۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

پشت پرده صدنشین نشدن استقلال/ ۲ گرفتاری بزرگ سد راه آبی‌ها؛ پای پرسپولیس و سپاهان در میان است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،پشت پرده صدنشین نشدن استقلال/ ۲ گرفتاری بزرگ سد راه آبی‌ها؛ پای پرسپولیس و سپاهان در میان است!. هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری چهار دیدار استارت ...

از باشگاه استقلال چخبر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،پشت پرده صدنشین نشدن استقلال/ ۲ گرفتاری بزرگ سد راه آبی‌ها؛ پای پرسپولیس و سپاهان در میان است!. هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری چهار دیدار استارت می‌خورد که در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، استقلال، تیم رده سوم جدول رده‌بندی، در خانه پذیرای تیم قعرنشین جدول یعنی نفت مسجدسلیمان است. پرواضح است که روی کاغذ، با توجه به جایگاه دو تیم و فرم اخیرشان، برتری با استقلال است.

استقلال

استقلال

شاگردان ریکاردو ساپینتو بعد از دو شکست متوالی در هفته پانزدهم و شانزدهم دو هفته اخیر را با کسب شش امتیاز سپری کرده‌اند تا حالا فقط سه امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشند. درواقع پیش از بازی‌های امروز، استقلال با ۳۳ امتیاز در تعقیب دو تیم سپاهان و پرسپولیس است که هر دو با ۳۶ امتیاز تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی هستند. استقلال اگرچه در هفته‌های اخیر فاصله به نسبت زیادی با تیم صدرنشین داشت ولی به دلیل امتیازهای متوالی که پرسپولیس از دست داده، حالا فقط سه امتیاز با رقیب سنتی فاصله دارد. با توجه به دیدار به‌نسبت راحت امروز و البته از آنجا که پرسپولیس هم قرار است فردا بازی کند، انتظار می‌رود استقلال همین امروز ۳۶ امتیاز شود تا تعداد تیم‌های ۳۶ امتیازی در لیگ برتر بیشتر شوند.

با این‌حال‌ حتی اگر دو تیم پرسپولیس و سپاهان بازی‌های این هفته را واگذار کنند و استقلال دست پر زمین مسابقه را ترک کند، بازهم استقلال نمی‌تواند صدرنشین لیگ برتر شود. این موضوع شاید با توجه به اینکه هنوز هفته‌های زیادی تا پایان رقابت‌های لیگ برتر مانده چندان اهمیتی نداشته باشد ولی به هر روی، از آنجا که امسال در لیگ برتر، قانون جدیدی اعمال می‌شود، می‌تواند از همین حالا مورد توجه قرار بگیرد. سپاهان ۳۶ امتیازی، همین امروز باید در دیداری دشوار برابر فولاد به میدان برود. فرض محال اینکه سپاهان امروز بازی‌اش را ببازد و در همان عدد ۳۶ بماند و استقلال هم برنده شود و ۳۶ امتیازی شود. در چنین شرایطی از آنجا که تفاضل گل استقلال در مقایسه با سپاهان بسیار کمتر است، این تیم طبق قانون سابق بازهم نمی‌توانست صدرنشین شود ولی اگر در دیدارهای رودررو توانسته بود نتیجه بهتری بگیرد، امروز می‌توانست به صدرنشینی ولو به‌صورت موقتش دلخوش باشد.

استقلال

استقلال

طبق قانون جدیدی که امسال در لیگ برتر رعایت می‌شود، در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز، نتایج بازی‌های رودررو تأثیرگذار خواهد بود. از آنجا که سپاهان در دیدارهای رودررو با استقلال نتایج بهتری گرفته بازهم این تیم بالاتر از رقیب آبی‌پوش در صدر جدول قرار می‌گیرد. حالا اما پرسش اینجاست که آیا استقلال می‌تواند جای پرسپولیس را در رده دوم جدول بگیرد؟ این یکی نیاز به تحلیل بیشتری دارد. قانون جدید می‌گوید تا زمانی که بازی رفت و برگشت برگزار نشده باشد، طبق قانون، همان تفاضل گل سابق لحاظ می‌شود. پیش از بازی‌های این هفته پرسپولیس با تفاضل ۱۴ و استقلال با تفاضل ۹ در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. بدیهی است که اگر استقلال شانسی داشته باشد، اول باید خودش برنده بازی امروز شود و دوم اینکه امیدوار بماند پرسپولیس فردا در آبادان شکست بخورد. از آنجا که یحیی تهدید کرده در ادامه لیگ می‌خواهد با بازیکنان امید شرکت کند، در صورتی که چنین شود، شاید رسیدن به پرسپولیس در این هفته چندان دور از دسترس نباشد.

اگر استقلال با تفاضل گل خوبی برنده شود و پرسپولیس هم شکست بخورد، آن‌وقت آبی‌های تهران می‌توانند امیدوار باشند که تیمشان در جدول رده‌بندی بالاتر از رقیب دیرینه قرار بگیرد. گو اینکه حتی اگر تفاضل دو تیم مساوی شود، از آنجا که تعداد گل‌های زده استقلال بیشتر است، بازهم این تیم شانس بالانشینی را دارد. به‌هرروی همان‌طورکه عنوان شد، برای تحلیل جدول و جایگاه آن‌هم در این مقطع زمانی بسیار زود است ولی توجه به قانون جدید می‌تواند روی سرنوشت تیم‌ها و حتی تیم قهرمان در ادامه رقابت‌های فصل بسیار تأثیرگذار باشد. ضمن اینکه پذیرش تسلیم‌شدن راحت دو تیم سپاهان و پرسپولیس در این هفته هم بسیار دشوار است. سپاهان این روزها فوتبال چشم‌نوازی را ارائه می‌دهد و چهار هفته پی‌درپی با کسب ۱۲ امتیاز ممکن، صدر را از پرسپولیس گرفته است.

استقلال

استقلال

آنها البته رقیب سختی مثل فولادی در پیش دارند که سخت می‌بازد. فولاد در رقابت‌های این فصل نتایج چندان درخشانی به دست نیاورده، بااین‌حال این تیم در پنج بازی اخیرش فقط یک شکست داشته که مربوط به هفته هجدهم است. بدیهی است که شکست‌دادن فولاد در اهواز کار دشواری باشد. البته که نکونام هم برای رهایی از انتقادات موجود شاید چاره‌ای به غیر از کسب سه امتیاز این دیدار خانگی نداشته باشد. از سوی دیگر، پرسپولیس، دیگر تیم مدعی این فصل هم فردا باید در دیداری به نسبت ساده به مصاف صنعت نفت در آبادان برود. درست است که یحیی تهدید کرده می‌خواهد تیمش را با بازیکنان امید باشگاه به زمین بفرستد ولی بسیاری اعتقاد دارند چنین تصمیمی عملی نمی‌شود و این تیم همچنان برای کسب سه امتیاز وارد زمین می‌شود. درست مثل استقلال، پرسپولیس هم در هفته نوزدهم با یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ برتر مسابقه دارد. تنها تفاوت در این است که پرسپولیس باید خارج از خانه به میدان برود و استقلال در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار