۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

نقش لبنیات در الگوهای تغذیه سالم در پاسخ به حذف رژیم های غذایی مد روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از بهداشت نیوز، بیش از یک راه برای تغذیه سالم وجود دارد و هرکسی سبک غذایی ترجیحی دارد. الگوهای تغذیه سالم شامل تمام انتخاب‌های غذا و نوشیدنی در طول زمان می‌شود و چارچوبی سازگار و شخصی‌سازی...

نقش لبنیات در الگوهای تغذیه سالم در پاسخ به حذف رژیم های غذایی مد روز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از بهداشت نیوز، بیش از یک راه برای تغذیه سالم وجود دارد و هرکسی سبک غذایی ترجیحی دارد. الگوهای تغذیه سالم شامل تمام انتخاب‌های غذا و نوشیدنی در طول زمان می‌شود و چارچوبی سازگار و شخصی‌سازی شده متناسب با ترجیحات، فرهنگ، سنت‌ها و بودجه فردی را فراهم می‌کند. برای ایجاد الگوهای غذایی سالم که به رشد و تکامل بهینه کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد، انواع غذاهای غنی از مواد مغذی را از گروه های غذایی – لبنیات، سبزیجات، میوه ها، غلات و پروتئین ها انتخاب کنید.

پیام های کلیدی:

• “«هر پنج گروه غذایی مهم هستند. همه آنها انواع مختلفی از مواد مغذی مهم را فراهم می کنند که سبک های تغذیه سالم را تشکیل می دهند. این بدان معناست که نیازی به حذف گروه‌های غذایی یا مطابقت با یک سبک غذایی نیست – انعطاف‌پذیری از طریق اعتدال، تنوع و تعادل برای لذت بردن از غذاها و خوب خوردن وجود دارد.” دستورالعمل های غذایی ۲۰۱۵-۲۰۲۰ برای آمریکایی ها)

• رژیم های گیاهخواری که تمام غذاهای حیوانی از جمله لبنیات و گوشت را حذف می کند، دارای کمبود مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین D و B-12، آهن، روی، ید و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این مواد مغذی برای رشد و تکامل بهینه جسمی و شناختی کودکان ضروری هستند.

• شیر و غذاهای لبنی نقش مهمی در الگوهای تغذیه سالم دارند.

• تحقیقات علمی تأیید می‌کند که شیر، ماست و پنیر بسته‌ای از مواد مغذی از جمله کلسیم، ویتامین D، پتاسیم، پروتئین و موارد دیگر را ارائه می‌کنند که با هم کار می کنند تا فواید سلامتی متعددی از جمله رشد و تکامل مطلوب در کودکان و کاهش خطر بیماری های مزمن را ارائه دهند.

هر سه الگوی غذایی توصیه شده توسط دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها (الگوی تغذیه سالم به سبک ایالات متحده، الگوی تغذیه سالم گیاهخواری و الگوی تغذیه سالم به سبک مدیترانه ای) دو تا سه وعده لبنیات کم چرب و بدون چربی را توصیه می کنند زیرا شیر، ماست و پنیر مواد مغذی مهمی برای سلامتی فراهم می کند.

• غذاهای لبنی ویژگی های سلامتی را ارائه می دهند که با غذاهای گیاهی و دیگر منابع حیوانی متفاوت است و نقش مهمی در حمایت از سلامت کلی ایفا می کند.

• شیر و (محصولات لبنی) سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم و فسفر است که کودکان و بزرگسالان برای سلامتی به آن نیاز دارند.

• مواد مغذی خاصی که در غذاهای غنی شده یا مکمل ها یافت می شوند به اندازه الگوی غذایی متعادل تاثیری ندارند. ترکیبی از غذاهایی که با هم از گروه‌های غذایی مانند لبنیات، سبزیجات و میوه‌ها مصرف می‌شوند، تأثیر بیشتری نسبت به مجموع اجزای آن‌ها دارند.

• مصرف بیشتر گروه‌های غذایی کم‌مصرف، از جمله لبنیات، سبزیجات و میوه‌ها، می‌تواند به رفع شکاف‌های مواد مغذی موجود در میان آمریکایی‌ها در تمام سنین کمک کند.

• شواهد روزافزونی وجود دارد که مصرف شیر و غذاهای لبنی را به طیف وسیعی از فواید سلامتی مرتبط می‌داند، از ارتباطات کاملاً مطالعه‌ شده مانند کنترل فشار خون و بهبود سلامت استخوان‌ها تا ارتباط‌های جدیدتر مانند کاهش خطر دیابت و بیماری قلبی.

• مطالعاتی که غذاهای کامل مانند شیر، پنیر، ماست و سایر غذاهای لبنی تخمیر شده را بررسی می‌کنند، نشان می‌دهند که بسیاری از مواد مغذی در مقایسه با نتایج مطالعات تک‌مغذی به نتایج مطلوب‌تری برای سلامتی کمک می‌کنند.

• ترکیب مواد مغذی و فعل و انفعالات منحصر به فرد آنها در شیر، ماست و پنیر، کیفیت الگوی غذایی را افزایش می دهد و به سلامت مطلوب کمک می کند.

• شیر و بسیاری از لبنیات برای قلب مفید هستند.

• مطالعات نشان می دهد که بزرگسالانی که لبنیات مصرف می کنند، مانند شیر، ماست و پنیر، کمتر به بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ یا فشار خون بالا مبتلا می شوند.

• مصرف وعده های توصیه شده از گروه غذایی لبنیات با بهبود سلامت استخوان ها مرتبط است و ممکن است خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

• تمام شیرهای لبنی از شیرکامل گرفته تا بدون چربی تا بدون لاکتوز، سرشار از مواد مغذی هستند و در سلامت بهینه نقش دارند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط