۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

اقتصادی

سایت فیش حقوق www esata ir| ورود سریع به www esata ir فرم ثبت نام سهام عدالت

فرم ثبت نام سهام عدالت چیست؟

سایت فیش حقوق www esata ir| ورود سریع به www esata ir فرم ثبت نام سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سهام عدالت نوعی یارانه است که به افراد تعلق میگیرد و سالانه چند بار سود سهام عدالت به حساب افرادی که شریک هستند واریز شود. برای مشاهده جزئیات بیشتر اندیشه معاصر تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

در واقع، ثبت نام سهام ، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام ، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام ۱۴۰۳، از سوی دولت، اعلام نشده است.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

فرم ثبت نام سهام عدالت

فرم ثبت نام سهام عدالت

ثبت نام سهام عدالت با گوشی

با اعلام نام نویسی جدید، طریقه ثبت نام سهام با گوشی موبایل از طریق پلتفرم‌های مجازی انجام می‌شود و این کار به راحتی، امکان پذیر است. لذا متقاضیانی که دارای گوشی های موبایل هوشمند هستند، پس از ورود به مرورگر های اینترنتی می‌توانند، درخواست خود را برای اخذ این سهام در سامانه samanese.ir ثبت نمایند.

امکان ثبت نام سهام با کد ملی از سوال هایی است که جاماندگان این سهام دارند. سهام در واقع نوعی از یارانه محسوب می شود که دولت با هدف توزیع عادلانه ثروت در میان اقشار مختلف جامعه به اجرا گذاشته است. لازم به ذکر است که تمامی افراد جامعه مشمول دریافت این گونه سهام نمی باشند و دولت شرایطی را پیشتر برای متقاضیان ثبت نام سامانه سهام عدالت با کد ملی در نظر گرفته است.

در این مقاله به بررسی کامل شرایط مورد نیاز و نحوه ورود به سامانه سهام با کد ملی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است جاماندگان قبل از هر چیز باید مراحل احراز هویت را در سامانه سجام سهام با کد ملی انجام دهند. در صورت عدم دسترسی به سیستم جهت ثبت نام در سامانه الکترونیکی سهام عدالت با کد ملی می توانید با کارشناسان مجموعه مشورت به شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط