۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴

چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یکی از سوالات متداول دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر را دارند، این است که چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم که قبول شویم؟ امروز در این مطلب قصد داریم در رابط...

چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، یکی از سوالات متداول دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر را دارند، این است که چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم که قبول شویم؟ امروز در این مطلب قصد داریم در رابطه با آزمون تیزهوشان و یا همان سمپاد با شما صحبت کنیم و نکات مفیدی که احتمالا تا الان نمی دانستید را با شما در میان بگذاریم؛ پس اگر شما هم جز داوطلبان تیزهوشان هستید اما نمی دانید چگونه برای تیزهوشان درس بخوانید، تا انتها همراه ما باشید.

چرا قبولی در تیزهوشان اهمیت زیادی دارد؟

قبولی در تیزهوشان به خصوص در مقطع متوسطه دوم که دانش آموزان در انتهای آن باید در کنکور شرکت نمایند، از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق آمار کنکور سال گذشته، ۷۲.۵ درصد نفرات برتر از مدارس تیزهوشان بوده اند! این یعنی اگر شما بتوانید در یکی از مدارس علامه حلی (تیزهوشان پسرانه) و یا فرزانگان (تیزهوشان دخترانه) تحصیل کنید، شانس قبولی شما در رشته ها و دانشگاه های برتر، چندین برابر خواهد بود. این موضوع باعث شده است که به خصوص در سال های اخیر خیلی از دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در تیزهوشان شوند و تلاش زیادی برای قبولی در آزمون انجام دهند.

اما باید گفت که قبولی در آزمون تیزهوشان، به خصوص تیزهوشان نهم، به دلیل ظرفیت محدود و حجم بالای متقاضی بسیار دشوار است و اگر شما برنامه ریزی صحیح و شیوه درس خواندن درستی نداشته باشید، شانس قبولی شما بسیار کم خواهد بود. اینجاست که به سوال مطرح شده در ابتدای مطلب می رسیم، یعنی چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم؟

چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم؟ راهکارهایی از زبان تیزهوشانی ها!

اگر شما هم به دنبال قبولی و تحصیل در مدارس تیزهوشان هستید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر که تجربیات مشاوران و دانش آموزان تیزهوشانی است را سرلوحه کار خود قرار دهید.

۱) شیوه درس خواندن خود را تغییر دهید!

متاسفانه در سیستم آموزشی کشور تنها موردی که در مدارس اهمیت دارد، نمره است و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان با مطالعه زیاد و حفظ کردن مطالب می توانند به این هدف برسند اما اگر چند هفته بعد مجدد آن امتحان برگزار شود، اکثر نکات فراموش شده است! شما برای قبولی در تیزهوشان اصلا نمی توانید به این شیوه عمل کنید و حفظ کردن مطالب به کارتان نمی آید، چون اکثر سوالات به صورت مفهومی است. پس بنابراین به جای اینکه یک مطلب را چندین بار بخوانید، توصیه می شود که تنها یکبار اما به گونه ای بخوانید که کاملا مفهوم را درک کنید و سپس برای تثبیت این موضوع به سراغ تست زنی بروید.

۲) به صورت پیوسته پیش بروید

برخی از دانش آموزان در ابتدا با ساعت های طولانی درس خواندن شروع می کنند و به دلیل اینکه سطح مطالب تیزهوشان بالاتر از کتاب و جزوه درسی است، کم می آورند و قید آن را می زنند! پیشنهاد ما به شما این است که آهسته و پیوسته پیش بروید و حتی در روزهای اول با ساعت های کوتاه شروع کنید و در بین درس خواندن برای خود استراحت و تفریح در نظر بگیرید و به مرور به حجم درسی و ساعات مطالعه خود اضافه کنید. این کار باعث می شود که دچار فرسودگی تحصیلی نشوید و بتوانید با قدرت خود را برای تیزهوشان آماده نمایید.

۳) محیط مناسبی را برای درس خواندن انتخاب نمایید

سعی کنید تمامی چیزهایی که باعث حواس پرتی شما می شوند، همانند گوشی موبایل، تلویزیون و … را از اطراف خود دور نمایید. محیطی آرام و به دور از سر و صدا می تواند بهترین جا برای درس خواندن باشد. اگر این شرایط را در منزل خود ندارید، می توانید به سراغ کتابخانه ها و یا پانسیون های مطالعاتی بروید.

۴) برنامه ریزی درسی، گامی مهم برای قبولی در تیزهوشان!

یکی از مهم ترین راهکارهایی که به قبولی دانش آموزان در تیزهوشان کمک شایانی خواهد کرد، برنامه ریزی صحیح و اصولی است. اگر شما یک برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشید که خود را پایبند به آن بدانید گام مهمی برای قبولی در تیزهوشان خواهد بود. اگر خودتان توانایی برنامه ریزی را ندارید، پیشنهاد می کنیم از مشاورین تیزهوشان کمک بگیرید. بخش عمده سوالات تیزهوشان از قسمت هوش مطرح می شود که دانش آموزان پایه ششم می توانند برای آموزش هوش تیزهوشان از دوره هوش ششم استفاده نمایند.

ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان چقدر است؟

همانطور که گفتیم با توجه به ظرفیت بیشتر مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و همچنین داوطلبان کمتر، شانس قبولی شما در این پایه بیشتر خواهد بود. علاوه بر این دانش آموزانی که در پایه ششم موفق به قبولی در تیزهوشان شوند، دیگر لازم نیست برای مقطع متوسطه دوم مجدد آزمون دهند و به طور مستقیم وارد مدارس تیزهوشان می شوند. رشته های ریاضی معمولا در مدارس تیزهوشان پرطرفدارتر هستند و به همین دلیل تعداد کلاس های رشته ریاضی بیشتر از تجربی است.

قبولی در تیزهوشان با موسسه موفقیت!

یکی از بهترین راهکارهای قبولی در تیزهوشان که در سال های گذشته خیلی از دانش آموزان از آن جواب گرفته اند، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر است. برخی از آموزشگاه‌ها و موسسات در سطح کشور اقدام به برگزاری این کلاس ها می کنند که قبل از ثبت نام در این کلاس ها حتما باید تحقیقات لازم را انجام دهید. طبق تحقیقاتی که ما انجام دادیم، یکی از بهترین موسسات تیزهوشان در سال های اخیر، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت بوده است. این موسسه به طور تخصصی اقدام به برگزاری کلاس های تیزهوشان برای پایه پنجم، ششم و نهم کرده است.

از دیگر امکانات کلاس های آمادگی تیزهوشان موسسه موفقیت می توان به مشاور و اساتید برتر، آزمون های شبیه ساز تیزهوشان، جلسات تحلیل آزمون، انتخاب کلاس به صورت حضوری و آنلاین و … اشاره نمود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت (۰۲۱-۲۲۸۹۱۸۴۰) تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط