۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

شیوع کرونای هندی در آمریکا

متخصصان آمریکایی اعلام کردند نوع هندی کروناویروس که حاوی دو جهش در یک ویروس است و پیش از این در گونه‌های مجزا از هم مشاهده شده بود، در آمریکا شناسایی شده و گسترش یافته است. بنابر اعلام مقامات آمریکایی گونه جدید کروناویروس عامل موج دیگری ا...

شیوع کرونای هندی در آمریکا

متخصصان آمریکایی اعلام کردند نوع هندی کروناویروس که حاوی دو جهش در یک ویروس است و پیش از این در گونه‌های مجزا از هم مشاهده شده بود، در آمریکا شناسایی شده و گسترش یافته است.

بنابر اعلام مقامات آمریکایی گونه جدید کروناویروس عامل موج دیگری از موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هند بوده که اکنون در این کشور شناسایی شده است. گونه جدید کروناویروس دارای «جهش دوگانه» است، زیرا حاوی دو جهش از این پاتوژن (عامل بیماری‌زا و در اینجا منظور همان کروناویروس) است.

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند که نوع جدید کروناویروس عامل افزایش روزانه موارد جدید ابتلا طی چند هفته گذشته بوده است. طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، موارد جدید ابتلا از حدود ۹۱۰۰ مورد در ۱۵ فوریه، در هفته منتهی به چهار آوریل به ۱۰۳ هزار مورد رسیده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع نوعی ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی خبر دادند. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با آبزیان یا خوردن آن‌ها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-۱۹ گذاشت.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار