداد را برایتان آورده ایم.

 

در ادامه ارزش سهام عدالت امروز را در سامانه استعلام با هم می خوانیم.

 

بازار بورس امروز پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰ در آغاز معاملات شروع متعادلی داشت و در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته با رشد ۳ هزار و ۹۱۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است شاخص کل ۰.۳۵ درصد رشد کرد و شاخص هم‌وزن تنها ۰.۸ درصد نوسان داشت.

«فارس»، «رمپنا» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و «وصندوق» «حکشتی» و «ونیکی» سبزترین نماد‌های امروز بودند. «اپال»، «بوعلی»، «ثامید» سه نماد پرتراکنش بورس امروز بودند.

 

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۶ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۶۹۵ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۷ درصد معادل ۵۱ هزار و ۲۰۶ تومان افزایش داشت.

با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۱۷ تومان رسیده است.

 

ارزش سهام عدالت

 

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با افزایش ۰.۵۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۶ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با افزایش ۰.۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۱ هزار و ۶۷۳ تومان معامله شد.

 

قیمت سهام عدالت


دارندگان سهام عدالت چه مدت منتظر پول هستند؟

 

فروش سهام عدالت از روز شش خرداد پارسال شروع شد، یعنی حدود یک سال قبل. فقط در دو ماه اول فروش سهام عدالت به صورت کجدار و مریز وجود داشت، سهام به صورت خرد فروخته و پول آن نیز خرد خرد به حساب سهامداران واریز می‌شد.

 

از پایان مرداد سال قبل تا همین الان سهامداران نتوانسته‌اند سهامشان را بفروشند. مسئولان نیز چندین بار وعده فروش داده‌اند اما عملی نشده است. حالا برای سهامداران در دو روش مستقیم و غیرمستقیم امیدواری‌هایی وجود دارد.

 

طبق گفته مدیرعامل سهام عدالت، قرار است صندوقی تاسیس شود که سهام عدالت را از سهامداران بخرد و در بازار عرضه کنند. کارشناسان نیز پیش‌بینی کرده‌اند که در خوشبینانه‌ترین حالت پاییز امسال و در بدبینانه‌ترین حالت در بهار سال آینده صف‌های فروش بورس جمع می‌شود.

 

از آنجایی که سهام عدالت در بازار سرمایه معامله می‌شود و مسئولان نیز بارها تاکید کرده‌اند که برای فروش سهام عدالت باید بورس به تعادل برسد و برگردد.

قیمت سهام عدالت 500 هزارتومانی و 1 میلیونی

 

اگر چه این امیدواری‌ها وجود دارد اما سهامداران که تجربه وعده‌های قبلی را دارند، این امیدها را باور ندارند. برخی از آنها می‌گویند که هنوز پول فروش سهامشان واریز نشده است، سهامی که در سال قبل فروخته شده.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط