۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴

رسمی از حقوق بازنشستگان در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱/ افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲/زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح+ آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبرساز شد زیرا حقوق بازنشستگان محترم کفاف زندگی و خرج های روزمره آنان را نمی دهد. جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نیز دل آنان را...

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبرساز شد زیرا حقوق بازنشستگان محترم کفاف زندگی و خرج های روزمره آنان را نمی دهد. جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ نیز دل آنان را شاد نرد و بازنشستگان چشم انتظار افزایش حقوق خود هستند. در ادامه زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح، آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و نحوه دربافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری را بررسی کردیم.

افزایش ۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص دلیل عدم پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس رقم جدید در فروردین‌ماه توضیح داد.

علی دهقان کیا با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: طبق روال گذشته حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفباء آغاز می‌‌شود و تا پایان هر ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نخستین حقوق بازنشستگان این سازمان در سال جاری از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده است و این روند تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین‌ماه افزایش یافته است یا خیر، گفت: بازنشستگان در فروردین‌ماه، همانند سال گذشته حقوق خود را دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص چرایی عدم پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار ادامه داد: باید ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان توسط دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود و با توجه به اینکه تا پانزدهم‌ماه جاری همه جا تعطیل بود و تکلیف بازنشستگان سایر سطوح مشخص نبود به همین جهت سازمان تامین اجتماعی احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است و حقوق بازنشستگان بر اساس رقم سال گذشته پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت‌ماه، حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار به بازنشستگان پرداخت خواهد شد به‌طوری که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیران ۲۷ درصد و سایر سطوح ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ تومان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش از اول فروردین‌ماه

خواهد بود به‌طوری که مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان نیز در اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

احکام جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی صادر می شود؟

دهقان‌کیا گفت: احکام جدید حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه صادر خواهد شد.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بارنشستگان و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی داردT گفت: حقوق و دریافتی بازنشستگان مستمری‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند. ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد.

 

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰

۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۸ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰.۸%

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد.بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است.همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

ردیف مبلغ بر مبنای ریال

حق معیشت ۲,۰۰۰,۰۰۰

حق عائله‌مندی ۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰,۰۰۰

حق مسکن ۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر میرسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح

زمان واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی این عزیزان است. و به زودی اعلام می شود.

 

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 

سقف و کف حقوق بازنشستگان

 

بازنشستگان تامین اجتماعی با توجه به اینکه از حقوق کمتری در گروه شغلی خود برخوردار هستند، همسان سازی حقوق در ارتقای سطح زندگی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. در حالی که قرار بود همسان‌سازی از سال‌های گذشته برای این قشر صورت گیرد، اما ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی حقوق که باید به حساب آن‌ها واریز می شد به تاخیر افتاده است.

سلام، سازمان تامین اجتماعی در راستای ایفای تعهدات قانونی خود نسبت به بازنشستگان تحت پوشش درخصوص تکمیل همسان سازی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ عمل نکرده است؛ لذا درخواست می‌شود در جهت حمایت از قشر ضعیف و آسیب پذیر بازنشستگان تامین اجتماعی که دردهک‌های پایین جامعه نیز هستند، پیگیری شود.

فیش حقوق بازنشستگان کشوری

 

برای مشاهده فیش حقوق بازنشستگان کشوری اینجا کلیک کنید

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

10 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

غفرانی

۱۴ فروردین ۱۴۰۲


فقط با اعصاب بازنشستگان بازی کنید با این وضع افزایش حقوق

سید رضا حسینی

۱۵ فروردین ۱۴۰۲


فقط باید گفت تنها کسی که از سازمان خوب حوقق می گیرد اول نیرو خودسازمان هست بعد هم پنج در صد هم از بازنشستگان هستن الباقی همه حداقل بگیر هستن که باید گفت البته بخشید فقیر که من هم خودم یکی از اونها هستم با سی سه کارگر ی با یک خانواده چهار نفر با این حقوق باید چکار کرد نه پسر زن دادم ونه دوختر شوهر دادم چه برسد به جیژهاژ دیگر اگر امکان دارد باید بگویم سی سه سال حق بیمه پرداخت کردم والان. باید دست گدای به سمت سازمان درازا کنم خیلی خیلی بعد هست چون اگر این گونه پیش برود باید فقط سر چهارراه. گدای کنم چون یگ گدا درآمدش از من بازنشسته بهتر است باید گفت فقط برای خودشان که از ما جدا. هست و در وقت که فیش حقوقی بازنشستگان را می خواهم نوشت هست بازنشستگان ..وبعد پایین آن زده است هم کار سازمان

سید رضا حسینی

۱۵ فروردین ۱۴۰۲


با سلام البته بخشید من نوشتم بهترین حقوق رو اول به بازنشستگان سازمان می دهند وبعد الیاقی پنج در صدر هم دیگران بقیه آنها حداقل بگیر هستن

مصطفی خیرخواه

۱۵ فروردین ۱۴۰۲


سلام اقای محترم مگر ما حداقل بگیرها ادم نیستیم که به ما اینگونه ظلم میکنید من با۶۲سال سن و با بیست سال سابقه پرداخت ویه خانواده پنج نفری با مادرم ۵ میلیون حقوق میگیرم اخه شما خودت را جای من بذار میشه با این حقوق زندگی کرد بخدا که سزای کارتان را خواهید گرفت!

زهرا

۱۵ فروردین ۱۴۰۲


سلام: باید به حقوق بازنشستگان بیشتر افزایش بدهند و مگه ما حقوق بگیر ها آدم نیستیم که اینگونه ظلم و ضرر میکنید، حقوق ۶ میلیون تومان میگیرم اما نمیرسم و همش میره برای قسط ها یه فکری برای بازنشستگان تامین اجتماعی کنید؟؟؟

واو

۱۶ فروردین ۱۴۰۲


بنده همین الان تو سامانه فیش حقوقی زدم فیش حقوقی ماه فروردین سال ۱۴۰۲ اومد اما هیچگونه افزایشی لحاظ نشده.یعنی فقط لب و دهید و دروغ پشت دروغ تحویل مردم می‌دین.مملکت شده دلالی و دلال بازی از اون بالایی بگیر بیا تا پایین همه دلال و شار.....ن.بدبخت آرین و بی پناه آرین قشر اول بازنشسته بعد هم کارمند و کارگر که دستشون به هیچ جا بند نیست.واقعا اگر می دونستید شرمندگی چیه خجالت چیه الان همه تون از دم(مسئولین) باید سرتون بذارین زمین بمیریم و به ناکجا آباد واصل بشین.درد زیاده حرف زیاده اما ایکاش ی گوش شنوایی هم بود.شماها ماشاالله حراف خوبی هستین ولی طاقت شنیدن حرف حساب رو ندارین و سر طرف رو زیر آب می کنین یا سطل ماست رو سر مردم خالی می کنید.هنرتون اینه فقط.....

بازنشسته بیچاره

۱۷ فروردین ۱۴۰۲


اخه اقایان مسولین تامین اجتماعی چرااینقدر دروغ تحویل مردم میدین اول اینکه میفرمایید۲۷درصد حقوق اضافه شده دیگه نمیگید ۲۷درصد یک مستمری بیچاره که۲الی ۳میلیون میگیره نهایتش بشه۴۰۰الی۵۰۰تومان دوم مگر یک بازنشسته غیرحداقل بگیر سایر سطوح که۳۵سال درکارسخت وزیان اورکارکرده بادیگر عزیزانیکه۳۵سال کارسخت وزیان اور داشته اند دریافتیشان دوبرابر یااختلاف چشم گیری داشته باشه یکی ۷میلیون میگیره دیگری۱۴میلیون گناه ماکه کارخانمان اضافه کار وحق شیفت نداشتیم چیه مافقط۲سال اخر بربه مشکل خوردیم یعنی مابقی۳۲سال قبلمان که حق شطفت واضافه کارداشتیم فرمالیده میشه خواهشا این قانون رابازنگری وفکری بحال دیگر بازنشستها بکنید زیراخیلی اجهاف شده درحال بیشتر ماها سوم اینکه چراقبا از اتمام فروردین احکام راصادرنمیکنید مگر کارشاهکاری انجام میرید

ایرانی

۱۸ فروردین ۱۴۰۲


لعنت بر هر چی سیاست گذار که روزگار ما را بعد از ۳۵ سال کار سخت و زیان بار به اینجا رسانده که چشم بمالیم دولت یه چیزی پرت کنه طرفمان و مثل حیوان بگیریم به دندان و دمی هم تکان بدهیم وقتی حقوقی که میده با اشک و بغض باید ببریم خرج بخور نمیر یک ماه را بگیریم و قسط هم بدهیم و خرج مدرسه و هزار کوفت و زهر مار هم بدهیم، لعنت به شماها که گرفتار کردین ما را و نه راه پس داریم و نه راه پیش، هر چقدر اضاف میکنه تغییری ایجاد نمیشه که هیچ بدتر از گذشته هم میشویم، آه ملت دامن باعث و بانی این وضع را میگیرد، آمین

علی

۱۸ فروردین ۱۴۰۲


دولت‌تامین‌اجتماعی‌رابدبخت‌کرد..هرکی‌اومد‌دزدبود

بازنشسته تامین اجتماعی کارگری

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲


باسلام.بنده با۲۹سال سابقه (چون یکسال) کمترسابقه دارم شده ام سایرسطوح یعنی مانند کسانیکه حقوق بالای ۱۰ میلیون دریافت میکنند ودرزمان افزایش کمترازحداقل بگیر (درصدکمتری) اضافه میشود.یعنی کل دریافتی بنده بامزیا کمتراز۶میلیون است چرا؟؟؟؟ تکلیف چیست؟؟؟ چقدرشرمنده خانواده بشوم؟میدانیدشرمندگی یعنی چی؟؟؟؟ = یعنی نتونی درمان ۲ کیلوگوشت بخری یعنی مرغ برنج روغن چای ووووهمه چیز شرمنده باشی؟؟؟؟

نظرات بسته شده است