۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir | سامانه ال ام اس فرهنگیان + گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

جزئیات دقیقی از ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir ، سامانه ال ام اس فرهنگیان و گواهی کسر از حقوق فرهنگیان را در این مطلب از اندیشه معاصر بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صندوق ذخیره فرهنگیان یک موسسه غیر دولتی با هدف ایجاد وضیعیت معیشتی بهتر برای فرهنگیان بازنشسته است. این نهاد برای ارائه خدمات غیر حضوری و انتشار اخبار و اطلاعیه های خود، سامانه ای را طراحی کرده است که کاربران در هر کجا بتوانند به خدمات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند و فقط برای موارد خاص به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

صندوق

ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir

به همین دلیل، در اندیشه معاصر، سعی شده است سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان معرفی گردد و به جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود، ثبت نام، ثبت کد بورسی، مشاهده صورت وضعیت در سایت szf.ir و افزایش حق عضویت این صندوق ارائه شود تا متقاضیان بتوانند با آگاهی بیشتر برای عصویت در این موسسه اقدام نمایند.

ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان www.szf.ir

صندوق ذخیره فرهنگیان یک نهاد غیر دولتی است که هدف آن فراهم آوردن وضیعیت معیشتی بهتر برای فرهنگیان بازنشسته است. این نهاد سعی دارد با تشویق کارکنان شاغل وزارت آموزش و پرورش به مشارکت فعال در فعالیت های اقتصادی و بازار سرمایه به مقصود خود برسد و در اقتصاد کشور نیز نقش داشته باشد. در حال حاضر، حدود ۳۰ شرکت زیر مجموعه هلدینگ های این نهاد هستند که به چهار دسته پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه، ساختمانی و خدمات تقسیم شده اند.

صندوق ذخیره فرهنگیان به منظور ارائه خدمات غیر حضوری خود و انتشار اخبار و اطلاعیه ها، اقدام به طراحی سامانه خود کرده است تا کاربران در هر کجا که هستند بتوانند به خدمات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند و مراجعه به مراکز این موسسه کاهش یابد. سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان به نشانی szf.ir، راهنمای استفاده از خدمات پر متقاضی را نیز ارائه کرده است و بخشی را نیز تحت عنوان سوالات متداول قرار داده که افراد بتوانند به پاسخ این سوالات دسترسی داشته باشند.

راهنمای ورود به سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

تمامی فرهنگیان شاغل این امکان را دارند که بتوانند در صندوق ذخیره فرهنگیان عضو شوند و به این شکل وضعیت اقتصادی خود را در دوران بازنشستگی ارتقا دهند. این صندوق از دولت نیز سهم دریافت می کند و به این شکل افراد با عضویت در آن، سود ۱۰۰ درصدی خواهند کرد که تمام مبالغ پرداختی و سودهای حاصله، در زمان بازنشستگی و یا بازخریدی به آنان برگردانده خواهد شد.

در صورتی که افراد قصد دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این نهاد را داشته باشند و یا بخواهند از خدمات ارائه شده نظیر مشاهده صورت وضعیت و صورتحساب صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کنند، کافیست که آدرس szf.ir را در مرورگر خود بنویسند تا به سایت این موسسه هدایت شوند و پس از ورود به سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir، به بخش های مورد نظر خود بروند.
با راه اندازی سایت نقل و انتقالات فرهنگیان، کلیه فرهنگیانی که قصد دریافت انتقالی غیر حضوری و یا اضطراری را دارند، می توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را در این سامانه ثبت کرده و نتایج را نیز در همین سایت مشاهده کنند که در مقاله زیر توضیح داده شده است.

ثبت نام در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان کاملا اختیاری می باشد و کسانی که عضو آن می شوند با پرداخت حق عضویت ماهیانه که تا ۵ درصد از حقوق دریافتی هر ماه فرهنگیان شاغل است، می توانند متناسب با سهم واریزی خود، از سود سالانه موسسه و سهم دولت بهره مند شوند. سهم دولت، اعتباری معادل سهم واریزی اعضاء به صندوق ذخیره فرهنگیان می باشد که دولت موظف به پرداخت هرساله آن به این صندوق است.

به بیان ساده تر، اگر فردی مبلغی را به عنوان حق عضویت ماهانه به صندوق پرداخت می کند، دولت موظف است به اندازه مبلغ کسر شده، سهم دولت به حساب شخص لحاظ کند. باید به این نکته اشاره کرد که این سهم فقط به کسانی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان باشند داده می شود و همچنین به افرادی که از عضویت در این موسسه انصراف دهند، تعلق نمی گیرد.

برای عضویت در این نهاد نیازی به ثبت نام در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir نمی باشد و متقاضیان باید به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود و یا دفاتر نمایندگی موسسه در مراکز استان ها مراجعه کنند و فرم عضویت در مؤسسه را تکمیل نمایند تا اطلاعات آنان در سامانه ثبت گردد و عضو صندوق شوند. همچنین اعضای انصرافی نیز می توانند برای عضویت دوباره درخواست دهند.

سامانه ال ام اس فرهنگیان

ال ام اس فرهنگیان به نشانی اینترنتی lms.cfu.ac.ir و یا lms1.cfu.ac.ir سامانه ای است که از سوی دانشگاه فرهنگیان و با هدف ارائه خدمات غیر حضوری آموزشی به دانشجو معلمان و اساتید این دانشگاه روی کار آمده است.

سایت ال ام اس دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان و اساتید این دانشگاه می توانند با ورود به سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان و وارد کردن اطلاعات لازم، در کلاس های خود به طور مجازی شرکت کنند. حال در ادامه این مقاله به معرفی سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان lms1.cfu.ac.ir پرداخته شده و توضیحات کاملی در خصوص ورود به سایت lms فرهنگیان داده شده است.

سامانه ال ام اس

سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان

معرفی سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان lms1.cfu.ac.ir

در سال های اخیر، سامانه های مختلفی برای ارائه آموزش های غیر حضوری به دانشجویان و اساتید دانشگاه های مختلف روی کار آمد. سامانه آموزش مجازی فرهنگیان نیز، یکی از سامانه هایی است که در دوران غیر حضوری شدن دانشگاه ها راه اندازی شد. هدف اصلی راه اندازی سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان به نشانی سایت lms3.cfu.ac.ir ،lms2.cfu.ac.ir ،lms1.cfu.ac.ir و یا lms.cfu.ac.ir ارائه آموزش های غیر حضوری و آنلاین در یک بستر مناسب بوده است.

در حال حاضر دو گروه از افراد مجاز به ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان می باشند. اولین گروه که دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند و دومین گروه اساتید دانشگاه فرهنگیان می باشند. امکان ورود این دو گروه از افراد به این سامانه و استفاده از خدمات غیر حضوری سایت lms3.cfu.ac.ir ،lms2.cfu.ac.ir ،lms1.cfu.ac.ir و یا lms.cfu.ac.ir فراهم شده است.

لازم به ذکر است که سامانه lms فرهنگیان و یا مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان، سامانه ای است که برای تمامی استان های کشور قابل استفاده است. بنابراین، آن دسته از دانشجو معلمان و یا اساتیدی که در استان های مختلف کشور در حال تحصیل هستند، می توانند با وارد کردن استان خودشان به سامانه آموزش مجازی فرهنگیان وارد شوند و از امکانات این سامانه استفاده کنند.

 

در اندیشه معاصر نحوه ورود دانشجویان به سامانه ال ام اس آموزش مجازی فرهنگیان Lms.cfu.ac.ir  ارائه داده شده است . هم چنینن لینک ورود به سایت آموزش مجازی هر یک از پردیس های دانشگاهی فرهنگیان قرار داده شده است.

ورود به Lms.cfu.ac.ir

دانشگاه فرهنگیان، سامانه آموزش مجازی به نشانیLms.cfu.ac.ir را برای آموزش الکترونیکی و غیر حضوری دانشجویان طراحی کرده است. دانشجویان پس از عضویت در سامانه، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می توانند در کلاس های درسی شرکت نمایند.

تغییر رمز عبور در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

برای تغییر کلمه عبور بعد از ورود به سامانه ال ام اس فرهنگیان ، باید بر روی نام و نام خانوادگی خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه سامانه کلیک نمایید و سپس در منوی باز شده بر روی گزینه “ترجیحات” کلیک نمایید.

آیا سامانه زمان ورود و خروج کاربر را ثبت می نماید؟

بله، زمان ورود و خروج در کلاس، مدت زمان حضور به طور اتوماتیک در سامانه lms.cfu.ac. ir ثبت و قابل گزارش گیری توسط استاد مربوطه می باشد.

راهنمای ورود به سامانه ال ام اس دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان برای ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان باید به سایت Lms.cfu.ac.ir مراجعه نمایند. مراحل ورود به سامانه به صورت گام به گام در ادامه مقاله شرح داده شده است:

مراجعه به سایت آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان به آدرس :Lms.cfu.ac.ir

با انتخاب استان خود و وارد کردن شماره دانشجویی در کادر نام کاربری و کد ملی ۱۰ رقمی به عنوان کلمه عبور وارد سامانه می شوید

نام کاربری دانشجویان: شماره دانشجویی

کلمه عبور پیش فرض دانشجویان: کد ملی ۱۰ رقمی

نام کاربری اساتید: کد استادی

کلمه عبور پیشفرض اساتید: کد استادی

نحوه ورود به سامانه ال ام اس فرهنگیان با گوشی

در این قسمت نحوه ورود به سامانه ال ام اس فرهنگیان با گوشی lms.cfu.ac.ir را برای عزیزانی قصد دارند از طریق گوشی وارد این سامانه شده و از خدمات آن بهره ببرند قرار داده ایم.

آیا ورود به کلاس آنلاین در lms.cfu.ac.ir با گوشی هم امکان پذیر است؟

بله با استفاده از گوشی هم امکان پذیر می باشد. کافی است مراحلی را که در راهنمای تصویری قرار داده ایم با گوشی پیگیری نمایید.

برای ورود به کلاس مجازی از طریق گوشی با سیستم عامل اندروید به چه نرم افزار هایی نیاز هست؟

از Google play یا بازار، نرم افزار Adobe Connect را دانلود نمایید. از طریق یکی از مرورگرهای وب مانند کروم یا موزیلا فایرفاکس وارد سامانه شوید، سپس برای ورود به کلاس مجازی بر روی دکمه Open Adobe Connect کلیک نمایید، تا کلاس در محیط ادوبی کانکت باز گردد.

برای ورود به کلاس مجازی در سامانه lms.cfu.ac.ir از طریق گوشی با سیستم عامل ios به چه نرم افزار هایی نیاز هست؟

از app store ،نرم افزار Adobe Connect را دانلود نمایید. از طریق مرورگر Safari وارد سامانه شوید، سپس برای ورود به کلاس مجازی بر روی دکمه Open Adobe Connect کلیک نمایید، تا کلاس در محیط ادوبی کانکت باز گردد.

همچنین شرکت در آزمون های تشریحی نیز از طریق گوشی با سامانه ال ام اس فرهنگیان، امکان پذیر خواهد بود که در ویدیوی زیر راهنمای آن را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

راهنمای ورود به سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان lms.cfu.ac.ir

امکانات سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان lms.cfu.ac.ir، شامل موارد مختلفی مانند، ارسال تکالیف، ارسال و دریافت فایل های آموزشی، برگزاری آزمون های تشریحی و.. می باشد که در مقاله بررسی تعدادی از آنها که سوالات بیشتری برای شما در خصوصشان پیش آمده است را انجام داده ایم.

به طور کلی، دانشگاه فرهنگیان با طراحی سیستم آموزش مجازی (ال ام اس فرهنگیان) توانسته است امکانات آموزشی لازم را برای برگزاری کلاس های درسی به صورت آنلاین ارائه دهد. در زمان شیوع ویروس کرونا، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با استفاده از سامانه ال ام اس آموزش مجازی فرهنگیان، می توانستند به صورت غیر حضوری در کلاس های خود شرکت کنند.

ورود به بخش تکالیف فرهنگیان lms

دانشجویان برای ورود به بخش تکالیف فرهنگیان lms لازم است به روش زیر عمل کنند:

وقتی روی یک تکلیف lms.cfu.ac. ir کلیک می کنید، صفحه زیر نمایش داده می شود. اگر برای تکلیف مهلت درنظر گرفته شده باشد، در این صفحه در قسمت مهلت تحویل می توان آخرین تاریخ تحویل را مشاهده کرد.

روی دکمه تحویل تکلیف کلیک کنید تا وارد صفحه زیر بشوید. بنا به صلاح دید استاد دوره، نوع تکلیف ها با یکدیگر فرق دارد. به عنوان مثال ممکن است که جواب تکلیف تنها به صورت نوشتاری در همان صفحه تکلیف خواسته شود و یا تکلیف به صورت شده است. یک فایل (نوشتاری، ارائه مطلب، صوتی، صوتی – تصویری و …) از شما درخواست شود.

لینک ورود به کلاس lms1.cfu.ac.ir

در صورتی که متقاضیان قصد ورود به کلاس های مجازی lms فرهنگیان و یا مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان را دارند، ابتدا می بایست که به سایت lms1.cfu.ac.ir وارد شوند و پس از انتخاب استان و شهر محل سکونت، مراحل ورود خود را که شامل وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می باشد، انجام دهند.

پس از ورود به پنل شخصی خود در سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان، مجاز به ورود به کلاس های مجازی این سامانه می باشند. برای ورود مستقیم به این سامانه، می توانند بر روی لینک هایی که در ابتدای این مقاله قرار داده شده است کلیک کنند.

آزمون آزمایشی lms دانشگاه فرهنگیان

آزمون های آزمایشی از دیگر امکاناتی است که سامانه ال ام اس آموزش مجازی فرهنگیان lms.cfu.ac.ir در اختیار کاربران خود قرار داده است. در این بخش به آزمون آزمایشی lms دانشگاه فرهنگیان، پرداخته ایم.

در سامانه lms دانشگاه فرهنگیان امکان برگزاری آزمون آزمایشی به صورت آنلاین وجود دارد. در خصوص استفاده از این آزمون ها لازم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید.

شما عزیزان برای دسترسی به هر کدام از آزمون ها می توانید، بر روی اسم آن کلیک نمایید.

در برخی از آزمون ها، زمان پاسخگویی محدود و در برخی نامحدود است. بنابراین، در هنگام ورود به آزمون آزمایشی lms دانشگاه فرهنگیان به این مسئله دقت فرمایید.

پس از اینکه به سوالات پاسخ دادید، پنجره ی وضعیت شرکت در آزمون برایتان نمایش داده می شود که در آن می توانید مشاهده کنید که به کدام سوال ها پاسخ داده و به کدام ها نداده اید. در آخر هم، با کلیک روی ثبت همه پاسخ هال و اتمام آزمون می توانید به آزمون آزمایشی lms دانشگاه فرهنگیان، پایان دهید.

توجه داشته باشید در امتحاناتی که محدودیت زمانی وجود دارد، چنانچه در میان آزمون زمان پاسخگویی به اتمام برسد، دیگر امکان ثبت پاسخ ها برای شما وجود نخواهد داشت و تنها آن پاسخ هایی که نوشته اید ثبت خواهد شد. به این معنی که ، اگر گزینه اتمام آزمون را هم نزنید، پاسخ هایتان ذخیره می شوند.

گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

گواهی کسر از حقوق فرهنگیان ، یکی از مدارک مهمی است که برای دریافت وام یا ضمانت وام، از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از فرهنگیان درخواست می‌شود. این گواهی، تضمینی برای بانک مبنی بر توانایی فرهنگیان در بازپرداخت اقساط وام است.

شرایط دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

برای دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

فرهنگی رسمی، پیمانی یا قراردادی آموزش و پرورش

شاغل در یکی از واحدهای تابعه وزارت آموزش و پرورش

دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش

گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

برای دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان، متقاضی می‌تواند از طریق سامانه مدیریت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان اقدام کند. مراحل دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان به شرح زیر است:

به سایت gavahi.eamedu.ir مراجعه کنید.

کد پرسنلی و رمز عبور خود را وارد کنید.

بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

بر روی گزینه “ثبت گواهی” کلیک کنید.

پس از ثبت درخواست، گواهی کسر از حقوق فرهنگیان به صورت الکترونیکی صادر شده و به نشانی پستی متقاضی ارسال می‌شود.

نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

نکات مهم در دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

در هنگام ثبت درخواست، دقت کنید که اطلاعات وارد شده صحیح باشد.

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح نباشد، گواهی کسر از حقوق صادر نخواهد شد.

گواهی کسر از حقوق فرهنگیان دارای اعتبار یک ماهه است.

چگونگی ابطال گواهی کسر از حقوق فرهنگیان

در صورتی که از گواهی کسر از حقوق فرهنگیان استفاده نکردید، می‌توانید آن را ابطال کنید. برای ابطال گواهی کسر از حقوق فرهنگیان، باید به یکی از ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه کرده و درخواست ابطال گواهی را ارائه دهید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط