۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برا یثبت اعتراضات یارانه بگیران و ثبت نام یارانه ها طراحی شده است. برای مشاهده جزئیات سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با ما همراه باشید. ﻛﺎ...

سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برا یثبت اعتراضات یارانه بگیران و ثبت نام یارانه ها طراحی شده است. برای مشاهده جزئیات سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با ما همراه باشید.

ﻛﺎرﺑﺮ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ حمایت hemayat.mcls.gov.ir وارد ﺻﻔﺤﻪ اﺻلی می ﺷﻮد و ﮔﺰﻳﻨﻪ ورود/ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻛﻪ در ﺑﺎﻻی ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﺻﻔﺤﻪ ﻗﺮار دارد را اﻧﺘﺨﺎب می ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم
در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻓﺮد ﺑﺮای اوﻟﻴﻦ ﺑﺎر وارد اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺷﻮد، ﮔﺰﻳﻨﻪ ی ﺛﺒﺖ ﻧﺎم را اﻧﺘﺨﺎب ﻛﺮده و وارد ﺻﻔﺤﻪ زﻳﺮ ﻣﻲ ﮔﺮدد . ﭘﺲ از وارد ﻛﺮدن ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه (ﻛﻪ اﻟﺰاﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻓﺮد ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﺑﺎﺷﺪ) ، ﻛﺪ ﻣﻠﻲ ، ﺗﺎرﻳﺦ ﺗﻮﻟﺪ و ﻋﺒﺎرت اﻣﻨﻴﺘﻲ، ﺑﺎ ﻓﺸﺮدن ﻛﻠﻴﺪ ارﺳﺎل ﻛﺪ اﻋﺘﺒﺎر ﺳﻨﺠﻲ، ﻛﺪ ﻳﻜﺒﺎر ﻣﺼﺮف ﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﻓﺮد ارﺳﺎل ﻣﻲ ﮔﺮدد . ﭘﺲ از ورود اﻳﻦ ﻛﺪ، ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻓﺮد ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺷﺪه و اﻃﻼﻋﺎت ﻓﺮد در سایت حمایت hemayat.mcls.gov.ir ذﺧﻴﺮه ﻣﻲ ﮔﺮدد.
ﻓﺮاﻳﻨﺪ ورود ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ
در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻓﺮد ﻗﺒﻼ ﻣﺮاﺣﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺧﻮد را ﻃﻲ ﻛﺮده ﺑﺎﺷﺪ وارد ﺻﻔﺤﻪ ورود ﻣﻲ ﺷﻮد و ﺑﺎ وارد ﻛﺮدن ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه و ﻋﺒﺎرت اﻣﻨﻴﺘﻲ و ﻓﺸﺮدن ﻛﻠﻴﺪ ارﺳﺎل ﻛﺪ اﻋﺘﺒﺎر ﺳﻨﺠﻲ، ﻛﺪ ﻳﻜﺒﺎر ﻣﺼﺮف درﻳﺎﻓﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.
ﻓﺮد ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﭘﺲ از وارد ﻛﺮدن ﻛﺪ ﺗﺎﻳﻴﺪ، ﺑﺮ روی ﻋﺒﺎرت ورود ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻛﻠﻴﻚ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ. در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻛﺪ ﻳﻜﺒﺎر ﻣﺼﺮف درﻳﺎﻓﺖ ﻧﺸﻮد و ﻳﺎ ﭘﺲ از درﻳﺎﻓﺖ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﺷﺘﺒﺎه وارد ﺷﻮد، ﺑﻌﺪ از ﭘﺎﻳﺎن زﻣﺎن ﻣﻘﺮر ﻛﻪ در ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻛﺎدر ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ، ﻛﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮدﻛﺎر و ﻣﺠﺪدا ﺑﻪ ﺷﻤﺎره ﻫﻤﺮاه وارد ﺷﺪه ارﺳﺎل ﻣﻲ ﮔﺮدد.
ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺧﺮوج از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ
ﭘﺲ از ﺑﺮرﺳﻲ وﺿﻌﻴﺖ، ﻓﺮد ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ی اﺻﻠﻲ ﺑﺎز ﻣﻴﮕﺮدد و ﺑﺎ ﻓﺸﺮدن دﻛﻤﻪ ﺧﺮوج ﻛﺎر ﺑﺎ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﭘﺎﻳﺎن ﻣﻲ ﭘﺬﻳﺮد و ﻓﺮد از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﺎرج ﻣﻲ ﮔﺮدد.


راﻫﻨﻤﺎی درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ دهک بندی خانوار در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻤﺎیت

ﻣﺮﺣﻠﻪ۱: درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ
ﭘﺲ از ورود ﺑﻪ ﭘﻨﻞ ﻛﺎرﺑﺮی، ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ دﻫﻚ ﺧﺎﻧﻮار ﺧﻮد را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﻮده و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎ ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ روی ﻗﺴﻤﺖ اﻋﻀﺎی ﺧﺎﻧﻮار و اﻃﻼﻋﺎت ﺷﻨﺎﺳﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ وﺿﻌﻴﺖ ﻛﻠﻲ ﺧﻮد را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺳﭙﺲ در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ وﺿﻌﻴﺖ دﻫﻚ، اﻃﻼﻋﺎت ﺷﻨﺎﺳﻪ اﻗﺘﺼﺎدی و اﻋﻀﺎی ﺧﺎﻧﻮار ﺧﻮد اﻋﺘﺮاض دارد، ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ورود ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ اﻋﺘﺮاض ﺧﻮد را ﺛﺒﺖ ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۲: ﺗﻮاﻓﻖ ﻧﺎﻣﻪ
ﭘﺲ از ورود ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ، ﻓﺮد ﺗﻮاﻓﻖ ﻧﺎﻣﻪ را ﺑﻪ ﺻﻮرت دﻗﻴﻖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و در ﺻﻮرت ﺗﺎﻳﻴﺪ اﻳﻦ ﺗﻮاﻓﻖ ﻧﺎﻣﻪ روی ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻣﻮارد ﻓﻮق را ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻧﻤﻮده و ﻗﺒﻮل دارم ﻛﻠﻴﻚ ﻧﻤﻮده و ﺳﭙﺲ روی دﻛﻤﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ ﻛﻠﻴﻚ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۳: اﻃﻼﻋﺎت ﺧﺎﻧﻮار
ﭘﺲ از ﻣﺸﺎﻫﺪه اﻃﻼﻋﺎت ﺧﺎﻧﻮار در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ اﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻓﺮد ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺷﻜﻞ زﻳﺮ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺻﺤﻴﺢ اﺳﺖ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﻮده و ﭘﺲ از ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ دﻛﻤﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ وارد ﺻﻔﺤﻪ ی ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
ﻨﺎﻧﭽﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﺧﺎﻧﻮار ﻣﻮرد ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻓﺮد ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ، راﻫﻨﻤﺎی ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﺷﺪه را ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و آن را ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻤﻮده و ﭘﺲ از آن ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ را اﻧﺘﺨﺎب و وارد ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۴: اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻮدرو
در اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ، ﻓﺮد ﻣﺘﻘﺎﺿﻲ ﭘﺲ از ﻣﺸﺎﻫﺪه اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻮدرو، در ﺻﻮرت ﺗﺎﻳﻴﺪ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺧﻮدروﻫﺎ، ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺻﺤﻴﺢ اﺳﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﺪارم را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ و ﭘﺲ از ﻛﻠﻴﻚ ﻛﺮدن ﺑﺮ روی ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ وارد ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
اﻣﺎ در ﺻﻮرت اﻋﺘﺮاض ﺑﻪ ﻣﻮارد ذﻛﺮ ﺷﺪه، ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ در ﻗﺴﻤﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮرﺳﻲ ﻳﻜﻲ از ﮔﺰﻳﻨﻪﻫﺎی دﻳﮕﺮ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﻳﺪ. اﻋﺘﺮاض ﺑﻪ ﺧﻮدروﻫﺎ در دو ﺣﺎﻟﺖ زﻳﺮ اﺗﻔﺎق ﻣﻲاﻓﺘﺪ ﻛﻪ در ﻫﺮ دو ﺣﺎﻟﺖ، ﻓﺮد ﭘﺲ از اﻧﺘﺨﺎب دﻟﻴﻞ اﻋﺘﺮاض ﺑﺮ روی آﻳﻜﻦ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ ﻛﻠﻴﻚ و وارد ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
۱- در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﮔﺰﻳﻨﻪ اﺳﺎﺳﺎ اﻳﻦ ﺧﻮدرو در ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﻓﺮد ﻧﺒﻮده اﺳﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻨﺪ.
۲- در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﺧﻮدرو واﮔﺬار ﺷﺪه وﻟﻲ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻓﻚ ﭘﻼک ﻫﻨﻮز ﻃﻲ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ را اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻨﺪ.

ﻣﺮﺣﻠﻪ ۵: اﻃﻼﻋﺎت وارﻳﺰ و ﺧﺮﻳﺪ
ﭘﺲ از ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﺠﻤﻮع ﺑﺮداﺷﺖ ﺧﺎﻧﻮار در ﻧﻴﻤﻪ اول و دوم ﺳﺎل ﻫﺎی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ﻓﺮد در ﺻﻮرت ﺗﺎﻳﻴﺪ اﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ در ﻗﺴﻤﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﺠﺪد ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻧﺪارم را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﻳﺪ و ﭘﺲ از ﻓﺸﺮدن دﻛﻤﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ وارد ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
وﻟﻲ در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﻓﺮد ﺑﻪ اﻃﻼﻋﺎت وارﻳﺰ و ﺧﺮﻳﺪ اﻋﺘﺮاض دارد ﮔﺰﻳﻨﻪ دارم را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ و ﭘﺲ از آن ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ را اﻧﺘﺨﺎب و وارد ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۶: اﻃﻼﻋﺎت درآﻣﺪ
در ﻗﺴﻤﺖ اﻃﻼﻋﺎت درآﻣﺪ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ اﻳﻦ ﻣﺒﺎﻟﻎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ از ﭘﺎﻳﮕﺎه داده ﺛﺒﺘﻲ درﻳﺎﻓﺖ ﻣﻲﺷﻮد اﻣﻜﺎن اﻋﺘﺮاض وﺟﻮد ﻧﺪارد و ﭘﺲ از ﻣﺸﺎﻫﺪه اﻳﻦ ﻗﺴﻤﺖ، ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ را اﻧﺘﺨﺎب و وارد ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻌﺪ ﻣﻲﺷﻮد.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۷: ﺷﺮاﻳﻂ ﺧﺎص
اﻳﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮاری اﺳﺖ ﻛﻪ اﻋﻀﺎی ﺧﺎﻧﻮار آن دارای ﺷﺮاﻳﻂ ﺧﺎص اﺳﺖ.
۱- در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﻓﺮد ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺷﺮاﻳﻂ اﻗﺘﺼﺎدی ﺧﺎﻧﻮار ﺗﺤﺖ اﻟﺸﻌﺎع ﺑﻴﻤﺎری ﭘﺮﻫﺰﻳﻨﻪ ﻳﻜﻲ از اﻋﻀﺎﺳﺖ را اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻨﺪ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺷﻜﻞ زﻳﺮ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ ﻧﺎم ﻓﺮد، ﻧﻮع ﺑﻴﻤﺎری و ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ را از ﻟﻴﺴﺖ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﻳﺪ.
۲- در ﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﺧﺎﻧﻮار دارای ﻋﻀﻮ ﻣﻌﻠﻮل ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺳﺎزﻣﺎن ﺣﻤﺎﻳﺘﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﺎم ﻓﺮد را ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺷﻜﻞ زﻳﺮ اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﻳﺪ.
درﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ ﻓﺮد ﺑﻪ ﻫﺮ دو ﻗﺴﻤﺖ (ﺑﻴﻤﺎر ﭘﺮ ﻫﺰﻳﻨﻪ و ﺑﻴﻤﺎر ﻣﻌﻠﻮل) اﻋﺘﺮاض دارد ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ در ﻫﺮ ﻣﻮرد ﮔﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﻮده و در ﻧﻬﺎﻳﺖ دﻛﻤﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ را اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۸: ﺗﻌﻬﺪ ﻧﺎﻣﻪ
در ﻗﺴﻤﺖ ﺗﻌﻬﺪﻧﺎﻣﻪ، ﻓﺮد ﺑﻪ ﻃﻮر دﻗﻴﻖ ﻣﺘﻦ را ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻧﻤﻮده و در ﺻﻮرت ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻣﻮارد ﻓﻮق را ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻧﻤﻮده و ﻗﺒﻮل دارم و ﺳﭙﺲ ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ دﻛﻤﻪ ﺛﺒﺖ و اداﻣﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﺑﺮرﺳﻲ ﺷﺮاﻳﻂ ﺧﺎﻧﻮار ﭘﺎﻳﺎن ﻣﻲﭘﺬﻳﺮد.
ﻣﺮﺣﻠﻪ ۹: ﭘﺎﻳﺎن
در اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻓﺮد ﻛﺪ رﻫﮕﻴﺮی ﺟﻬﺖ ﭘﻴﮕﻴﺮی را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ و ﻋﻼوه ﺑﺮ اﻳﻦ ﻛﺪ ﭘﻴﮕﻴﺮی ﺑﺮای ﻓﺮد ﭘﻴﺎﻣﻚ ﻣﻲﺷﻮد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط