۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

طب سنتی در خصوص مصرف نعناع در ماه رمضان چه می گوید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با ایام دیگر با کمبود آب مواجه است که جبران این کمبود ، با برخی سبزیجات مانند نعناع گزینه ی مناسبی است. نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است.  زیرا ...

طب سنتی در خصوص مصرف نعناع در ماه رمضان چه می گوید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با ایام دیگر با کمبود آب مواجه است که جبران این کمبود ، با برخی سبزیجات مانند نعناع گزینه ی مناسبی است. نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است.  زیرا در ماه رمضان به علّت تغذیه ی نادرست و کم تحرکی، اکثر افراد دچار یبوست می گردند.

نعناع در ماه رمضان از دیدگاه طب سنتی

نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می بخشد. پوست صورت، در ماه رمضان به علّت کم آبی بدن، خواب ناکافی و تغذیه ی نادرست، دچار خشکی و آکنه می شود. نعناع، در کاهش التهاب پوست موثر است.   در طـب سـنتی از نعنـاع بـه عنـوان مقـوی معده، بادشکن، ضد درد، ضد تشـنج، آرام کننـده اعصـاب استفاده میگردد. همچنین نشان داده شد که اسانس نعناع از طریق کـاهش اسپاسـم عضـلات صـاف گـوارش منجـر بـه کـاهش درد در ناحیـه شـکم مـی شـود عصاره آبی گیاه نعناع دارای خواص ضد دردی و ضد التهابی است و می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی ضد دردی و ضد التهابی باشد.

روغن نعناع اثر ضد باکتریای قوی داشته که می توان اثر آن را با اثر آنتی بیوتیک جنتامایسین برابر دانست درماه رمضان بدن به دلیل شرایط متفاوت با ایام دیگر با کمبود آب مواجه است که جبران این کمبود ، با برخی سبزیجات مانند نعناع گزینه ی مناسبی است.

نعناع یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه داران است.  زیرا در ماه رمضان به علّت تغذیه ی نادرست و کم تحرکی، اکثر افراد دچار یبوست می گردند. نعناع فیبر فراوانی دارد و یبوست را بهبود می بخشد.

پوست صورت، در ماه رمضان به علّت کم آبی بدن، خواب ناکافی و تغذیه ی نادرست، دچار خشکی و آکنه می شود. نعناع، در کاهش التهاب پوست موثر است. این گیاه سرشار از بتاکاروتین و ویتامین C است و در بهبود آکنه و نرمی پوست موثر واقع میشود.

همچنین خاصیت ادرارآوری دارد و با به کارانداختن کلیه ها، سموم را از بدن دفع می کند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار