۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

سلامت و پرشکی

چیزهایی که بدن شما با افزایش سن به آن نیاز دارد بشناسید!

کلسیم به عضلات، اعصاب، سلول ها و رگ های خونی شما کمک می کند تا با افزایش سن به درستی کار کنند. شما بیشتر آن را از استخوان های خود دریافت می کنید، استخوان هایی که آن را از غذا دریافت می کنند. زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال باید حدو...

چیزهایی که بدن شما با افزایش سن به آن نیاز دارد بشناسید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کلسیم به عضلات، اعصاب، سلول ها و رگ های خونی شما کمک می کند تا با افزایش سن به درستی کار کنند. شما بیشتر آن را از استخوان های خود دریافت می کنید، استخوان هایی که آن را از غذا دریافت می کنند.

ویتامین B12

به ساخت خون و سلول های عصبی کمک می کند. شما آن را به طور طبیعی از غذاهای حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات دریافت می کنید. قرص‌ها، شات‌ها و غذاهای غنی‌شده با B12، مانند غلات صبحانه، منابع دیگر هستند. اکثر آمریکایی ها به اندازه کافی غذا می خورند، اما سن می تواند آن را تغییر دهد. تا ۳۰ درصد از افراد بالای ۵۰ سال به گاستریت آتروفیک مبتلا هستند که جذب آن را از غذاها برای بدن دشوار می کند. آنتی اسیدها، برخی داروها و جراحی کاهش وزن می توانند در کمبود B12 نقش داشته باشند.

چیزهایی که بدن شما با افزایش سن به آن نیاز دارد بشناسید!

چیزهایی که بدن شما با افزایش سن به آن نیاز دارد بشناسید!

ویتامین دی

بدن شما برای جذب کلسیم به آن نیاز دارد. بنابراین برای کمک به جلوگیری از پوکی استخوان آنها را در کنار هم مصرف کنید. ویتامین D همچنین به عضلات، اعصاب و سیستم ایمنی شما کمک می کند تا به درستی کار کنند. بیشتر مردم مقداری ویتامین D را از نور خورشید دریافت می کنند. اما بدن شما با افزایش سن کمتر قادر به تبدیل پرتوهای خورشید به ویتامین D است. دریافت این ویتامین از غذاها سخت تر است، اما ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین منبع خوبی هستند.

ویتامین B6

بدن شما از آن برای مبارزه با میکروب ها و تولید انرژی استفاده می کند. همچنین به رشد مغز نوزادان کمک می کند. با افزایش سن به B6 بیشتری نیاز دارید. برخی از مطالعات ارتباط بین سطح بالای B6 خون در سالمندان و حافظه بهتر را یافته اند. اما به نظر نمی رسد این ویتامین توانایی های ذهنی را در افراد مبتلا به زوال عقل بهبود بخشد. نخود یک منبع آسان و ارزان است. جگر، ماهی های چرب و غلات صبحانه غنی شده نیز همینطور هستند.

منیزیم

این به بدن شما در ساخت پروتئین و استخوان کمک می کند و قند خون شما را ثابت نگه می دارد. می توانید آن را از آجیل، دانه ها و سبزیجات برگ دار تهیه کنید. اما افراد مسن تر تمایل دارند کمتر از آن بخورند. بعلاوه، احتمال ابتلا به بیماری های طولانی مدت یا مصرف داروهای زیادی وجود دارد که هر دوی آنها ممکن است کمبود منیزیم را در شما ایجاد کنند.

پروبیوتیک ها

این باکتری های “دوست” برای روده شما مفید هستند. آنها را از غذاهای تخمیر شده مانند ماست یا کلم ترش یا از مکمل ها دریافت می کنید. آنها می توانند به مشکلات گوارشی مانند اسهال یا سندرم روده تحریک پذیر کمک کنند و حتی ممکن است در برابر آلرژی محافظت کنند. اگر سالم باشید، پروبیوتیک ها احتمالاً بی خطر هستند. اما اگر مشکل پزشکی یا ضعف سیستم ایمنی دارید ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

امگا ۳

این اسیدهای چرب “ضروری” نامیده می شوند زیرا بدن شما نمی تواند آنها را بسازد. آنها برای چشم، مغز و سلول های اسپرم شما مهم هستند. آنها همچنین می توانند در برابر بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر، آرتریت و دژنراسیون ماکولا که می توانند باعث نابینایی شوند، محافظت کنند. مگر اینکه پزشک خلاف این را بگوید، بهتر است امگا ۳ خود را از غذاهایی مانند ماهی چرب، گردو، روغن کانولا یا بذر کتان دریافت کنید.

پتاسیم

پتاسیم تقریباً در همه چیز در بدن شما نقش دارد، از جمله قلب، کلیه ها، ماهیچه ها و اعصاب. همچنین ممکن است به محافظت در برابر سکته مغزی، فشار خون بالا و پوکی استخوان کمک کند. بسیاری از آمریکایی ها به اندازه کافی نمی خورند. زردآلو خشک، موز، اسفناج، شیر و ماست منابع خوبی هستند. قبل از مصرف مکمل ها از پزشک خود سوال کنید. آنها می توانند با داروهای فشار خون بالا، میگرن و سایر بیماری ها تداخل داشته باشند.

مولتی ویتامین ها

شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد مولتی ویتامین ها برای سالمندانی که در غیر این صورت سالم هستند مفید است. گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، مصرف مولتی ویتامین های روزانه را برای جلوگیری از سرطان یا بیماری قلبی توصیه می کند. مولتی ویتامین های عرضه شده در سالمندان ممکن است با دوزهای بالاتر ویتامین D یا B12 یا آهن کمتر تهیه شوند. اما اگر اشتهای شما کم باشد یا شرایطی داشته باشید که شما را از خوردن یک رژیم غذایی سالم باز می دارد، احتمالاً به آنها نیاز ندارید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط