۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کلیپ سلامت

غذایی که باعث استحکام استخوان و غضروف میشود + فیلم

می‌دانیم که سلامت بدن ما در گرو رشد استخوان‌ها و تامین مواد مورد نیاز آن‌ها است. برای حفظ سلامت استخوان‌ها ویتامین‌های مورد نیاز باید تامین شود. در ادامه ۶ ویتامین مورد نیاز استخوان و منابع غذایی آن را معرفی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

ساختار استخوان‌ها چگونه است؟

اسکلت مهره‌داران از استخوان تشکیل شده است. استخوان از بافت زنده و متصل به هم و رگ‌های خونی و الیاف عصبی تشکیل شده است. استخوان‌ها با تولید گلبول‌های قرمز و سفید سبب حرکت بدن و پشتیبانی از بدن می‌شوند. بافت استخوانی برای حرکت و انجام وظایف به مواد مغذی نیاز دارند. خوراکی‌های مفید برای استخوان با تامین املاح و  ویتامین مورد نیاز برای رشد و استحکام استخوان ها باعث تقویت و استحکام استخوان‌ها می‌شوند. می توانید با پزشک متخصص استخوان و ارتوپد صحبت کنید .

چرا خوراکی‌های مفید برای استخوان بخوریم؟

بعد از ۳۰ سالگی به طور طبیعی تراکم استخوان‌ها کمتر می‌شود و این امر باعث کاهش استحکام استخوان‌ها می‌شود. پس باید از خوراکی‌های مفید برای استخوان استفاده کنیم که در صورت شکستگی جوش خوردن استخوان با سهولت انجام شود.

همچنین استخوان‌های سالم و بنیه‌دار در سنین بالاتر کمتر در معرض استئوپروز یاپوکی قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین دلیل  پوکی کاهش تراکم استخوانی است.

چرا زنان باید خوراکی‌های مفید برای استخوان بخورند؟

در زنان بعد از یائسگی  با تغییرات هورمونی که ایجاد می‌شود تراکم استخوان‌ها کم می‌شود پس پوکی استخوان در سنین بالای ۵۰ سال شایع می‌شود. برای پیشگیری از این عارضه‌ها استفاده از خوراکی مفید برای قوی شدن استخوان‌ها و تامین کلسیم مورد نیاز باید در سبک زندگی خانم‌ها به عنوان یک اصل مهم تلقی شود. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط