۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰

کلاس بدون معلم در کشور نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رضا مراد صحرایی گفت: در حال حاضر کلاسی بدون معلم نداریم و کمبود معلم رفع شده است. معلمان باید تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزان را تربیت کنند. وی افزود: تا سال ۱۴۰۰ روند جمعیت دانش آموزی حدود ۳ می...

وزیر آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رضا مراد صحرایی گفت: در حال حاضر کلاسی بدون معلم نداریم و کمبود معلم رفع شده است. معلمان باید تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزان را تربیت کنند.

وی افزود: تا سال ۱۴۰۰ روند جمعیت دانش آموزی حدود ۳ میلیون نفر افزایش داشته و این در حالی است که روند بازنشستگی بیشتر از جذب معلمان است. امسال حدود ۶هزار سرباز معلم را جذب کرده‌ایم.

او ادامه داد: ۵۳۶ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری به رقابت پرداختند و یکی از دلایل کمبود معلم اعلام دیر هنگام نتایج است.

وی افزود:۴۳ هزار نفر به عنوان معلم در شش ماهه اول سال وارد بدنه وزارت آموزش و پرورش شده‌اند. نو معلمانی که در آزمون استخدامی جذب شدند روز‌های پنج شنبه و جمعه آموزش ضمن خدمت می‌بینند.

او ادامه داد: حقوق بازنشستگان طبق دو سال آخر خدمت است و به همین علت ما معلمان تازه بازنشسته شده را در دوسال آخر خدمت رتبه بندی کرده‌ایم.

صحرایی با بیان اینکه ۱۵۳ میلیون کتب درسی در ۵۴ عنوان چاپ شده است، گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموز وارد مدارس فنی و حرفه‌ای شده‌اند و همین امر باعث جلوگیری از بیکاری شده است. به مهارت آموزی دانش آموزی توجه کرده‌ایم.

وی در خصوص تقویت مدارس دولتی افزود:مدارس مجموعه‌ای از مولفه‌های معلمان و دانش آموزان است. پایگاه‌های اوقات فراغت در مقایسه با گذشته ۲ برابر شده است. ۲۰۰ هزار مکان ورزشی در مدارس در طرح شهید سلیمانی ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید، ایمان و خودباوری یک سه ضلعی پرورشی برای دانش آموزان است. همچنین افزایش اردو‌ها و استفاده از معلمان جوان و آموزش دیده جدید یکی دیگر از راهکار‌های تقویت مدارس دولتی است. از دیگر اقدامات تقویت مدارس دولتی، استفاده ضریب آزمون نهایی در کنکور و ساخت مدرسه است.

او ادامه داد: حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد هستند. امسال دهک‌های یک تا چهار به صورت رایگان در مدارس سمپاد ثبت نام شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آئین جدید رتبه بندی معلمان در حال آماده سازی است و در سال گذشته ما تمام اعتراضات معلمان به رتبه بندی را مورد بررسی قرار داده و تغییر داده‌ایم.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط