۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

سرقت سریالی موبایل و تهدید با قمه در خیابان شریعتی | سرقت اطلاعات مهم مدیر سایت اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مردی که خود را مدیر مسول دو سایت اقتصادی معرفی کرده پس از شکایت از سارقان گوشی خود از احتمال لو رفتن اطلاعات محرمانه خطوط تولید و شماره مسولان کشوری خبر داد. از مدتی قبل وقوع موبایل قاپی و زورگیری...

سرقت سریالی موبایل و تهدید با قمه در خیابان شریعتی | سرقت اطلاعات مهم مدیر سایت اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مردی که خود را مدیر مسول دو سایت اقتصادی معرفی کرده پس از شکایت از سارقان گوشی خود از احتمال لو رفتن اطلاعات محرمانه خطوط تولید و شماره مسولان کشوری خبر داد.

از مدتی قبل وقوع موبایل قاپی و زورگیری در حوالی سیدخندان، خیابان شریعتی و پاسداران به پلیس گزارش می‌شد. در این شکایات زنان و مردانی با مراجعه به مراجع انتظامی و قضایی از سرقت گوشی خود توسط دو موتور سوار خبر می‌دادند که گاهی با تهدید قمه و حتی زدن ضرباتی با قسمت پهن قمه افراد را وادار به دادن گوشی‌های خود می‌کردند.

پس از آن پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم بازپرسی دادسراری ناحیه ۳۴ که ویژه رسیدگی به جرایم سرقت است ارجاع شد و بازپرس مصطفی تقی‌زاده دستور تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر را صار کرد. بیشتر مالباختگان پشت چراغ قرمز غافلگیر شده بودند. هنگامی که مالباختگان با تلفن صحبت می‌کردند دو موتور سوار به آن‌ها حمله کرده و گوشی‌های گرانقیمت را که گاهی تا صد میلیون هم ارزش داشت ربوده بودند.

یکی از شاکیان در این مورد گفت: با دوستم در ماشین نشسته بودیم و با تلفن صحبت می‌کردم. شیشه خیلی پایین نبود. سارق دستش را داخل آورد و گوشی ۱۰۰ میلیونی آیفون را از دستم قاپید و با همدستش به سرعت فرار کردند.

در برخی موارد نیز دو سارق در مکان‌های خلوت طعمه‌های خود را با قمه تهدید می‌کردند و زورگیری را انجام می‌دادند.

در ادامه با بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته محل‌های سرقت مشخص شد دو متهم در مواردی جابجا می‌شدند و جای راننده و ترک نشین در فیلم‌های مختلف عوض شده است. با بدست آمدن این نتایج تحقیقات برای پیگیری تخصصی‌تر به ماموران پایگاه چهارم آگاهی تهران سپرده شد تا اینکه چند روز پیش مردی با مراجعه به پلیس شکایت مشابهی را مطرح کرد.

مرد شاکی در تشریح شکایت خود گفت: من مدیر مسول و سر دبیر دو سایت خبری و اقتصادی هستم، زمانی که گوشیم را دزدیدند در پاسداران قدم می‌زدم تا به مقصد برسم که ناگهان دو موتورسوار راهم سد کردند و با قسمت پهن قمه ضربه‌ای به سرم زدند که هنوز جایش درد می‌کند. آن‌ها با تهدید گوشیم را از دستم در آوردند و به سرعت فرار کردند.

این شاکی ادامه داد با سرقت گوشی من اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار سارقان قرار گرفته است، اطلاعات محرمانه زیادی از جمله تصاویر خطوط تولید شرکت‌های صنعتی بزرگ، نام‌های کاربری و رمز دسترسی متعدد و شماره بسیاری از مسولین کشوری در گوشی من است و خیلی نگران هستم که سارقان بتوانند به آن مطالب دسترسی پیدا کنند و از آن‌ها سو استفاده کنند، به ویژه از اطلاعات خط تولید که بسیاری از آن‌ها محرمانه است.

در پی این شکایت و با توجه به شکایت‌های قبلی تحقیقات برای شناسایی سارقان ادامه یافت و دوربین‌های مداربسته بازبینی و تصاویر سارقان در یکی از فیلم‌ها به وضوح دیده و مشخص شد یکی از سارقان فردی سابقه‌دار است. بنا به این گزارش در حال حاضر تحقیقات برای دستگیری این متهم و همدستش ادامه دارد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط