۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

مسیحیان هم برای درمان کرونا به دعا متوسل شدند

مسیحیان هم برای درمان کرونا به دعا متوسل شدند یکی از کلیساهای فیلیپین با ادامه روند شیوع کرونا در این کشور اقدام به اجرای طرح »دعای الکترونیک» به منظور ایجاد آرامش و شفای بیماران کرونایی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از کلیساهای کلان ش...

مسیحیان هم برای درمان کرونا به دعا متوسل شدند

مسیحیان هم برای درمان کرونا به دعا متوسل شدند

یکی از کلیساهای فیلیپین با ادامه روند شیوع کرونا در این کشور اقدام به اجرای طرح »دعای الکترونیک» به منظور ایجاد آرامش و شفای بیماران کرونایی کرد.

مسیحیان هم برای درمان کرونا به دعا متوسل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از کلیساهای کلان شهر مانیل طرحی را با عنوان «دعای الکترونیک» برای بیماران کرونا که در قرنطینه و بعضا به دور از عزیزان خود بستری هستند، تدوین کرده است.

بیماران منزوی می‌توانند از دعای کشیش عضو ارتباطات این کلیسا استفاده کرده و با او ارتباط برقرار کنند. این طرح که به «E- Pray» مشهور شده به ابتکار بخش ارتباطات اجتماعی حوزه کاتولیک «نواله چز» آغاز و به بیماران امکان می‌دهد برای مشاوره معنوی و درخواست دعا به یک کشیش متصل شوند.

این پروژه از خدمات رایگان Google Form استفاده می‌کند که یک وبسایت رایگان برای ارائه خدمات اجتماعی است. بیماران و یا اطرافیان آن‌ها می‌توانند جزئیات تماس خود مانند شماره موبایل یا حساب پیام رسان فیس بوک را تایپ کنند تا کشیش بتواند با آنها ارتباط برقرار کند.

پدر روحانی «لوچیانو فلونی»، مدیر ارتباطات اجتماعی حوزه کاتولیکی اظهار داشت: این بیماری همه گیر مانع دسترسی بیماران به کشیش مورد نظرشان در شرایطی شده است که بیماران با استرس بالا و بعضا پایان زندگی خود درگیر شده‌اند و حمایت معنوی عامل ایجاد آرامش و بعضا شفا بخش خواهد بود.

پدر فلونی افزود: مشکل عمده این است که ارتباط مستقیمی وجود ندارد، زیرا به کشیش‌ها اجازه ورود به بیمارستان‌ها، اتاق مراقبت‌های ویژه و مراکز قرنطینه داده نمی‌شود. بنابراین نمی‌توانیم مریض را از نزدیک دیده و برای او دعا کنیم وا تنها کار باقی مانده اختصاص پدران روحانی به صورت مجازی برای دعا و دادن روحیه و آرام کردن بیماران است.

مدیر ارتباطات اجتماعی حوزه کاتولیک خاطرنشان کرد: این سیستم عامل، توسط تعدادی از داوطلبان اداره می‌شود که ارتباط بیماران را با پدران روحانی برقرار می‌کنند.

بنا به گفته او، تاکنون قریب به ۳۰ کشیش از سراسر فیلیپین و یک نفر نیز از نیویورک برای شنیدن اظهارات بیماران و دعا برای آنها داوطلب شده‌اند.

این پدر روحانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم هیچ مریضی بدون استفاده از مزایای دعا تنها رها شود، ادامه داد: برکت خداوند باید از سوی پدران روحانی به نیازمندان داده شود. به همین دلیل می‌خواهیم از همین روش‌های کوچک و ساده ولی بسیار موثر استفاده کرده و به محتاجان دعا رسیدگی کنیم.

در آئین مسیحیت، دعای کشیش برای بیماران بدحال، اهمیت ویژه‌ای دارد و بیماران و خانواده آنان اصرار دارند هنگام مرگ حتی الامکان کشیشی بالاسر فرد محتضر حاضر شده و دعا و طلب مغفرت کند که این مهم در دوره کرونا به علت مشکلات قرنطینه به ویژه در بیمارستان‌ها کاهش یافته و بعضا خود کشیشان نیز از ترس کرونا حاضر به حضور فیزیکی بر بالین فرد بیمار و محتضر نیستند.

انتهای پیام/

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار