۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

ثبت نام کارت ملی | نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی سنین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ثبت نام کارت ملی | نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی سنین را برایتان توضیح دادیم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با ثبت نام کارت ملی | نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی سنین. سامانه...

ثبت نام کارت ملی | نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی سنین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ثبت نام کارت ملی | نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی سنین را برایتان توضیح دادیم. با ما در اندیشه معاصر همراه باشید با ثبت نام کارت ملی | نحوه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای تمامی سنین. سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند به آدرس https://www.ncr.ir/idcard/ در دسترس است و تمام اتباع ایرانی دارای شناسنامه معتبر عکس دار که تاکنون این کارت را دریافت نکرده اند می توانند به مراجعه به این سامانه ثبت نام کنند. نکته قابل توجه این است که برای درخواست مجدد کارت هوشمند ملی به دلایلی چون فقدان، خرابی کارت، تغییر اطلاعات هویتی و یا پایان اعتبار باید به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه کند. متقضایان پس از ثبت نام می توانند با مراجعه به اینجا کارت ملی هوشمند خود را پیگیری کنند.

با توجه به پیاده سازی سامانه درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور، امکان ثبت نام کارت ملی هوشمند به صورت غیر حضوری فراهم شده است. تمامی افرادی که قصد دریافت کارت ملی هوشمند ۱۴۰۲​ خود را دارند، می توانند به صورت اینترنتی به این سایت مراجعه کنند و مراحل پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام در سامانه کارت ملی هوشمند| فیلم

 

شرایط اخذ کارت ملی برای اتباع ایرانی واجد شرایط

اتباع ایرانی واجد شرایط درخواست صدور کارت شناسایی ملی هوشمند، با پشت سر گذاشتن ۵ مرحله می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و در اولین گام باید با در دست داشتن مدارک زیر، به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنند.

به خاطر داشته باشید که همراه داشتن شناسنامه عکسدار، یک برگ فتوکپی از صفحه نخست شناسنامه، یک قطعه عکس با زمینه روشن و پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری برای پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند الزامی است.

شرایط اخذ کارت ملی هوشمند برای ایرانیان مقیم خارج

برای ایرانیان خارج از کشور هنوز به دلیل اینکه هماهنگی‌های لازم با وزارت امورخارجه انجام نشده، کارت هوشمند ملی صادر نمی‌شود و همچنان کارت ملی برای این افراد صادر خواهد شد.

 

 

سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند

 

 

کاربردهای سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی

ثبت نام کارت هوشمند ملی برای کلیه اتباع ایرانی دارای شناسنامه معتبر عکس دار که تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند.

پیگیری وضعیت درخواست کارت هوشمند ملی

تغییر زمان و مکان دفتر انتخاب شده تا قبل از مراجعه جهت تکمیل ثبت نام به صورت محدود

تغییر مشخصات ثبت شده خوداظهاری مثل نام مادر و دین تا قبل از اتمام مرحله تکمیل ثبت نام

تغییر محل تحویل کارت در صورت نیاز

نکته: برای درخواست مجدد کارت هوشمند ملی به دلایلی چون فقدان، خرابی کارت، تغییر اطلاعات هویتی و یا پایان اعتبار باید به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه گردد.

 

مدارک ثبت نام کارت هوشمند ملی

در دست داشتن اقلام اطلاعاتی شامل شماره ملی، سریال شناسنامه، تاریخ تولد، نام مادر، دین و شماره تلفن همراه

پرداخت الکترونیکی از طریق کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و رمز دوم

انتخاب دفتر تکمیل ثبت نام با توجه به زمان و آدرس مورد نظر

همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا

همراه داشتن شماره ملی، کد پستی و نشانی محل سکونت

آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت

نکته:به منظور جلوگیری از اشکالات احتمالی در فرآیند صدور کارت، در صورت نیاز به تعویض شناسنامه به دلایلی مثل تغییر اطلاعات هویتی، باید نسبت به تعویض آن قبل از ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام شود.

 

ثبت نام کارت ملی هوشمند

هزینه ثبت نام کارت هوشمند ملی

تعرفه ثبت نام کارت هوشمند ملی برای اولین بار مطابق قانون بودجه هرسال در پورتال سازمان بخش تعرفه خدمات سازمان ثبت احوال آمده است که باید در همین سامانه و به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و رمز دوم کارت به حساب سازمان نزد خزانه داری کل کشور واریز گردد.

کارمزد تکمیل ثبت نام که به نرخ مصوب و از طریق دستگاه کارتخوان بانکی و یا به شکل نقدی توسط دفتر تکمیل ثبت نام انتخاب شده دریافت می گردد.

کارمزد تحویل کارت که به نرخ مصوب و از طریق دستگاه کارتخوان بانکی و یا به شکل نقدی توسط دفتر تکمیل ثبت نام انتخاب شده دریافت می گردد.

شماره تماس ثبت نام کارت هوشمند ملی

شماره تماس :۶۰۹۰۲۷۱۶-۰۲۱ و ۶۰۹۰۲۷۱۹-۰۲۱ در ساعات اداری (۸:۳۰ تا ۱۶ )

 

فرایند ثبت نام کارت هوشمند ملی

ورود شماره ملی و سریال شناسنامه

این صفحه درگاه ورود شهروندان به سامانه است. لازم است شهروند شماره ملی و سریال شناسنامه را وارد نماید و پاسخ سوال را در کادر درج کند. سامانه، ضمن اعتبارسنجی شهروند و وضعیت سابقه عملکرد در رابطه با کارت هوشمند ملی، ایشان را به صفحه مناسب منتقل خواهد کرد.

 

سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند

 

ورود مشخصات فردی

پس از ورود به سامانه اگر شهروند پیش از این هیچ اقدامی در رابطه با ثبت نام کارت هوشمند ملی نکرده باشد اقلام زیر را وارد نمایید.

تاریخ تولد شمسی

تاریخ تولد قمری

نام مادر

جنسیت

شماره تلفن همراه : پیام های اطلاع رسانی سازمان به این تلفن همراه ارسال خواهد شد.

دین: این گزینه صرفا برای اقلیتهای دینی رسمی کشور شامل زرتشتی، مسیحی و کلیمی کاربرد داشته و سایر ادیان از جمله “اسلام” نیاز به تکمیل ندارد.

 

انتخاب زمان و مکان تکمیل ثبت نام

لازم است شهروند تاریخ تکمیل ثبت نام مطلوب خویش را وارد کرده و یک دفتر تکمیل ثبت نام را به دلخواه انتخاب نماید. بدین منظور شهروند پیش شماره تلفن شهرستان و تاریخ مورد نظر برای تکمیل ثبت نام(مثلا ۰۲۱ برای تهران) را وارد می نماید و دکمه جستجو را می فشارد. لیست دفاتر تکمیل ثبت نام شهر به ترتیب ظرفیت آزاد دفتر نمایش داده می شود. اگر لازم باشد شهروند می تواند با ورود شماره تلفن محل اقامت خویش، لیست دفاتر را بر اساس نزدیکی به آن محل، فیلتر نماید تا انتخاب آسانتر شود. سپس شهروند مورد نظر، با توجه به نشانی، یک دفتر را انتخاب می کند. توجه فرمایید که تا پیش ار پرداخت وجه، نوبت اخذ شده قطعی نشده و برای مدت کوتاهی برای شما به صورت رزرو باقی می ماند.

 

پرداخت وجه ثبت نام

شهروند باید تعرفه ثبت نام کارت هوشمند ملی برای اولین بار که مطابق قانون بودجه، هر سال در پورتال سازمان و در بخش تعرفه خدمات سازمان ثبت احوال آمده است را در همین سامانه و به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب پرداخت نماید تا نوبت گرفته شده برای شهروند ثبت گردد.

 

چاپ رسید ثبت نام

به عنوان مرحله ی پایانی؛ شهروند مشخصات شخصی خود و جزئیات نوبت اخذشده که به صورت فایل ارائه می شود را می تواند چاپ کند و برای مرحله تکمیل ثبت نام و پیگیری های پس از آن نزد خویش نگه داری نماید.

 

ارسال پیامک جهت یادآوری مراجعه به دفتر تکمیل ثبت نام

با توجه به تاریخ انتخاب شده پیامکی مبنی بر مراجعه به دفتر انتخابی و به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، ارسال میگردد. شهروند باید با همراه داشتن مدارک( اصل شناسنامه، شماره ملی و آدرس و کد پستی) و با آمادگی کامل جهت اخذ تصویر چهره و اثر انگشت به دفتر انتخابی مراجعه نماید.

 

مطالب مرتبط