۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵

لحظه های خاص + عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، توصیه ای از مرحوم آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه در ارتباط استفاده از هر لحظه مطلب بسیار نفیسی را فرمودند. جرعه از فرمایشات این رادمرد الهی: « در اسلام توجّه و رویکرد انسان...

لحظه های خاص + عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، توصیه ای از مرحوم آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه در ارتباط استفاده از هر لحظه مطلب بسیار نفیسی را فرمودند.

جرعه از فرمایشات این رادمرد الهی:

« در اسلام توجّه و رویکرد انسان را به سمت و سوی مقابل و آینده قرار داده‌اند، نه بازگشت به عقب و تجدید خاطرات و ذهنیّات گذشته و یادآوری اعمال و رفتار پیشینیان. ذهن و فکر و قلب آدمی باید به واسطۀ قطع تعلّقات دنیوی به سوی مبدأ وجود و مرکز هستی و ذات ربوبی حرکت نماید، و این مصائب که برای بشر پیش می‌آید هدیه‌هایی است از جانب پروردگار برای بندۀ خویش، تا فکر و میل و شوق او را به سوی خود بکشاند و او را از تراکم خطورات و خاطرات و تخیّلات پاک گرداند و قلب او را فقط برای مأوا و منزل خویش آماده گرداند و وجود او را از همۀ شوائب هستی برهاند، و نصیبی را که باید و می‌بایست از ورود در دنیا و حیات دنیوی تحصیل نماید برای او آماده سازد. ولی ما به‌جای پیروی از این روش و طرز تفکّر و همراهی با تقدیر و مشیّت الهی، دائماً خود را به عقب برمی‌گردانیم و به حوادث و قضایای گذشته پیوند می‌دهیم و شخصیّت‌ها و شئونات گذشتگان را همراه خود در طول حیات به دنبال خویش می‌کشانیم و سرشت و سرنوشت خود را به آنان گره می‌زنیم. »

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار